Veel stress!

  • 4 March 2018
  • 2 reacties
  • 97 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo,

Ik ben 6 weken geleden begonnen aan mijn stage. Het is echt super leuk en ik genoot er enorm van. Ik maak dagen van half 9 tot 5 uur. Ik moet een uur fietsen want met het OV is er geen connectie. Ik zit dus 5 uur en 30 minuten op stage en 2 uur fietsen. Dit doe ik elke week, 5 dagen lang! Op de zaterdag werk ik in een fabriek als magazijn medewerker en werk ik van 6 tot 4! Zondag is de enige tijd dat ik vrije tijd heb maar dit gaat vaak weg aan vrienden en mijn vriendin. Ik heb veel te veel stress door de lange dagen die ik maak, ik probeer op de zondag zo veel mogelijk rust te nemen maar vaak is dit niet genoeg. Ik merk dat ik erg onrustig slaap en word ik steeds gekker in mijn hoofd. Heeft iemand tips om die stress wat de verminderen?

2 reacties

Hoi

Maak een weekplanning. Plan ook ontspannende activiteiten in. En sport. Daarvan gaat je hartslag omhoog en kikkert je lijf op

Mijd schermpjes voordat je gaat slapen. Ze houden je brein wakker. Een moment stille tijd of contact met medemensen is helpender dan tot diep in de nacht spannende films kijken.

Doe iets wat losstaat van je studie of werk. Lees een interessant boek of ga iets fröbelen of bakken. En doe dat eens zonder muziek op de achtergrond. Doe één ding tegelijk.


Hopen dat je hier wat aan hebt.

Xxmij
Hoi!

Jouw drukke agenda bezorgt je stress. Dat is begrijpelijk. Zondag heb je een dag voor jezelf, maar die breng je vaak met anderen door. Vergeet geen tijd voor jezelf te nemen. Af en toe een dagje "niets" doen kan heel heilzaam zijn.

Je fietst naar je stage twee uur in het totaal. Misschien kun je dat fietsen zien als ontspanning? Ik weet niet in wat voor omgeving je fietst, en of je veel in het drukke verkeer zit, maar fietsen werkt voor veel mensen ontspannend. Probeer je hoofd leeg te maken (terwijl je nog steeds op het verkeer let) en laat al je zorgen even van je afglijden.

Van de ene naar de andere plek rennen is niet bevorderlijk voor de rust in je hoofd. Probeer tussen de activiteiten op je planning momenten te vinden waar je even stilstaat, en niets doet. Dat hoeven geen lange momenten te zijn, maar het is belangrijk dat je je even loskoppelt van de drukte om je heen, zodat de rust in je hoofd zich kan herstellen.

Wat dacht je van yoga of meditatie? Misschien is dat jouw ding niet, en heb jij meer aan een gesprek waarbij je al je zorgen eruit laat.

Groetjes
x

Reageer