Vraag

uit huis...

  • 7 October 2019
  • 1 reactie
  • 67 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Beste allemaal,

enige tijd geleden zat ik dagelijks op dit forum vanwege mijn problemen , toen der tijd hebben jullie mijn onwijs geholpen. Nu zit ik weer in de problemen... en ik weet niet wat ik moet doen..
mijn moeder heeft 5 jaar geleden een hersenbloeding gehad, hierdoor kan zij niet meer de moeder en de persoon zijn die ze altijd is geweest. Na 4 uren iets doen op een dag is ze kapot en komt er vaak ruzie, vroeger werd ik dan dagelijks egoïstisch of hypocriet genoemd hierdoor. Soms zelfs eens of zij mij een mes moest aangeven zodat ik mij kon snijden (had haar er toen net over verteld in een poging beter te worden uit mijn, niet officieel benoemde, depressie) nu zit ik in mijn examen jaar van het havo, ik ben dan ook 16 jaar (bijna 17), ik heb een vriend die net 22 jaar is geworden. Dit lijkt extreem maar hiervoor zijn we 2 jaar close vrienden geweest. Nu gaat mijn thuis statie heel slecht, ik heb vaak weer ruzie en alle stress word mij te veel. Nu wil ik heel graag na mijn examen uit huis maar mijn moeder wil niet dat ik een bijbaan heb en mijn vriend studeert nog en heeft een niet geweldig betalende baan. Dan wil mijn moeder ook nog verhuizen na mijn examen waarbij ik een huis in haar huis krijg zodat ik (langer) bij haar moet blijven. Ik heb dus niet het geld of de gelegenheid om uit huis te gaan aangezien ik natuurlijk nog geen 18 ben.. mijn vriend heeft aangegeven dat wanneer ik 18 wordt dat we samen kunnen wonen. Dat we beide nu al moeten beginnen met sparen voor de toekomst. Is dit reëel? En wat kan ik doen met mijn stress...

lieve groet,
Famke

1 reactie

Hey Famke,
wat naar dat het zo slecht gaat tussen je moeder en jou.
ik denk niet dat het onrealistisch is om nu al te gaan sparen voor je 18e. Het lijkt me alleen maar gezond voor jou om ergens naar toe te werken.
misschien kan je bij een vriend(in) klusjes doen in huis tegen betaling, zonder dat je moeder het weet. Schoonmaken, de tuin netjes maken... wat dan ook.
en kan je misschien een keer praten met de huisarts? Dit kan zonder je ouders toestemming, en zij kan je doorverwijzen naar een psycholoog om met je stress te dealen, en misschien heeft zij nog tips wat geld betreft.

ik hoop dat ik een beetje heb geholpen.
groetjes, Kweenie

Reageer