vaccinatie (over 3 dagen)!!!!!! help


Reputatie 3
Badge +2

Hoi allemaal,

vorige week hebben mijn ouders gezecht dat ik donderdag een prikje moet halen ik ben namelijk 13 en moet de vacinatie baarmoederhalskanker halen😳.

ik vind vacianties echt dood eng en als ze zoiets laten zien op tv kijk ik niet. Niet dat ik niet tegen bloed kan want daar kan ik wel tegen. 

mijn ouders gaan niet mee. Omdat ze naar de eindmusical van mijn broertje moeten. En ze mogen niet eens mee. 😭

ik weet niet zo goed wat ik nu moet doen... 

wil iemand mij helpen👏👏

reageer snel❤️❤️

Ps: in het boekje met informatie stond dat ze niks tegen deze angst kunnen doen

PPs: eigenlijk moest ik hem halen in oktober!! Maar nu moet ie eerder😭😭😳😳😢

 

 


13 reacties

Heyy

Meld dit gwn FF bij degene die je je prikje geeft. Of vraag gewoon of je je ogen dicht lag doen als je je dan meer op je gemak voelt. Bang zijn is menselijk, degene die je je vaccinatie geeft is vast ook wel bang voor dingen. Niet over stressen! 

Groetjs

Hoe wil je dat wij helpen?
Wij kunnen je angsten niet wegtoveren, vrees ik.

Als je dit proces zo eng vind, dan zou je toch zeker weg kunnen kijken.
Je gaat daar gewoon zitten en wend hoofd af tijdens dit proces.
De medewerkers zal het niet echt uitmaken.
Bij veel mensen kan dit al voldoende zijn.

Hey,  @Luna_loena_xlove 

Het is volkomen menselijk dat je bang bent ,dus dat is niet erg. Zoals @Kaas123  en @MensPersoon al zei zou ik gewoon het tegen diegene zeggen en gewoon wegkijken. De prik zal vaak voorbij zijn voor je het weet.

Suc6 met de prik!

Groetjes Gebruiker c 

Heel veel mensen hebben het niet echt op prikken en vaccinaties. Dus dat is helemaal niet gek. Degene die  de vaccinatie prikt is hier natuurlijk ook van op de hoogte en zal je ongetwijfeld begrijpen. Mijn eigen ervaringen is dat het echt enorm meevalt. De naald is zo dun dat je die bijna niet voelt (als iemand je knijpt doet dat 10x meer pijn, echt waar). De vaccinatie zelf duurt zelf maar 3-6 seconden. Je bent echt zo klaar. Zelfs degenen die er heel erg tegenop keken vertellen achteraf dat het hun erg meeviel.

Kijk anders dit Filmpje over het vaccineren. Dan kan je alvast zien hoe het gaat.

Ik had achteraf nergens last van, alleen een beetje spierpijn in mijn arm de volgende dag.

 

Dus maak je nou maar niet zo druk meis, ze snappen het het wel en het valt echt wel mee. Niet te veel stressen. 

 

Suc6:kissing_heart::kissing_heart:

Reputatie 3
Badge +1

Hoihoi!

ik heb zelf de prik ook gehad anderhalve week geleden(volgens mij). 
Ik ben zelf ook heel erg bang voor pikken maar bij mij ging het heeel erg snel. 
Ik keek namelijk heel eventjes de andere kant op en toen was het een heel klein prikje waar je bijna niks van voelde en daarna gewoon klaar. 
De dagen daarna had ik alleen een beetje spierpijn in mijn bovenarm maar je hoeft nergens bang voor te zijn! 
 

ik hoop dat je er wat aan hebt! You can do it girl!🤗

xoxo van mij

Reputatie 3
Badge +1

Hoi allemaal,

vorige week hebben mijn ouders gezecht dat ik donderdag een prikje moet halen ik ben namelijk 13 en moet de vacinatie baarmoederhalskanker halen😳.

ik vind vacianties echt dood eng en als ze zoiets laten zien op tv kijk ik niet. Niet dat ik niet tegen bloed kan want daar kan ik wel tegen. 

mijn ouders gaan niet mee. Omdat ze naar de eindmusical van mijn broertje moeten. En ze mogen niet eens mee. 😭

ik weet niet zo goed wat ik nu moet doen... 

wil iemand mij helpen👏👏

reageer snel❤️❤️

Ps: in het boekje met informatie stond dat ze niks tegen deze angst kunnen doen

PPs: eigenlijk moest ik hem halen in oktober!! Maar nu moet ie eerder😭😭😳😳😢

 

 

Ik moest hem eigenlijk 1 April (geen grapje) 😂

 

Heyhey,

Ik snap dat het spannend is, daar had ik zelf ook vaak last van. Uiteindelijk ben ik ervoor in therapie gegaan. Dat was in het begin doodeng want je ging op een gegeven moment letterlijk oefenen met het laten prikken, maar het heeft me super goed geholpen. Ik ben nu niet meer bang voor prikken. Afgelopen week heb ik me zelfs aangemeld bij de bloedbank om donor te worden. 

De vaccinatie is als het goed is zo voorbij. Zoals iedereen voor mij al zei geef het gewoon even aan dan houden ze er rekening mee en dan komt het echt goed. You can do it!! 

Xxx heyitme

En…

Hoe is ie gegaan?

 

Reputatie 2
Badge +1

Hoi allemaal,

vorige week hebben mijn ouders gezecht dat ik donderdag een prikje moet halen ik ben namelijk 13 en moet de vacinatie baarmoederhalskanker halen😳.

ik vind vacianties echt dood eng en als ze zoiets laten zien op tv kijk ik niet. Niet dat ik niet tegen bloed kan want daar kan ik wel tegen. 

mijn ouders gaan niet mee. Omdat ze naar de eindmusical van mijn broertje moeten. En ze mogen niet eens mee. 😭

ik weet niet zo goed wat ik nu moet doen... 

wil iemand mij helpen👏👏

reageer snel❤️❤️

Ps: in het boekje met informatie stond dat ze niks tegen deze angst kunnen doen

PPs: eigenlijk moest ik hem halen in oktober!! Maar nu moet ie eerder😭😭😳😳😢

 

 

 Heyy

 

Maak je geen zorgen het duurt niet lang! Wat mij hielp, let op je ademhaling en denk aan leuke dingen. Kijk er ook niet naar het is zo weer klaar!
 

You can do this! 

Groetjes van mij! 

Badge

Heey!

Ik heb zelf echt vet bang voor prikken. Bij de 9jaars prik moest ik al wen beetje huilen. Maar weetje? De baarmoederhals dinges voelde ik niet eens. Die vrouw ging een beetje tegen me praten en doordat ik was afgeleid heb ik de hele pik nieteens doorgehad. Ik dacht zat ze het voordeed ofz omdat ik het eng vond haha. Nu kan ik makkelijk zeggen dat t meevalt, wss helpt dat niet. Probeer maar te bedenken dat al je vriendinnen hem ook krijgen, en die nog niet dood zijn. Misschien moet een klasgenoot of kennis m ook halen, dan kunnen jullie samen! Dan ben je toch niet alleen.

 

hoop dat je er wat aan hebt. 
 

-Leonie

Ik zou eerder bang zijn voor baarmoederhalskanker dan voor de prik die mij daar tegen beschermt.

Hoe is het gegaan?

Reputatie 3
Badge +2

Hoi allemaal bedankt voor de reacties. De prik is niet eens doorgegaan. Ik moet hem nu alsnog halen. Ik zal jullie tips onthouden

Reageer