Meer hulp Meldknop.nl Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18

Vaak ruzie met mijn ouders, het kan me niks meer schelen

• 13 januari 2015
  • 5 reacties
  • 396 Bekeken

Hey,
Ik heb de laatste tijd vaak ruzie met mijn ouders, ze zeggen dat ik game verslaafd ben omdat ik anderhalf uur per dag game ofzo, ze kunnen het alleen maar over school hebben, het probleem is.. het kan me allemaal echt niks meer schelen, begin 1e klas was ik er gemotiveerd en vrolijk, nu, halverwege de 2e klas kan mijnn toekomst mij niet meer schelen, cijfers boeien me niks, en ik ben nog liever alleen in de middle of nowhere dan met mensen om me heen, ik ben ook gigantisch gevoeloos geworden.. ik heb verder geen zelfmoord gedachten ofzo, ik ben gewoon niet blij, het kan me niks meer schelen, zijn er meer mensen die dit hebben / hadden en hoe gaan jullie ermee om? of hoe ben je eroverheen gekomen?

Groetjes, Mark

5 reacties

Heyy,
Ik herken dit echt super erg! Ik zit zelf nu ook in de 2e een was in de eerste super gemotiveerd maar het wil nu gewoon niet meer. Ik weet zelf eigenlijk ook niet zo goed wat ik moet/kan doen. Zelf weet ik heel goed wat er aan de hand is en wat ik er aan kan doen. Alleen ontbreekt de motivatie. Ik wil heel graag over maar heb geen idee wat ik precies wil. Het is ook zo dat mijn ouders heel veel zeuren over school en dat ik ook vaak vraag om te stoppen maar gaan vrolijk door. Het is nu al wel wat minder dan eerst maar erger me er nog steeds aan. Mijn ouders vinden dat ik teveel op mijn mobiel of laptop zit (ik weet dat het zo is en wil het veranderen maar her lukt gewoon niet).
Ik heb geen idee of je hier wat aan hebt maar herken mezelf hier heel erg in.
NoOne
heey Markieh,

ook ik ken dit gevoel maar al te goed. maar ik ben er nu gelukkig van af. wat meestal bij zoiets het probleem is is dat je de motivatie niet meer ziet. alles om je heen lijkt saai, en je weet niet wat je moet doen in je vrije tijd.anderhalf uur per dag gamen is op zich niet zo heel lang. er zijn genoeg mensen die een stuk langer achter de pc zitten om te gamen. maar de oplossing op het probleem is eigenlijk heel simpel: je moet proberen om die motivatie weer te vinden. bij mij hielp sporten heel erg. ik vond ook alles eerst heel erg saai, maar na een vakantie veel te hebben getafeltennist leek het me wel leuk om op tafeltennis te gaan. als je gaat sporten geeft dat een soort stofje af wat een gelukkig gevoel geeft. probeer ook eens wat vaker met vrienden af te spreken. keer met zn allen uit gaan en achter de meiden aanvangen is ook erg leuk ;). als je de motivatie kan vinden om ook voor school bezig te gaan heb je als resultaat dat je ouders ook minder gaan zeuren over school. wat je ook kan doen is vragen of je ouders je mee willen helpen voor huiswerk. dan heb jij het sneller af en zeuren je ouders er ook minder over ;). probleem is namelijk dat als je geen huiswerk maakt en allemaal slechte cijfers haalt je alleen maar meer gezeur krijgt. en dan is het niet alleen maar van je ouders maar dan krijg je ook nog eens al die leraren aan het zeuren. probeer het positieve te zien in het leven :D

Greetzz!!
Marzaro :D
Ik heb dit gevoel ook gehad. Ik zat telkens alleen maar achter de computer en mocht een bepaalde uurtjes achter zitten van mijn moeder, maar het gaf neiging om vaker en langer achter de computer te zitten. Later, toen ik ouder was, merkte ik als ik veel langer achter de computer zit en wel zonder regels, dat het alleen maar saaier wordt en je gaat je vervelen..
Ik denk niet dat ik het saai ga vinden, ik zit in meerdere profesionele clans op onderhandere cs go, wot, en ghost eecon phantoms..
Het is ook belangrijk dat je school niet laat schieten. Hoe zou het zijn om op straat te moeten leven, omdat je alleen maar vroeger zat te gamen? Ik denk dat je daar veel spijt van gaat krijgen.. Ik wil niet bot overkomen maar je ouders hebben ook een punt. Ze willen het beste voor jou! Het is misschien ook zo als je goed je best doet op school dat je dan waarschijnlijk vaker mag gamen als beloning.

Reageer