Vraag

Veel stress in huis

  • 17 June 2019
  • 3 reacties
  • 73 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Heyo
Mijn oma staat op het punt te sterven en daardoor is mijn moeder erg gestresst er is daardoor ook echt een rommel in huis, Ik heb het aan mijn zus verteld (mijn moeder mag dat niet weten anders wordt ze boos) Maar daardoor krijg ik ook veel stress en zit in een lichte depressie ik heb gewoon niet zo veel zin in om de dag te starten en heb wel is aan zelfmoord gedacht terwijl ik weet dat ik dat nooit zou doen heb ik er wel erg veel zin in om gewooon rust te vinden, Mijn zus zegt vaak dat ik alles mag vertellen aan haar maar ik wil niet dat ze last draagt op haar schouders... Ik heb vrijdag toetsweek en wil me concentreren maar lukt niet echt, Ik ben ook erg bang dat de buren mee krijgen wat er thuis allemaal gaande is bij mij thuis, Weet niet hoe ik dit moet aanpakken...

3 reacties

Dankjee ik heb hier heel veel aan
hey,
het lijkt mij juist goed om het er met je zus over te hebben, jij kan dan je hart luchten bij haar, en zij bovendien ook bij jou.
anders zou ik het er met iemand overhebben die je vertrouwt (mentor, vriendin, dokter...).
ik zou ook veel leuke dingen doen, als dat kan. veel afleiding en even uit huis zijn lijkt me goed.
jouw moeder heeft (en dat weet ik bijna 100% zeker) het liefst dat jij ALLES met haar deelt, en al helemaal als het over depressieve gevoelens gaat of zelfmoordgedachten. je hoeft haar niet gelijk alles te vertellen, maar misschien kan je laten merken dat het wat minder met je gaat, en dat je wat steun nodig hebt van haar. ik weet dat dat veel lijkt om te vragen van je moeder als zij zelf in een lastige periode zit, maar ze heeft alles voor je over en wil waarschijnlijk niks liever dan jou gelukkig zien.

veel succes nog, ik hoop dat dit een beetje heeft geholpen..
Kweenie
Hey,

Ik snap heel goed wat je meemaakt, zelf heb ik dit ook meegemaakt en nu weer. Het is ontzettend lief van je zus dat je altijd alles bij haar kwijt kan. Ik snap dat dat soms lastig is, maar ik zou het dan wel doen. Je zult merken dat het oplucht. Probeer misschien ergens anders te leren voor je toetsweek, bijv in een bibliotheek. Probeer anders thuis een half uurtje te leren en daarna wat leuks te doen (Netflix bijv), en daarna het leren weer oppakken.
Probeer een dagboek bij te houden, ook dat lucht vaak op.

Heel veel sterkte...!

Reageer