Trillen en stress


  • Anonymous
  • 0 reacties
Hii,

Ik heb een beetje hulp nodig:

Ik heb ineens weer last van dat ik ga trillen. Het is een beetje stress gerelateerd.
Dan voel ik zeg maar mn arm trillen en dan kan ik soort van kiezen: 1. Die trilling los laten. Dan ga ik trillen en random schocken. En ik weet wat er gebeurt enzo en opzich kan ik zorgen dat ik nergens tegen aan stoot. Maar het is best raar om te doen als er anderen bij zijn.

Of 2. Ik laat het in mn arm zitten en dan tril ik lekker nog een uurtje door. Vervelend dus.


En ik ben net 2 dagen naar school, en ik heb nu al hoofd pijn en concentratie problemen.
En ik erger me echt dood aan dat mijn vriendinnen maar blijven praten en kletsen. Dan kan ik me niet concentreren. En is het veel te druk aan mijn hoofd..
Daardoor krijg ik nig meer stress..

En ik ben langzaam begonnen met praten over mijn problemen met mijn nieuwe mentor ( depressie ) nouja. Ik ben eigenlijk begonnen met een stukje concentratie/plannen. Ze reageerde meteen met: o maar ik kan je wel helpen, als je hulp nodig hebt moet je het maar zeggen!
Dat komt dus hopelijk wel goed

Ik ben ook iets minder depri nu. En ik hoop dat ik het dit jaar zo kan houden..

206 reacties

@Pin
Het verschild natuurlijk per persoon hoeveel lgbt+ mensen je kent, ik denk dat ik gewoon mensen aantrek omdat ik denk ik vrij erg uitstraal dat ik om mensen geef.
Wat ondertussen langzaam verandert, want ik heb geen tijd voor de problemen van iemand anders als ik de mijne niet eens aankan...

@Ik Wil Een Meisje Worden
Het gaat kut, ik ben nu al 6 dagen bijna non stop gestressd en dat is niet fijn. Ik moet de hele tijd bijna huilen.
Ik ben weer gestart met snijden. En dat is natuurlijk ook niet goed.
Aangezien ik niet wil dat mensen het zien zit het onder mijn mouw en ik heb er een papiertje op omdat het bloed anders in mijn kleding komt (ik snij nu soms ook op school dus het is een beetje raar als er ineens eeb streepje bloed in je shirt zit) en dat doekje viel er natuurlijk uit toen ik met mijn mentor aan het praten was. En ik probeerde haar te vertellen dat ik niet meer kraste enz. Niet echt geloofwaardig meer dus.

En leerlingbegeleiders (waar ik mee ga praten) gaan het wel doorvertellen wat je tegen hun zegt als je een gevaar vor jezelf of voor anderen bent, maar wanneer ben ik een gevaar voor mezelf? Ben ik een gevaar voor me zelf als ik zelfmoord gedachtes heb, of ben ik al een gevaar voor mezelf als ik snijd? Ik weet het niet, maar ik wil gewoon dat ze niet doorvertellen wat er is.

Oh en ik heb een afspraak gemaakt met mijn leerlingbegeleider voor vrijdag dus dat is alleen nog morgen overleven en dan kan ik daarna eindelijk praten...
Ff korte update.
Ik ben nu net iets meer dan 24 uur clean, lang leven sociale druk, aka mijn mentor. En ik hoop dat ik het weer lang ga volhouden.

En ik ben vandaag voor het eerst in ongeveer eeb week weer echt blij en geïnteresseerd geweest. We hadden Aardrijkskunde met stenen en platentektoniek en dat vind ik super interessant.
'Ik ben nu net iets meer dan 24 uur clean, lang leven sociale druk, aka mijn mentor.'
Hoera, sociale druk, joepie. Wel goed dat je, naast die sociale druk, de kracht kan opbrengen om clean te blijven 🙂

Fijn dat je vandaag een goed moment had. Besteed gerust een hoop tijd aan dingen waar je vrolijk van wordt, bijvoorbeeld het bestuderen van aardplaten.

Gr. Kenshin
Ja! Katten!
Ooeee en de hondjes van Paris Hilton?

Hmmm nieuwe krasjes? Beter teken je iets moois op op je arm (met een pen ofzo). Das leuk man, dat doen m'n vrienden bij mij ook. Er staan nu een aantal kunstwerken op m'n arm :)

Jammer van die ene toets, maarrrrrr er ging er ook eentje goed! Denk aan die toets :)

Je ouders gaan zeuren over je cijfers? Snappen ze niet dat onvoldoendes gewoon bij het leven horen?

