Trillen en stress


  • Anonymous
  • 0 reacties
Hii,

Ik heb een beetje hulp nodig:

Ik heb ineens weer last van dat ik ga trillen. Het is een beetje stress gerelateerd.
Dan voel ik zeg maar mn arm trillen en dan kan ik soort van kiezen: 1. Die trilling los laten. Dan ga ik trillen en random schocken. En ik weet wat er gebeurt enzo en opzich kan ik zorgen dat ik nergens tegen aan stoot. Maar het is best raar om te doen als er anderen bij zijn.

Of 2. Ik laat het in mn arm zitten en dan tril ik lekker nog een uurtje door. Vervelend dus.


En ik ben net 2 dagen naar school, en ik heb nu al hoofd pijn en concentratie problemen.
En ik erger me echt dood aan dat mijn vriendinnen maar blijven praten en kletsen. Dan kan ik me niet concentreren. En is het veel te druk aan mijn hoofd..
Daardoor krijg ik nig meer stress..

En ik ben langzaam begonnen met praten over mijn problemen met mijn nieuwe mentor ( depressie ) nouja. Ik ben eigenlijk begonnen met een stukje concentratie/plannen. Ze reageerde meteen met: o maar ik kan je wel helpen, als je hulp nodig hebt moet je het maar zeggen!
Dat komt dus hopelijk wel goed

Ik ben ook iets minder depri nu. En ik hoop dat ik het dit jaar zo kan houden..

206 reacties

Okay.

@Kenshin
Ik las Lijken. Eerst als lijken, qua dode mensen. Niet als het ww...
Oeps..
Okey anyway.

Ik heb morgen weer een plan afspraak. Maar idk hoeveel ik daar kan praten want er worden dan ook toetsen bij haar ingehaald..
En mijn afdelingsleider is er volgende week pas weer... ik ben wel van plan meer tijd daar te zitten. Gewoon omdat het rustiger is.

~Asy
En toen was mn reactie weet weg...Heerlijk. Misschien de volgende keer in Word typen en kopiëren en plakken?

Wat grappig dat jouw vrienden toevallig (of is het helemaal niet toevallig?) ook niet cisgender zijn! Lijkt me wel fijn, omdat je elkaar dan stukken beter begrijpt.

Goed dat je alsnog naar haar kamertje bent gegaan, ook al was je bang dat je dan misschien weer ''gedoe'' zou krijgen. Het heeft geholpen en daar gaat het om.

Gr. Pin
Ronald,

Religie. Ja... ehm. Het is vrij lastig. Voor mij is er geen grens aan god. Ik geloof in "hem" en dat hij altijd een reden heeft. En dat alles goed komt.
En dat is zo ongeveer alles wat mijn mentoren me de afgelopen 2 jaar hebben verteld. Ze zijn bijde Karholiek dus dat is wat ik heb geleerd. Dat ik wat ik ken. Voor de rest weet ik praktisch niks. Gewoon echt niks. En het is nu even uitvinden wat ik wil. En ik denk dat ik me er later in ga verdiepen.



hey, vooral altijd je tijd nemen, je heb genoeg andere dingen waar je op het moment mee zit.
vind het altijd wel leuk om te horen als iemand erover nadenkt, daarom was ik even nieuwsgierig.

vind het heel goed om te horen dat jij en je vrienden zo open staan en het daardoor beter gaat met de vriendschappen!
En daar ben ik weer.
Dit word deels een positieve update en deels negatief.

Ten eerste heb ik gister besloten dat als ik wil dat het beter gaat dat ik er iets aan moet doen. En dat ga ik dus doen. Oftewel. proberen een beetje vaste dingen en patronen te creëren. En ik draag kleuren in plaats van zwart.

Verder heb ik naar de maan zitten staren. ( het was bloedmaan )

En ik ga op zangles 😊 ik heb er best veel zin in.

Maar nu zijn mn 2 beste vriendinnen depressief en ik weet gewoon niet hoe ik ze goed moet helpen... dat maakt me weer wat verdrietiger omdst zij mij hebben geholpen en ik nu niks kan doen...

Nouja. Life is complicated
~Asy
Je gaat proberen om je beter te voelen. Yess, lekker bezig! (Nu al, door deze beslissing te maken!)

