Vraag

update ( snijden, ggd test, vertellen?? )

  • 19 May 2023
  • 4 reacties
  • 112 Bekeken

Reputatie 3
Badge

Heyy

(Lees me vorige topic om alles te begrijpen)

zoals je in mijn vorige topic misschien hebt gelezen snijd ik me dus…

Ik probeer te stoppen maar het is moeilijker dan ik dacht. Ik was 14 dagen clean maar ben gisteren weer begonnen. 

Over mijn vriendinnen, ik heb met niemand nog gepraat. Ik had wel een bericht getypt maar ik durfde niet op verzenden te drukken.  Ik ben bang, bang dat ze me anders aankijken.... ook vraag ik me steeds af of het wel nut heeft om te vertellen… Ze gaat alleen medelijden met me hebben of me zielig en raar vinden. Waarschijnlijk gaat ze me ook niet begrijpen en gaat het me alleen stress geven... 

Over de ggd test. Ik heb het gesprek gehad en heb gedeeltelijk gelogen... ik heb gezegd dat ik het 1x heb gedaan en daarna nooit meer. Ook denken ze dat alles goed gaat want ze vroegen allerlei vragen over mijn leven en ik probeerde alle vragen zo mooi mogelijk te maken, zodat ze niet zouden denken dat ik lieg. Tijdens het gesprek zweette ik me dood en hield mijn mouwen vast in mijn handen. (Lange mouwen) zodat ze mijn sneeen niet zouden zien…

 

En over de vriendin die ik niet mag, we zitten samen in een groepsopdracht en ze is de enige die zich zorgen lijkt te maken over mij... ze begon bijna te praten over mijn sh waar iemand bijstond, maar ik kapte haar snel af.

Ik begin me schuldig te voelen dat ik haar niet mag omdat ze enige is die zich zorgen lijkt te maken dus…

 

De laatste 14 dagen (2 weken) dat ik clean was, vond ik het heel moeilijk omdat elke keer wanneer ik alleen was, vooral in de avond, had ik de drang om het te doen en ik voel/voelde me steeds slechter. Ik weet niet perse waarom maar ik voel me gwn slecht. Ook voel ik me eenzaam en heb ik het gevoel alsof ik al mijn vrienden verlies omdat we nooit meer afspreken, de gesprekken zijn droog of die zijn er niet, en we praten alleen op school en bijna nooit meer op WhatsApp of snap ofzoiets…

Sorry als het verwarrend is maar dus mijn vragen zijn:

1. Zal ik met de vriendin die ik niet mag erover praten? (Omdat ze de enige is die het lijkt te boeien)

2. Zal ik het me andere vriendin(nen) vertellen? (Ookal lijkt de vriendschap te verslechteren)

3. Heeft iemand tips om me beter te voelen??

Ik weet niet wat ik moet doen... iemand plss tipsss

<3

 


4 reacties

Hey,

Dat je tegen de ggd gelogen hebt, lijkt me niet zo’n goed idee. Je had via die weg hulp kunnen krijgen.

  1. Als zei de enige is die het boeit zou je inderdaad met haar kunnen gaan praten.
  2. Kan…
  3. Vertel jezelf hoe mooi en lief je bent. Ga aan andere dingen denken, positieve dingen.

Sorry voor mijn waardeloze reactie!

 

Reputatie 4
Badge +1

Hi @Anoniem_gurlxx ,

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Dat je probeert te stoppen met jezelf te beschadigen, maar dat ook moeilijk voor je is. 
Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

Veel sterkte!
Babs van de Kindertelefoon

Reputatie 3
Badge

Hey,

Dat je tegen de ggd gelogen hebt, lijkt me niet zo’n goed idee. Je had via die weg hulp kunnen krijgen.

  1. Als zei de enige is die het boeit zou je inderdaad met haar kunnen gaan praten.
  2. Kan…
  3. Vertel jezelf hoe mooi en lief je bent. Ga aan andere dingen denken, positieve dingen.

Sorry voor mijn waardeloze reactie!

 

Bedankt voor je reactie het was echt niet waardeloos!! Je hebt geen idee hoeveel het betekent voor je me dat je überhaupt tijd hebt genomen om te reageren en mijn topic te lezen 🫶

Badge

Hey hey,

Ik ken je niet maar je lijkt me echt een super lieve en mooie meid! Dat je tegen de ggd hebt gelogen had ik ook gedaan als is het natuurlijk niet handig. Over je vragen, dit zou ik doen:

  1. Als jij daarbij goed voelt en je wilt er met haar over praten (als je het tegen iemand moet zeggen bijv) dan zou ik het doen. Als je er eig tegen niemand over wilt praten dan zou ik het niet doen.
  2. Ik zou het eigenlijk niet doen als ik jou was. De meer mensen het weten, de meer kans er is dat het word doorgeroddeld. En zoals je al zei, de vriendschap wordt slechter, zou ik het niet doen.
  3. Wat mij heel erg heeft geholpen is om te praten met iemand die ik 100% vertrouw, dit was in dit geval me beste vriendin en die vertrouw ik helemaal. Misschien is dit bij jou 1 van je vriendinnen en die kan je het dan wel vertellen. 

Succes, je kan het!

Reageer