Neem je anders in ieder geval voor om het te vertellen. Dan heb je het in ieder geval geprobeerd.

De innerlijke pijn is inderdaad vervelend. Ik heb mezelf vorige week ook 3x in slaap gejankt ✌

Maar kijk, als je pijn en stress dus weg gaat, is 't leven voor jou dus best oké?
Dan is zelfmoord toch super zonde?

Dus eigenlijk moet je iets vinden waar je helemaal zen van wordt 👀

Als je nou die creativiteit van je zelfmoord ideeën gebruikt voor iets anders... Een leuk origami werkje of een tekening of een plan voor dat fluffy land?

Heel veel succes met je toets! Ik weet zeker dat het je gaat lukken!

Gr. Pin

Soooo me is backk.

 

En ik hoop voor iets langer dan like 3 dagen.

Als het goed is ben ik nu 8 weken en 1 dag clean (aka 57 dagen)

 

De laatste weken is alles een beetje snel gegaan. Ongeveer een maand terug heb ik met mijn ouders bij mijn leerlingbegeleider gezeten, 2/3 weken terug zat ik bij de huisarts en vandaag ben ik bij een soort psycholoog van de ggz geweest En ik heb volgende week weer een afspraak.

Het was wel echt super scary, maar het is wel goed. En ik denk dat ik wel echt spijt heb dat ik niet 2 jaar terug dit alles gedaan heb. Sorry Pin en Kenshin en wie dan ook verteld heeft dat ik naar mijn ouders moest gaan, jullie hadden gelijk.

 

Oh en er was een soort lijstje dat ik moest invullen van de huisarts, en als ik dat lijstje moet geloven heb ik een paniekstoornis. Een sociale angststoornis en ben ik depressief. Ik leer weer allemaal dingen die ik niet wil weten.

 

Oh en school gaat ook wel lekker. Niet echt. Ik wordt de laatste paar weken veel eerder gestressd en dan denk ik ineens een hele hoop dingen door elkaar. Of gewoon zoveel dat ik niet weet wat ik denk. Dan wordt ik super rusteloos en kan ik me totaal niet concentreren. Yay :( 

 

~Asy

Reputatie 3
Badge +8
Hey Asy,

Fijn om te lezen dat je een relatief goede week achter de rug hebt. Buiten vandaag dan, maar gelukkig gaat het inmiddels alweer wat beter. Ook heel goed van je dat je al 2 weken ‘clean’ bent, keep it up. Hier zal ik het bij laten want de tips laat ik graag aan de bovenstaande gebruikers over. Het is een onwijs onnodige reactie geworden, maar wilde even van me laten horen 😉.
Okey.
Ik ga al jullie berichten tegelijk beantwoorden.

@mijnigezien
Misschien ga ik nog wel eens bij een huisarts kijken, als ik het durf..

@Kenshin
Als ik die trillingen toelaat zijn ze ( meestal ) eerder klaar.

Ik heb laasts een soort stressballetje gekregen. Ik ben m alleen al weer kwijt.
Dat word dus morgen ochtend zoeken..
Bedankt voor de tip

@Pin
Ik heb even bij dat lijstje gekeken. En ik herkende best wel veel.

Ik heb inderdaad het idee dat ik redelijk overprikkeld ben ( en dan ben ik nog maar 4 dagen naar school geweest.. dit word een heeeel zwaar jaar..... )

Ik had ( en heb nog steeds ) heel veel twijfels over mijn mentor ( hoewel, nu minder ) ik vind het allemaal gewoon lastig.
Maar ik ga het rustig proberen op te bouwen.

Helaas was mijn weekend nogal druk. Dus nu maar snel gaan slapen en hopen dat ik deze week overleef ( helaas is dat sommige andere weken letterlijk )
Ik denk dat ik het wel haal.

~Asy

En ik hoop voor iets langer dan like 3 dagen.

als je geen energie of tijd of zin hebt is het nooit verplicht om hier rond te hangen.  

volgens mij heb ik nog nooit gereageerd op jou toppic 🙈 maar ik heb hem wel volledig gevolgd 🤔

 

vandaag ben ik bij een soort psycholoog van de ggz geweest En ik heb volgende week weer een afspraak.

ik ken het met zo'n persoon heb ik ook gepraat. dat is met iets minder psycholoogerig dan een psycholoog waardoor het minder afschrikt.