Was die bloedmaan leuk? Ik wist wel dat ie er was, maar ik vond slaap leuker...

Woohoo, zangles! Weer een stapje in de blij richting.

Je weet nu niet hoe je je vrienden moet helpen. Dat vind je stom, want ze hebben jou heel goed geholpen. Kun je ze niet vragen hoe je ze het beste kan helpen? Ik bedoel, je kan dat toch ook niet altijd ruiken? Ik vind het best een normale vraag. Of ze behoefte hebben aan een gesprek, een knuffel of juist wat anders. Dat kan variëren per moment en per persoon.

Daarbij ben je niet per se verplicht ze te helpen, omdat ze jou hebben geholpen. Als dit jou bv niet lukt, omdat je je eigen problemen hebt, is dit ook volledig te begrijpen. Dat zouden je vrienden als geen ander moeten begrijpen. Al denk ik niet dat jij dat kan accepteren.

Vanavond is er geen bloedmaan, dus lekker slapen!

Gr. Pin
Hey Asy

Heel goed dat je gaat proberen om je beter te voelen. De intentie om dat te proberen, is alvast een erg grote stap.

Zoals Pin zei, is het ok om te vragen hoe jij je vriendinnen het beste bij kan staan. Als jullie het even niet meer weten, kan jij binnenkort alvast een mooi liedje voor ze zingen.

Bedankt voor de update :)

Groetjes
Kenshin
Hmm beetje laat antwoord. Maar ik heb ook meteen weer een update.

Je gaat proberen om je beter te voelen. Yess, lekker bezig! (Nu al, door deze beslissing te maken!)
Ik voel me ook serieus beter! Yeey

Woohoo, zangles! Weer een stapje in de blij richting.

Ja! Het is best leuk, maar ook lastig en ik ben echt bang dat ik het fout doe...
Want de vriendin waarmee ik op zangles zit heeft veel meer ervaring..

Je weet nu niet hoe je je vrienden moet helpen. Dat vind je stom, want ze hebben jou heel goed geholpen. Kun je ze niet vragen hoe je ze het beste kan helpen? Ik bedoel, je kan dat toch ook niet altijd ruiken? Ik vind het best een normale vraag. Of ze behoefte hebben aan een gesprek, een knuffel of juist wat anders. Dat kan variëren per moment en per persoon.

Ja klopt, maar het is best lastig. Ik bedoel. De knuffel valt af want dat wil ik niet. En vragen wat voor hulp ze willen is ook lastig...
( straks iets meer )
Daarbij ben je niet per se verplicht ze te helpen, omdat ze jou hebben geholpen. Als dit jou bv niet lukt, omdat je je eigen problemen hebt, is dit ook volledig te begrijpen. Dat zouden je vrienden als geen ander moeten begrijpen. Al denk ik niet dat jij dat kan accepteren.

Haha, zij begrijpen het wel, maar ik kan het niet. Het voelt alsof ik zwaar tekort schiet ofzo. En ik weet wel dat ik al en grote steun ben door überhaupt met ze te praten, maar toch.

Vanavond is er geen bloedmaan, dus lekker slapen!


Ja maar er is morgen wel school...


Oké nu de update.

Ik heb nogal wat struggels met bijna alles.
Maar qua gender denk ik dat ik cis ben? Ik hou het bij cis. ( oftewel je bent het geslacht waarmee je geboren ben ).

En ik heb besloten mijn trans vriend(inn)en binders te geven omdat ze ze zelf niet kunnen kopen ivm omstandigheden.
Alleen weet ik in godsnaam niet wat ik goedkoop iets kan kopen wat wel kwaliteit heeft.

Ik weet dat gc2b ofzo uit Amerika kwaliteit heeft maar het is veel te duur....


