Vraag

trust issues

  • 24 June 2018
  • 3 reacties
  • 239 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey. Ik heb me gerealiseerd dat ik mensen niet vertrouw. Ik heb bijvoorbeeld vaak het gevoel dat mensen alleen vrienden met me willen zijn omdat ze medelijden hebben, of omdat ze me voor de gek willen houden en me voor schut willen zetten. Hierdoor sluit ik mensen af en heb ik weinig vrienden.

Ook ben ik bang om aan de jongen die ik leuk vind* te vragen of hij mij leuk vind, om dezelfde reden. Ik ben bang dat die gaat lachen ofzo, en het dan de hele school verteld. Ik ben nog niet "out" zegmaar.

hoe zet ik me hier overheen?

*ik weet niet of wat ik voor hem voel verliefdheid is, maar ik voel wel wat voor hem.

3 reacties

Hey !

Best vervelend , aan de ene kant ben je een sociaal persoon , aan de andere kant ben je er een beetje bang voor .
Zijn er redenen vanwaar dat wantrouwen zou komen ? Is er bv. ooit misbruik gemaakt van het vertrouwen dat je iemand gaf of iets gelijkaardig ?

En ik snap die angst zeker , ik denk dat iedereen dat wel in meerdere of mindere mate heeft , maar als het zo je sociale leven gaat belasten moet er een oplossing voor komen . Zijn er mensen die je wel vertrouwt ? Zoals een familielid of een heel goede vriend(in) . Als je merkt dat je deze mensen echt kan vertrouwen zal je vertrouwen misschien wat meer groeien .

Ik snap dat je het ontzettend moeilijk vindt om te zeggen aan iemand dat je hem/haar leuk vindt . Er zijn echter weinig andere manier om erachter te komen wat hij voor je voelt dan het te vragen . Ga je soms nog met hem om ? Je kan beginnen met proberen bevriend te zijn met hem , en als dat lukt zal het wel vanzelf duidelijk worden wat hij voor je voelt .

Ik denk dat het ook handig is om hier met iemand over te praten die er iets van kent , zoals een leerlingenbegeleider of psycholoog , die zal ook handige tips kunnen geven i.v.m. vertrouwen .

Het is helemaal niet simpel , maar probeer de angst van je af te zetten , ga met mensen om en je zal merken dat ze met je omgaan om wie jij bent en niet omdat ze om één of andere reden medelijden hebben . Als dat niet zo is zal je dat gauw genoeg merken en kan je je van hen afsluiten , zodanig dat je de mensen overhoudt die het echt verdienen om met jou om te gaan .

Succes !
Groetjes , Lot
Hi perenbomen,

@xLotx hierboven geeft al goede tips, maar misschien heb je ook wat aan mijn reactie.

Ik snap dat je nog niet precies weet wat je voor andere jongens voelt. Dat is ook niet erg. Het kan wel vervelend zijn, die onduidelijkheid, dat ben ik wel met je eens.

Zelf ben ik gay en al 2,5 jaar uit de kast. Ik heb het, net als mijn twinbroertje “altijd” al geweten, maar dat is niet voor iedereen op die leeftijd al duidelijk.

Neem gerust de tijd om er achter te komen.

Ik lees dat je het moeilijk vindt om anderen te vertrouwen en dat maakt jouw ontdekkingstocht er niet makkelijker op.

Ik kan nu wel zeggen “get over it”, maar dat gaat natuurlijk niet werken en dat is zeker niet jouw schuld. Dat vertrouwen moet je weer opbouwen.

Daarom zat ik aan iets anders te denken.
Wat zou je er van denken als je op een site, waarvan je zeker bent dat daar alleen kinderen tot en met max. 18 jaar komen, zou kunnen praten met andere kinderen die of nog op zoek zijn naar op wie zij verliefd worden of kinderen die dat al weten?

Je kunt dan alleen die dingen vertellen die je zelf kwijt wilt en voor de rest anoniem blijven voor anderen op de site. Je kunt onder een “nickname” een profiel aanmaken en een profielfoto is niet verplicht.

Je kunt daar dan je ontdekkingstocht voort zetten. Ervaringen delen en tips vragen. Dat is misschien niet zo “eng” als in real life.

Je moet wel bij het aanmelden op de site je id laten zien, zodat ze zeker weten dat je niet ouder dan 18 bent. Verder doen ze niks met je id.

De site die ik bedoel is Jong&Out.

Voor meer info kun je kijken op:
https://www.jongenout.nl

Je kunt vanzelfsprekend doorklikken op de site voor meer info:
https://www.jongenout.nl/over-jong-en-out
over de veiligheid:
https://www.jongenout.nl/veiligheid
en over meetings die ze organiseren:
https://www.jongenout.nl/meeting
In onderstaande video kun je zien hoe het werkt als je je id moet laten zien om je aan te melden:
https://www.youtube.com/watch?v=lh74qd_ZbWY&t=

ze willen dus alleen je naam, geboortedatum en pasfoto zien. De rest kun je gwn afplakken, zoals ze laten zien in de video. Als de gegevens zijn gecontroleerd wordt je kopie van je id weer weggegooid.
Het is dus alleen om zeker te weten dat er niemand van boven de 18 op de site komt. Dus voor je eigen veiligheid.

Ik hoop dat jij (of iemand anders die dit leest) er iets aan heeft.

Hopelijk helpt de site je weer mensen te vertrouwen en wordt het daarna ook makkelijker om in het echt contacten te leggen.

Het leven als gay jongen kan echt heel mooi zijn. Ik heb sinds vorig jaar een vriendje en het gaat goed tussen ons.

Ik weet natuurlijk niet of jij ook gay bent of misschien wel bi of hetero of iets anders, maar daar ga je zelf achter komen.
Op een dag weet je het gewoon.

Tot die tijd leef je gewoon je leven en de ene keer spreek je eens af met een leuke jongen en wie weet hebben jullie een klik en de andere dag misschien met een meisje. Alles kan. Het is jouw leven, dus maak er het beste van. Geniet van het leven.

Ik wens je het allerbeste 🙂 en als je vragen hebt, stel ze gerust.

Groetjes,
M&M’s
Hallo. Bedankt voor de reacties.
De angst is vooral omdat ik best wel onzeker ben over mezelf. Me lichaam, persoonlijkheid, alles eigenlijk. Iets in mij ziet niet waarom mensen vrienden met me willen zijn.

Ik heb wel vrienden. Naast me paar vrienden offline, heb ik ook online vrienden. Met 2 ben ik best wel close. Ze zijn allebei lgbt, en weten allebei waar ik mee stugge. Ze helpen me wel een beetje en zeggen ook gewoon dat ik later wel merk of ik hem echt leuk vind.

Ik weet niet of ik die jongen nog na de zomervakantie ga zien. En of dan nog hetzelfde denk. Maar als dat wel zo is, ga ik zeker weten een grotere stap maken.

Dat jong&out ga ik nog wel even checken, bedankt voor de link!

Reageer