verbergen wonden zelfbeschadiging in warm weer

  • 21 July 2017
  • 6 reacties
  • 1356 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Beste kindertelefoon en forummers
Ik beschadig mezelf nu al ongeveer een jaar , door emotionele en sociale problemen.
Doordat een zorgzame leerkracht mij zag huilen na de les , heeft ze me doorverwezen en krijg ik nu gelukkig al even hulp van een psycholoog.
Mijn ouders weten niets van de automutilatie en dat wil ik graag zo houden! Dus zouden jullie alsjeblief tips hebben om het te verbergen?
Het lastige is vooral momenten waarop we bv. gaan zwemmen met het gezin,...

Alvast bedankt!
Groetjes, Lot


6 reacties

Licht eraan waar je t hebt als het gwn je armen zijn kun je je armen subtiel bedekken met je handen ik heb het zelf in mijn nek (m'n haren zitten er voor) op m'n benen (draag zwemsport met een topje) en mijn armen (hou ik zo veel mogelijk onder water als ik ni in het water ben zit ik onder een handdoek ofz) op mijn buik (ik draag vaak een T-shirt over mijn topje heen) maar als t gwn dagelijks leven is is t easy lange mouwen kun je bijv omhoog doen als je wilt en een vest kan makkelijk uit dus ik ben "fan" van de vesten maar ik zelf verberg het eigk ni meer ik heb het een week verborgen en goed had ik schijt mijn ouders hadden het niet door ik gebruikte excuses zoals een kat of gevallen of in een boom geklommen en mezelf geschaafd dus ja

Good luck
Xx the mistake
Als je gaat zwemmen zoveel mogelijk onder water blijven als ke op boven benen hebt dan kan je kort broekje aan trekken en op armen ja u geen idee zelf ook nie teveel aan denken en gwn onder water houden
Je kunt al een heel eind komen met een t-shirt en een wat langer broekje om in te zwemmen. Veel mensen zwemmen tijdens de zomer in een t-shirt, omdat ze snel verbranden. Heb ik ook gedaan, want mijn schouders waren verbrand. Mensen die een bikini dragen, dragen soms ook zo'n langer broekje. Dan heb je je bovenbenen bedekt.
Als je wonden dicht zijn, kun je conseiler of conditioner of zoiets gebruiken. Vergeef me als ik dit fout zeg, ik ben niet zo van de make-up, maar ik zie die tips altijd voorbij komen. Er komt vast nog wel iemand reageren die me verbetert.
Ook kun je armbandjes om je polsen doen. Dat verbergt ook weer iets.
Het beste is natuurlijk niet meer snijden en eerlijk zijn tegen je ouders, maar alles op z'n tijd. Ik snap heel goed dat je het niet wilt vertellen en dat recht heb je.

Gr. Pin
Bedankt voor jullie tips !
Ik heb snijwonden aan de binnenkant van m'n linkerarm en littekens aan de buitenkant .
Het zit te hoog voor armbandjes en plots een nieuwe bikini kopen zouden m'n ouders maar raar vindne , maar bedankt voor het meedenken en de andere tips zal ik gebruiken !
Groetjes
Lot
p. s. ik zal uiteraard ook gewoon proberen te stoppen maar dat gaat (helaas) niet zo snel .
Foundation
Als het op je elleboog of pols is (of andere gewrichten) kan je zulke steun verbandjes kopen.
Je hebt die van hansaplast.
Je kunt dab zeggen dat je je met sporten bezeerd hebt ofzo.

Reageer