Het was wel echt super scary, maar het is wel goed. En ik denk dat ik wel echt spijt heb dat ik niet 2 jaar terug dit alles gedaan heb.

het belangrijkste is dat je het nu wel hebt gedaan. en dat is echt heel knap! 

Oh en er was een soort lijstje dat ik moest invullen van de huisarts, en als ik dat lijstje moet geloven heb ik een paniekstoornis. Een sociale angststoornis en ben ik depressief. Ik leer weer allemaal dingen die ik niet wil weten.

haha ik ken het. ik had toen ik daar begon ook zo'n vragen lijst haha.  het is vooral voor haar/hem belangrijk zo weet hij/zij waar jullie aan kunnen gaan werken. 

 

Dan wordt ik super rusteloos en kan ik me totaal niet concentreren. Yay :( 

dat ken ik, ik heb daarvoor een afspraak gemaakt dat ik ff kort door de school op de gangen mag lopen om daarna weer aan het werk te kunnen. met een heel klein beetje concentratie. ik weet niet of dat voor jou werkt maar is dat misschien een idee?

 

groetjes blue

 

Ik ben er weer.

@Pin
Pure planten magie dit.

Ik ben net een week gestopt met krassen.
Ik heb het beloofd, en ik heb binnenkort voorstellingen en dan wil ik niet dat iedereen die streepjes ziet....
Het is echt vre se lijk.
Ik probeer gewoon elke keer mezelf over te halen om het niet te doen....

Verder heeft mijn mentor mijn ouders gemailt dat zij & mijn afdelingsleider zich zorgen maken om mij. En dat ze graag een gesprek willen.

Dat was gister, en ja. Ik was like: fuck hell no. En toen stortte ik soort van in.
Ik he. Uitgezocht hoelang het fietsen is naar zuidspanje en hoe ik zo goed mogelijk compleet kan verdwijnen...
Beetje dom natuurlijk. En ik durf het toch nooit.

Nu probeer ik vragen te vermijden en na te denken hoe ik dit nou weer ga oplossen..
Ik kan het gewoon niet vertellen. Daar heb ik echt geen zin in...
Ik wil niet dat mijn ouders zich zorgen gaan maken en me gaan proberen te helpen.

Ik ga wss een briefje schrijven met wat ze wel mogen weten, en dat ik NIET wil dat ze me gaan helpen.......


Ik heb vandaag ook weer met mn mentor gepraat. En ja mijn mentor zei dat ze me zou laten weten wat er zou gaan gebeuren enz. En dat ze mijn ouders alleen om tips willen vragen om me beter te helpen enz. O en dat ze niks vertellen dat ik niet wil.

Maar ik wacht eerst maar af wat er echt gebeurt voor ik blij ga zijn.

~Asy
Hey, ik heb weer een update!

Ik vraag me af of het normaal is om dingen die ik gedaan heb binnen 2 weken te vergeten? Ik vergeet dingen die ik met mn mentor heb besproken of wat ik eigenlijk gedaan heb...

Maar ik vergeet dan weer niet alle negatieve dingen, de dingen die ik elke keer herinner ( wat echt vreselijk is )


Vandaag met gym ging alles vrij slecht, we moesten dingen doen waar ik niet echt goed in was en ik voelde me totaal niet op mn gemak met wat ik aan had als sport kleding, en daarna gingen we trefbal doen ( waar ik wel goed in ben ) en toen ging dat niet door omdat de rest van de klas niet luisterde... jeej....

En ik vind het lastig om te bepalen aan wie ik wel en niet wil gaan vertellen hoe alles zit, met gym moesten ik en mn autistische vriendin (na de les) huilen. En hij zei dat hij het aan onze mentor zou vertellen en dat die dan maar iets moest gaan doen, maar hij heeft het ook tegen een ander deel van de leraren verteld, zoals mijn docent nederlands / een leerling begeleider....

En ik wil wel praten. Maar ik wil niet weer een gesprek met mijn ouders. En ik wil er niet over hoeven te praten als ik me WEL goed. Voel.
Want ten eerste ga ik me dan weer rot voelen. En ten tweede geven die momenten totaal geen beeld van hoe ik me voel als ik me rot voel.

Waarom is het leven in godsnaam zo lastig?
en toen kwam ik hierzoo haha

ik vind ten eerste, toen je kwam met je gedachte over je geslacht. dat je sindsdien echt grote stappen heb gemaakt! echt knap van je en mag je trots op zijn!

ik vind de oplossing van Pin wel een erg goede!

nu heb ik niet alles mee gekregen, maar hoe is het nu met de sombere gevoelens?
Een dagboek voor Nederlands, yes. Maak daar maar wat moois van. Schrijf gerust op wat je voelt. Je kan die gevoelens eventueel verduidelijken met behulp van tekeningen.