En ik heb wat advies nodig over m'n 'vriendin' ('ze' is genderfluid en ik ga haar gewoon ze noemen want anders word het lastig. Ze is biologisch vrouwelijk dus ja) haar ouders schreeuwen nog al vaak tegen haar en ze zeggen dat ze Niks kan enz (en dat schreeuwen + autisme...) oftwel het is vrij kut, maar ik weet niet wat ik moet doen. Ik heb voorgesteld dat ze met onze mentor gaat praten een zij zegt dat ze misschien met haar therapeut gaat praten.
Maar kan ik nog iets doen?
En is mentale mishandeling ofzo?
(Ze is niet uit de kast btw)

Aaah soms is mijn leven vrij lastig. Ik zit te bedenken wat er nog meer is gebeurd de laatste 2 weken, maar ik kan me vrijwel niks herinneren...

~Asy
Als je je niet kunt concentreren moet je eens vragen of je op een andere plek mag gaan zitten
Hey Asy

Fijn dat je je beter voelt. Da's leuk om te horen :)

Ik vermoed dat je vriendin je met plezier zangtips en advies geeft. Vaak is het handig om iemand met ervaring rond je te hebben.

Hoe ging het op school?

Als ik het goed begrijp, voelt je gender in overeenkomst met je lichaam. Da's fijn. Wie weet komen er momenten waarop dat niet het geval is, maar naar hoe ik het me herinner, kan je daar met je vrienden goed over praten.

Heel lief dat je van plan bent om binders voor je vrienden te kopen. Ze begrijpen vast dat het een hoop geld is. Misschien zouden jullie samen een (tijdelijk) baantje kunnen zoeken, om geld bijeen te verdienen.

Wat naar dat een vriendin van jou niet zo'n fijne thuissituatie heeft. Het zou goed zijn als ze dit met haar therapeut bespreekt. Moedig haar daartoe maar aan.

Bedankt voor de update :)

Groetjes
Kenshin
Yes! Je voelt je beter! Dat is heel mooi om te horen :)

Je vind het lastig om fouten te maken bij je zangles, omdat je vriendin waarmee je daarheen gaat meer ervaring heeft en dus ook wel beter is. Is dit echt hinderlijk of meer vervelend?

Het voelt alsof ik zwaar tekort schiet ofzoJe voelt je misschien een beetje machteloos? Ik heb momenteel 2 vrienden waarmee het niet echt lekker gaat. Ze weten dat ze naar mij toe kunnen, dat heb ik ze echt wel duidelijk gemaakt. Ze doen dit niet. Het kan meerdere redenen hebben, waaronder ook dat ze wel de hulp bij anderen zoeken, dus het is niet per se ernstig dat ze niet met mij praten. Maar ja, ik wil ze wel heel graag helpen. Ik kan alleen niks voor ze doen en dat is erg lastig. En ja, natuurlijk ben je wel een steun voor ze door er voor ze te zijn, begripvol te zijn en klaar te staan, maar ja, dat voelt zo passief. En zelfs als ze wel naar je toekomen, hoef je eigenlijk alleen te luisteren en kun je ook niet echt iets doen.

Je denkt dat je cis bent. I hope so for u. Dat maakt het leven wel makkelijker :)

Je hebt besloten om binders te kopen voor je vrienden. Dat vind ik erg aardig van je, maar realiseer je (wat je dus ook doet) dat dit écht duur is. Ik heb zelf recent 2 binders aangeschaft van gc2b en was daar rond de 75 euro voor kwijt. Inclusief verzendkosten, maar bij mij zijn er geen extra rekeningen gekomen van douanecontrole. Dus daar heb ik erg veel geluk mee gehad. 2 binders in Nederland kopen, zullen ook niet veel minder dan dat zijn.

Ook is een binder eigenlijk net zoiets als een bh kopen: erg persoonlijk. Iedereen vindt andere dingen prettig zitten, bepaalde modellen. En het is echt belangrijk dat je binder goed zit. Ook moet je écht de goede maat hebben. Dus ze zullen zichzelf moeten opmeten aan de hand van de bijbehorende maattabel van de winkel/organisatie/site waar je de binders aanschaft. Dit is dus niet iets om even als verassing te geven. Je moet ze er wel bij betrekken.

Ook denk ik, gezien de prijs, dat je misschien beter een financiële bijdrage kan leveren ipv het geheel te betalen, maar ik kan natuurlijk niet in jouw portemonnee kijken en in die van je vrienden ook niet. Daarbij is het ook handig om te weten dat je Paypal nodig hebt om een aankoop te doen bij gc2b. Dit kun je overigens wel (gratis) aanmaken als je zegt dat je 18+ bent.

