Veel druk en eenzaam gevoel

  • 30 January 2023
  • 4 reacties
  • 87 Bekeken

Reputatie 2
Badge
  • Weet de weg
  • 14 reacties

Hallo, 

Lang verhaal, zou graag een gesprek willen starten met mensen hierover.

Ik ben een jongen, bijna 16 en zit in de 4e op het vwo, ik merk dat ik de laatste tijd heel vaak en heel erg verdrietig ben. Ik heb mij al wel eens eerder zo gevoeld en ben over het algemeen erg emotioneel. Vroeger heb ik er wel eens met mijn moeder over gepraat en ben zelfs (vanwege gescheiden ouders) naar een kindertherapeut geweest, maar dat was toen ik erg jong was. Nu is het a anders maar ik vind het lastig om het goed te beschrijven, ik heb een grote vriendengroep die alleen maar groter wordt maar ik merk dat ik eigenlijk maar met 1 a 2 personen echt wil praten tegenwoordig. Een daarvan is een hele aardige vriendin die ik al vanaf de basisschool ken en ik heb haar zelfs leuk gevonden, zij heeft mij toen afgewezen en ik snap eerlijk gezegd niet waarom ze nog met mij wilt praten. (ik heb ook samen met haar een belofte gemaakt om beide cum laude af te studeren) Het probleem is alleen dat ookal voelt het alsof ik met haar over alles kan praten ik gewoon niet weer raar wil overkomen en niet die vriendschap wil verliezen. 

Maar aan de andere kant merk ik dat ik de laatste tijd een stuk meer kwijt moet dan dat ik doe. Ik heb daarom ook een van mijn oude mentoren geappt om een keer bij te praten zoals we al vaker hebben gedaan. 

Ik zit nu ook midden in een toetsweek en heb mij ziekgemeld voor de eerste toets omdat ik door deze persoonlijke problemen echt niet klaar ervoor voelde, en het leren gaat echt vreselijk nu. De druk voelt gewoon zo hoog en ik heb het gevoel alsof niemand die ik ken mij echt interessant vind voor mij. (Ik heb laatst ook een soort van relatie gehad met iemand maar dat werkte niet, dat is nog een langer verhaal wat ik voor nu maar even bij me hou) Maar ik heb ook weer niet veel te klagen en dat maakt het misschien juist erger. Ik houd er ook niet van om dit tegen iedereen te vertellen, alleen mensen die ik echt mag weten dit.

Ik wilde denk ik gewoon even mijn verhaal kwijt en wil ook vooral van jullie horen of jullie weleens hetzelfde hebben gevoeld en misschien tips hebben of ook gewoon willen praten. 

Ik zou ook heel graag een goed gesprek willen starten met jullie dus reageer vooral als je iets wilt vertellen.


4 reacties

Reputatie 2
Badge

Heel erg bedankt voor jullie reacties, 

Het is nu alweer een tijdje geleden en het gaat al iets beter dan toen ik dit topic begon. @Rilonia sinds ik je bericht had gelezen ben ik gaan denken dat ik misschien inderdaad gewoon meer/anders denk dan andere en sindsdien is alles een stuk logischer geworden omdat het nu een beetje voelt alsof ik weet wat het is. 

@pi.anom ik ben nu nog closer geworden met die vriendin van mij en dat helpt echt enorm inderdaad, zij heeft mij ontzettend veel geholpen en daar ben ik echt heel dankbaar voor. 

Maar echt super erg bedankt voor jullie reacties en steun!!

Reputatie 4
Badge +1

Hey,

het is best wel normaal voor mensen op het forum om te veel aan hun hoofd te hebben; ik heb het zelf ook, en zoals @Rilonia al schreef, je kunt het!😎

Reputatie 4
Badge +1

Hey,

het belangrijkste is dat je jezelf belangrijk vind. Om iemand te hebben die aan je denkt kun je ook een denkbeeldig vriend nemen; ik heb in plaats van een denkbeeldige vriend 34 knuffels maar ik snap het als je vind dat je daar te oud voor bent

Reputatie 1
Badge

Hallo Tom,

echt vervelend… ik kan het natuurlijk niet met zekerheid zeggen maar miss ben je hoogbegaafd/beelddenker/hoogsensitief?

ik ben het zelf alle drie en ik voelde me vanaf groep 6 niet meer fijn op de basisschool en heb drm anderhalf jaar thuis gezeten… ik heb daaraan een school trauma opgelopen, ik volede me erg alleen en nu eig sms ook nog ik heb dus een tijdje geleden te horen gekregen dat ik hoogbegaafd, hoogsensitief en beeldenker ben en ik wil natuurlijk niet zeggen dat jij t ook persee bent maar ik begreep andere mensen eig  best vaak niet maar dat kwam/komt dus omdat ik anders denk (32x meer)

Ik ga zelf nu om de week naar een suoer aardige coach die dingen uitlegt hoe mijn brein enz werkt en hoe ik met zulke dingen mee  om moet gaan….

(ik doe zelf nu vwo 1e jaar en ik merk dat ik vastloop omdat ik 32x meer denkt enz enz en drm heb ik nu een soort burn out) 

K weet dat je t kunt!

 

 

 

 

 

 

Reageer