Shoutout naar pluche beesten.

Gr. Kenshin
Ik vind het wel een mooie oplossing, zo met die krasjes pen. Beter dan echte krasjes hoor. Ik teken altijd leuke dingen van of bij m'n litteken. Vet grappig.

Oh jeej, een dagboek voor Nederlands. Ik hoop dat het je lukt om alles erin te zetten. :)

Gr. Pin

Asy:

Psychiater van de crisisdienst klinkt echt als een horror persoon.

Het zijn gewoon allemaal vreemde types, maar verder wel gewoon aardig hoor.

 

Als je voor een langer traject gaat, moet je weer alles uitleggen aan nieuwe personen. Ik snap dat dat irritant is, maar als je daar uiteindelijk meer aan hebt, zou ik er wel voor gaan.

 

Gr. Pin

Hoi Asy silivana,

Volgens mij ben ik al een keer op het trillen ingegaan bij een ander topic van jou. Daarin vertelde ik waarschijnlijk dat ik ook met enige regelmaat kan trillen.

Als ik dit topic nu zo doorlees, ben ik er bijna van overtuigt dat al deze dingen bij jou door overprikkeling kunnen komen.

Dze site geeft wat meer informatie over overprikkeling en symptomen ervan. Scrol door naar het kopje ''Hoe kan je overprikkeling herkennen?'' en je zal dit lijstje vinden:

Oké, never mind, kijk zelf maar naar het linkje. Ik wou 'm kopiëren, maar er verschijnt overal ©copyright kopieer niet! Wij kunnen juridische stappen ondernemen! dus ik doe het maar niet haha. Ook al gebruik ik netjes bronvermelding, maar oké :8

Mijn punt, dingen die daarin staan die jij ook hebt zijn:
-Gesprek niet meer kunnen voeren
-Verminderde concentratie
-Trillen

En eigenlijk nog meer, maar ik kan niks kopiëren, dus je zal echt zelf moeten kijken, sorry :8

Prikkels komen niet alleen van buitenaf (=externe prikkels). Je hebt ook interne prikkels. Dingen als bv een hongergevoel (die vertelt je dat je moet eten: prikkel!) of stress (ja, die ook!). En overprikkeling kan ook voor stress zorgen als klacht, dus daarmee kun je jezelf eigenlijk in een heel mooi cirkeltje houden. Bof jij even! :8

Ik denk echt dat je er goed aan zou doen om minder prikkels te vangen. Dus vermijd drukke plekken, neem genoeg tijd voor jezelf en neem je rust. Dit is echt belangrijk en iets om zeker serieus te nemen! Overprikkeling kan een echt probleem zijn.


Maaaar goed. Pin is natuurlijk geen dokter, dus je kan het het beste nog even met je huisarts bespreken, mocht het niet weggaan.

Tof van je mentor! Dat is alvast fijn, want je had daar toch twijfels over? Hoe dat allemaal zou uitpakken?

Mijn ervaring met tics en trillen is trouwens dat je alles het beste kan laten gaan. Anders hoopt het zich op en wanneer het er dan uit moet, is het veel heftiger en vervelender. Door het er steeds uit te laten wanneer dat nodig voelt, heb ik er altijd minder last van.

Wel fijn dat je in ieder geval niet met je armen tegen muren en tafels enzo botst. Pluspunt! 😃

Hopelijk heb je er wat aan. In ieder geval alvast een fijn weekend!!! Lekker uitrusten :)

Gr. Pin
Hi Asy,

Als ik die trillingen toelaat zijn ze ( meestal ) eerder klaar.
Dat is ook mijn ervaring. Met tics ga ik vaak even naar de wc als ik echt een aanval heb. Dat voelt wat beter dan in de klas zitten terwijl iedereen je aanstaart. Misschien kan je ook zoiets doen als je een tril-aanval (o.i.d.) krijgt?

