Vraag

vaak verdrietig

  • 31 March 2020
  • 3 reacties
  • 54 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hey ik voel me vaak verdrietig en k wil ook graag dood, soms snijd ik mijzelf ook, ik heb ook 1x geprobeerd een einde aan mijn leven te maken

 

een (online) vriend van mij wilt dat ik het tegen mensen in het echt ga zeggen en ook tegen mijn vader zodat ik help zou krijgen maar ik vind dat niet nodig want er zijn mensen die ergere dingen meemaken 

 

ik durf niet tegen mijn vader te zeggen dat ik mij zo voel want ik wel hem geen pijn doen en ik wil hem ook niet laten denken dat hij een ‘slechte’ vader is omdat ik mij zo voel

 

door deze quarantaine zit ik thuis en kan ik school niet als afleiding gebruiken dus ik zit elke dag met mijn eigen gedachten

 

  • vinden jullie dat ik hulp moet zoeken
  • ben ik raar omdat ik mij zo voel
  • wat doen jullie om jezelf af te leiden in deze quarantaine 

3 reacties

Hey,

Die gedachten van je zijn natuurlijk niet goed. Ik zelf vind dat je het sowieso tegen je vader moet vertellen, hij is er om je te helpen. Dus ik zou dat als eerste doen en als je dat niet wilt ga dan bellen met de Kindertelefoon, die kunnen jou ook verder helpen en misschien dat je na dat gesprek wel met je vader hierover wil gaan praten.

Ben je raar dat je je zo voelt? Nee ik denk van niet, ik weet natuurlijk niet wat de reden is dat je dit doet. Maar het is niet verstandig.

Wat ik doe in deze tijd dat ik thuis zit zijn veel dingen 

  • Netflix kijken
  • Boek lezen
  • Huiswerk invoren maken
  • Naar buiten een stukje lopen
  • Tekenen
  • Iets bakken 

Hopelijk heb je hier iets aan!

Groetjes

Magic You

hey ,

allereerst ben je helemaal niet raar als je je zo voelt. In het leven gebeuren soms dingen waardoor je je slecht gaat voelen. Het zou raar zijn als je dat niet zou voelen.  Ik heb zelf een depressie gehad en ik heb daar ook hulp voor gehad dus ik zou met jouw klachten zeker hulp zoeken. Ik zou het ook tegen je vader vertellen en het niet erger laten worden. Het is heel moeilijk maar als je straks nog meer problemen hebt en je vertelt het dan pas dan is er misschien al niet veel meer aan te doen en dan doe je hem alleen maar meer pijn. Ik heb het ook aan mijn ouders verteld en ik heb ook gezegd dat het niet aan hun ligt. het is zeker zwaar voor hem en jou  maar ik weet zeker dat hij het liever wilt weten dan dat je alles voor jezelf houdt. Het is idd een beetje raar deze quarantaine. Misschien kun je gaan schrijven over hoe je je voelt. En als je iets anders wilt doen kun je misschien gaan sporten of muziek maken of luisteren of als je rustig wilt worden kun je gaan mediteren. En ook de dingen die magicyou heeft opgenoemd. Weet dat niks voor altijd is. 

 

xoxo

Badge

Hey!

Ten eerste wat je meemaakt is erger dan erg het is geen probleem om hulp te zoeken daar zijn ze voor! Dat weet je! 

Ten tweede je bent niet raar er zijn zoveel mensen die met deze gedachten rond blijven lopen! Maar doe er echt wat mee oke?

Ten derde zoek een nieuwe hobby miss heb je skaates? Of anders kun je altijd dingen bestellen via internet iets van knutsel spullen ofz? Of minecraft!😂👍🏻 ik zou niet gaan netflixen dan wordt je alleen maar duf en heb je echt nergens meer zin in je moet je zelf bezig houden en energie krijgen! Maar dit is voor iedereen anders hoor!

 

Groetjes miss heb je dr wat aan!

Reageer