Je hebt een vriend en ''haar'' (ik zal nu ook maar haar gebruiken dan) en haar ouders schreeuwen tegen haar. Als haar ouders haar kleineren, is dit inderdaad mentale mishandeling. Ik denk dat het echt wel goed is om dit met iemand te bespreken. Therapeut en mentor lijken me beide goede opties, dus ze moet denk ik gaan voor degene waarbij ze zich het beste voelt. Therapeut heeft wel geheimhoudingsplicht en mentor niet, dus dat is wellicht ook een factor waarmee rekening gehouden kan worden (al denk ik niet dat die mentor de ouders gaan bellen, want die mentor kan ook wel bedenken dat ze daar alleen maar meer gedoe van krijgt).

Wat jij kan doen. Ja... Er voor haar zijn. Gewoon wat je nu doet. Probeer echt te bedenken dat je nu al een gigantische steun bent, ook al voelt het voor jou niet zo. Het gaat erom hoe zij het ervaart!

Gr. Pin

Je vind het lastig om fouten te maken bij je zangles, omdat je vriendin waarmee je daarheen gaat meer ervaring heeft en dus ook wel beter is. Is dit echt hinderlijk of meer vervelend?

Het is meer lastig om mijn persoonlijke barrière over te gaan die zegt dat ik niet mag falen. En al helemaal niet met anderen er bij.
Nouja. Dat gaat wel goed komen. En ik voel me opzich ook we op mn gemak bij mn vriendin en ik ben blij dat ik zangles heb met iemand die ik ken.




Je denkt dat je cis bent. I hope so for u. Dat maakt het leven wel makkelijker :)

Yep 🙂 i know.

Je hebt besloten om binders te kopen voor je vrienden. Dat vind ik erg aardig van je, maar realiseer je (wat je dus ook doet) dat dit écht duur is. Ik heb zelf recent 2 binders aangeschaft van gc2b en was daar rond de 75 euro voor kwijt. Inclusief verzendkosten, maar bij mij zijn er geen extra rekeningen gekomen van douanecontrole. Dus daar heb ik erg veel geluk mee gehad. 2 binders in Nederland kopen, zullen ook niet veel minder dan dat zijn.

Ja. Ik heb wel een site gevonden waar ze 15 euro ofzo zijn. ( een Nederlandse site ) Maar ik ben bang dat de kwaliteit vreselijk slecht is

Ook is een binder eigenlijk net zoiets als een bh kopen: erg persoonlijk. Iedereen vindt andere dingen prettig zitten, bepaalde modellen. En het is echt belangrijk dat je binder goed zit. Ook moet je écht de goede maat hebben. Dus ze zullen zichzelf moeten opmeten aan de hand van de bijbehorende maattabel van de winkel/organisatie/site waar je de binders aanschaft. Dit is dus niet iets om even als verassing te geven. Je moet ze er wel bij betrekken.

Ze weten al dat ik het van plan ben. En ze weten ook dat ze vreselijk duur ben en dat ze misschien een deel zelf moeten gaan betalen omdat ik nou weer niet zo rijk ben.

Je hebt een vriend en ''haar'' (ik zal nu ook maar haar gebruiken dan)

Het Engels is veel makkelijker. Die kunnen tenminste They / Them als gender-neutraal gebruiken. Dat zou het nederlands ook moeten hebben....

en haar ouders schreeuwen tegen haar. Als haar ouders haar kleineren, is dit inderdaad mentale mishandeling. Ik denk dat het echt wel goed is om dit met iemand te bespreken. Therapeut en mentor lijken me beide goede opties, dus ze moet denk ik gaan voor degene waarbij ze zich het beste voelt. Therapeut heeft wel geheimhoudingsplicht en mentor niet, dus dat is wellicht ook een factor waarmee rekening gehouden kan worden (al denk ik niet dat die mentor de ouders gaan bellen, want die mentor kan ook wel bedenken dat ze daar alleen maar meer gedoe van krijgt).

Ik hoop dat ze het met iemand gaat bespreken.