Ook al ben je pas 4 dagen op school, dan kun je zeker al wel overprikkeld zijn. Ik kan binnen een minuut overprikkeld raken en dat dan voor 2 dagen zijn! 😃 (Bof ik even)

Daarom is het altijd zaak om prikkels te mijden. Bij mij zijn de ergste prikkels geluiden, dus ik draag vrijwel altijd op school gehoorbeschermers. Als jij weet welke prikkels het vervelendst zijn, kun je daar een gepaste oplossing voor bedenken (waar ik best mee wil helpen :))

Je hebt nog steeds twijfels over je mentor. Dat snap ik op zich wel, het jaar is immers pas net begonnen. Bouw het inderdaad maar rustig op. Hopelijk verbetert het gevoel.

Een druk weekend is niet altijd erg, als het maar een leuk, druk weekend was. Als je daarna maar je rust pakt :)

Vervelend hè? Zoveel rust moeten nemen? Op zich is het wel lekker hoor, als je eenmaal doorhebt hoe dat moet, rust nemen :P

Gr. Pin
...meer last van akles heb als...
Akles?

Goed dat je hebt gesproken met je afdelingsleidster! Misschien dat als het morgen goed voelt, je haar anders meer kan vertellen over je depressie?

Alles op z'n tijd hè. Je hoeft niet alles morgen te vertellen. Je kan het ook een dagje (of twee) later vertellen. Als je daar dan ook nog stress over gaat krijgen...

Gelukkig kan ik die aanvallen op school beperken tot als ik op de wc zit, en dan schokt mijn hoofd alleen een beetje, of ik probeer het via mn hand weg te knijpen. Dan is een deel van de spanning vast weg.
Soso, skills. Als dat nu een oplossing voor jou is, lijkt me dat zeker handig.

Succes morgen,
Gr. Pin
Hoihoi,

Ja, school en stress zijn een dodelijke combinatie. Vertel mij wat :(

Oké, geen plek bij de leerlingbegeleiders, maar je hebt het in ieder geval wel geprobeerd. Ik ben wel blij om te horen dat je afdelingsleidster zoveel moeite voor je doet en gaat doen 🙂 Altijd fijn, zo'n iemand.

Ik denk dat je gewoon een keer moet praten met je mentor. Tijdens zo'n gesprek voel je vaak wel aan wat je wel en niet wil vertellen. Ik neem me heel vaak voor iets wel of niet te vertellen en dan doe ik stiekem toch het andere, omdat mijn gevoel zegt dat dat moet.

Zoek je met je afdelingsleidster nog een goed moment om het over je depressie te hebben of ben je eigenlijk niet van plan dat open te gooien?

O jee, de aanvallen worden erger 😞 Foei aanvallen!

Ik blijf ze steeds met tics vergelijken, dus als je dat vervelend vindt, (omdat het niet echt tics zijn) zal ik daarmee stoppen. Maar voor nu is het een mooie vergelijking :):8

Tics zijn stress gerelateerd. Dat wil zeggen dat ze i.h.a. gewoon random zijn, maar bij een piek van prikkels en stress worden tics ook meer.

Ik vind het niet raar dat je meer aanvallen hebt, aangezien je aangeeft dat je ook meer stress hebt. Want je trilaanvallen hebben waarschijnlijk veel te maken met je stress.

Jammer dat je weer bent gaan krassen, maar ik hoef je natuurlijk niet te vertellen dat je daar beter mee kan stoppen.

Ik hoop dat je je afdelingsleidster in vertrouwen durft te nemen de volgende keer.

Gr. Pin
Hi Asy,

Goede tactiek om een afspraak te maken voor het plannen. Zo heb je 1) een goede planning en 2) de mogelijkheid om een beetje af te tasten of en wat je wil vertellen.

Als de stress je komt vermoorden, kun je dan dingen doen, zodat de stress je niet kan vinden? Bijvoorbeeld een rondje rennen om de stress kwijt te raken? Of een dansje doen om het weg te schudden? Of een luchtje scheppen? Als jij aangeeft last te hebben van deze aanvallen, is er best veel mogelijk. Zoals bijvoorbeeld even de klas uit gaan.

Hehe ja, wij zeggen het een en doen het ander. Maar ja, dat doet praktisch iedereen op deze site (nou ja, een groot gedeelte).

Eeehm. Ik lees dit rond 8 uur 's ochtends en je hebt dit 4 uur geleden geplaatst. Meid, das 4 uur 's nachts. En dan ga je nog een opdracht doen?? Ik hoop dat die planning gaat helpen...

Vandaag eerder naar bed Asy ;)

Gr. Pin
Damn jullie waren laat op (nou ja, ook weer niet zó laat als de vorige keer).

Nice dat je nu een afspraak hebt met je mentor! Hopelijk helpt dat!

