trots op mezelf: stoppen met snijden

  • 8 February 2018
  • 7 reacties
  • 146 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi!

Ik denk dat ik wel kan zeggen dat ik trots op mezelf ben. Ik heb zojuist maandag het stannymesje wat op mijn kamer lag en waarmee ik sneed weggegooid! Ik kwam terug van voetbal training en ging thuis douchen, ik bekeek mezelf daarna in de spiegel en echt ik walg van mezelf. Alle littekens en wonden, vreselijk. Maar ik dacht wat er nu zit kan ik toch niet meer veranderen, wel kan ik voorkomen dat er niet meer bij komt. Mijn knop was om, ik heb het weggegooid. Het mag niet meer gebeuren en ik ga vechten tegen de stem/gedachte die zegt dat ik het wel moet doen. Het voelt als een hele grote stap in mijn herstelproject. Eindelijk na 2,5 jaar kan ik deze stap zetten, wat tijd wel niet allemaal kan doen. Natuurlijk gaat het niet meteen perfect met me en ik blijf ook nog wel naar mijn psycholoog gaan. Maar het gaat wel met stappen vooruit en ik kan me voor het eerst in jaren tijd weer blij voelen. Trots! 🆒

7 reacties

Hey
Super!! Je mag zeker trots zijn op jezelf. Blijf wel naar je psycholoog gaan zodat je dit volhoudt. Onthoud hoe je je nu voelt en als je weer wil gaan snijden, denkt dan terug aan dit gevoel.
Veel succes met je verdere herstel!
Jonah
wow respect, ik heb het ook geprobeerd om te stoppen lukte 2 dagen daarna niet meer 😞 nu is een meisje uit mijn klas erachter gekomen en ze heeft het doorverteld aan andere meiden die zijn naar de vertrouwings persoon ofzo gegaan op school en die gaan mijn ouders bellen 😞 mijn leven is een ramp
Hoi,

Wauw, super knap dat je deze stap hebt kunnen zetten! Je mag echt trots op jezelf zijn!

Als het even wat tegenzit, denk dan aan dit moment en dan weet ik zeker dat je er doorheen komt!

Gr. Pin
Reputatie 2
Badge +9
Heey,

Super dat jij dat gedaan hebt. En ook super dat jezelf inziet dat dit niet de oplossing is.

Hou dit zeker vol, en dat gaat je ook zeker lukken!

Gr:Mr. S
Bedankt voor jullie lieve reacties! Ik ga het zeker proberen vol te houden! Zolang dingen in mijn omgeving goed gaan, gaat het met mij ook goed. En zoals een vriend tegen mij zei, als er wel wat mis gaat in jou omgeving, ben jij er klaar voor! Het is lastig om te geloven, maar ik kan dit wel! Haha het voelt gek om zo positief te zijn.

@somoene
Alles komt uiteindelijk goed! Het is belangrijk dat je blijft praten, misschien is het juist goed dat je ouders het te weten komen. Ze zouden jou verder kunnen helpen en steunen in je herstel. Ook jij komt er wel!

liefs
idk ik kan er gewoon moeilijk over praten ik vind typen enzo oke maar praten nee
Heyy,

Ik ken je niet eens, maar ik word gewoon blij als ik dit lees!
Ik vind het gewoon super fijn dat je de eerste stap kan zetten om je minder rot te voelen!
Ik heb er echt geen woorden voor en ik heb echt gewoon een lach op mijn gezicht :D
Ik vind het zo ongelofelijk knap!
Ik snijd mezelf nog wel steeds en ik sla mezelf ook met mijn hand of een voorwerp, jammer dat ik nog niet zo'n gevoel heb gehad om gewoon echt te gaan proberen te stoppen. Ik doe het ook nog niet heel lang hoor, maar doordat ik lees dat jij na 2,5 jaar uit jezelf bent gestopt krijg ik er gewoon een beetje hoop van ofzo. Ik snijd mezelf nu net iets langer dan 3 maanden dus dat is nog niet zo lang. Ik sla mezelf nog maar een paar dagen, maar ik heb al flink wat blauwe plekken dat best naar is om naar te kijken.
Maar ik word alsnog dus gewoon blij als ik dit lees, omdat ik zoiets gewoon heel bijzonder en knap vind dat je dat zomaar kan!
Echt respect naar jou!

Groetjes.

Reageer