Eeehhh, testje met bolletjes? Klinkt niet bepaald professioneel... Ik zou het niet geloven en jezelf niet zo bestikkeren.

Goed dat je je vrienden je laat helpen met huiswerk. That's a start!

Hmmm een zm periode? Klinkt niet tof. Je weet het vast wel, maar 113 staat altijd voor je klaar hè!
www.113.nl

Nou ja, als jij zelfmoors pleegt, zullen er heel veel mensen met je bezig zijn. Allereerst de mensen die je uitvaart regelen. Dan alle mensen die de rouwkaarten ontvangen. Dan nog iedereen die het hoort. En de mensen die om jou geven, zullen nu iedere dag aan je denken.

Dus blijf maar gezellig bij ons :D

Een vriendin van mij vindt anime ook geweldig. Mooi toch, als je iets leuk vindt!

Eeeuuhh kun je misschien die ideeën in de prullenbak gooien? Nu?! Dank je. Ga een boom knuffelen jij en snel een beetje.

Je kan dit linkje ook mailen naar je docent :8

Omg ik mis deze :8 emoji echt zo vaak op WhatsApp. (Nuttige informatie...)

Hardlopen is moeilijk man. Uiteindelijk kwam ik altijd bij een parkje uit en ging ik van de ellende bomen knuffelen en met ze praten. Daarna liep ik naar huis. Ik heb GEEN conditie.

Ik wil eigenlijk nog wat over je vrienden zeggen, maar die houd je tegoed, want ik moet nu écht naar school.

DOEG
Oké nu dus de rest van m'n reactie.

Ik ben vergeten wat ik wou zeggen.

Ik verzin wel wat nieuws :)

Je vrienden zijn niet voor niets je vrienden. Als je ze wil dumpen, zijn dit dan wel je vrienden? Daarbij denk ik dat ze je depressie spul niet heel erg vinden, aangezien je zo juist open bent over je gevoel.

Ehm ja dat was het volgens mij. Misschien krijg ik later nog een ingeving zoals @Ronald2001
Ik iets beters te doen? Uh nee... Maar ik doe het graag hoor! :D

Je moet inderdaad zelf weten wat je ervan gelooft en welke stikkertjes je wel of niet op jezelf wil plakken.

Jij hebt echt een stomme prullenbak. Ga anders naar zo'n ondergrondse afvalcontainer. Die werken goed.

Ja ik liep ook hard voor conditie, maar ik heb gewoon geaccepteerd dat dat niet voor mij is weggelegd. Ik gym niet, dus geen piepjestest voor mij noegagaga. Op training bouwen we ook langzaam een klein beetje conditie op hoor.

Als je groepje gesloten is en dus niemand binnen laat, moet je gewoon zelf poolshoogte gaan nemen bij andere groepjes. Dat betekent niet dat je niet bij dit groepje kan blijven. Mijn groepje was altijd ook erg gesloten, maar sinds vorig jaar hebben we ons flink uitgebreid.

Oeoeoeoeooe ik bedenk me opeens iets geweldigs! Binnenkort is het weer Kerst en kun je een Kerstboom in je woonkamer zetten!!! OMG een boom in huis! Nu al zin in.

Gr. Pin
@Kenshin
Ja, ze prikken wel en we moeten ook wel oppassen dat de ballen er niet uit vallen en je je niet brandt aan de lichtjes, maar het idee dat er een boom in je huis staat is wel comfortabel :);)
@Ronald2001
Geen Kerst(boom)? :(

Huh had ik wel iets beters te doen? Wat dan :8

Een Winnie the Pooh stikker is wel leuk. Maar dan juist wel op je voorhoofd hè. Oh wacht nee, dan kun je hem zelf niet zien. Oké oké, pols is wel een goede optie.

Waarom hebben jullie allemaal plastic bomen?!?! Dat is zo naar! Wij hebben altijd een echt Kerstboom met echt vallende naalden die we water moeten geven en kunnen verbranden na Kerst op zo'n grote stapel :)

Ja jammer hè, hoe de mensheid de wereld heeft verpest?! Echter is het wel een beetje zonde om dan onszelf weg te cijferen, omdat zij het hebben verneukt. Jij kan de wereld veranderen.

Cactussen zijn relatief makkelijk te verzorgen. Alleen niet te veel water geven.

Gr. Pin
@pin nope ik vier geen kerst
:(

Je zou thuis kunnen voorstellen dat jij dit jaar de kerstboomverantwoordelijke bent.
Wow dit is echt een super goed idee!!

Reageer