Wat jij kan doen. Ja... Er voor haar zijn. Gewoon wat je nu doet. Probeer echt te bedenken dat je nu al een gigantische steun bent, ook al voelt het voor jou niet zo. Het gaat erom hoe zij het ervaart!

Ja dat is waar.

@Kenshin
Op school gaat het wel goed.
Ik ga met deze cijfers gewoon nog over dus..

~Asy
Hoi

Ik hoop dat de zangles je zal helpen met het aanvaarden van fouten maken. Het is heel normaal om in het begin nogal vaak naast de noten te zitten :)

Fijn dat school goed gaat. Da's alvast een zorg minder.

Groetjes
Kenshin
Hoi,

Je bent - alles afwegend - toch wel blij dat je zangles met die vriendin hebt. Dat is mooi :)

Je hebt binders van 15 euro gevonden. Ik denk dat dat inderdaad wat te wensen overlaat aan de kwaliteit, maar daar kan ik niet over oordelen. Ik weet in ieder geval dat je garantie op kwaliteit echt wel tegen de 100% aanloopt als je een duurder en gerenommeerd merk kiest.

Je vrienden weten wel dat je het van plan bent en dat ze zelf waarschijnlijk ook bij moeten springen met de financiering. Dat is mooi. Echt super aardig dat je dit ook voor hen wil doen 🙂 Ik wou dat één van mijn vrienden dat had aangeboden 😂 👀 Nee, ik mag niet klagen, ik heb genoeg geld om ze zelf aan te schaffen en daarmee ben ik privileged.

Het Zweeds heeft volgens mij ook geaccepteerde genderneutrale pronouns.

Gr. Pin

Je hebt binders van 15 euro gevonden. Ik denk dat dat inderdaad wat te wensen overlaat aan de kwaliteit, maar daar kan ik niet over oordelen. Ik weet in ieder geval dat je garantie op kwaliteit echt wel tegen de 100% aanloopt als je een duurder en gerenommeerd merk kiest.

Ja klopt. Maar als ik 80-90 euro ga besteden gaat mijn hele kerstgeld naar de tering. Dus als ik die koop moeten ze echt gaan meebetalen...
Btw. Die goedkopere zijn Deze Binders. Ik kan alleen nergens recensies zien....

Je vrienden weten wel dat je het van plan bent en dat ze zelf waarschijnlijk ook bij moeten springen met de financiering. Dat is mooi. Echt super aardig dat je dit ook voor hen wil doen 🙂 Ik wou dat één van mijn vrienden dat had aangeboden 😂 👀 Nee, ik mag niet klagen, ik heb genoeg geld om ze zelf aan te schaffen en daarmee ben ik privileged.

Ik weet niet hoe zij met geld zitten maar zij zijn niet uit de kast & idk hoe hun familie reageert als er een Binder word bezorgt of als ze die moeten gaan ophalen ergens...

Het Zweeds heeft volgens mij ook geaccepteerde genderneutrale pronouns.

Yep =)
We hebben in het nederlands echt iets nodig. Zoals hij / zij / vij ofzo en zijn / haar / voon ofzo
Dit zijn idioote woorden maar zoiets zou fijn zijn.
Zweeds gebruikt hen/hun geloof ik.
Ik heb die site ook wel eens voorbij zien komen ja. Ik heb er alleen geen ervaring mee, dus ik zou geen uitspraak durven doen over de kwaliteit.

Ja, een binder bestellen zonder dat iemand het weet kan wel moeilijk zijn. Fijn dat het daarom via jou kan! (Hopelijk)

Er is wel ooit een soort ''verkiezing'' gehouden voor genderneutrale pronouns in Nl, maar dat is nooit echt aangeslagen volgens mij.
Hey, ik heb weer een update!

Ik vraag me af of het normaal is om dingen die ik gedaan heb binnen 2 weken te vergeten? Ik vergeet dingen die ik met mn mentor heb besproken of wat ik eigenlijk gedaan heb...

Maar ik vergeet dan weer niet alle negatieve dingen, de dingen die ik elke keer herinner ( wat echt vreselijk is )


Vandaag met gym ging alles vrij slecht, we moesten dingen doen waar ik niet echt goed in was en ik voelde me totaal niet op mn gemak met wat ik aan had als sport kleding, en daarna gingen we trefbal doen ( waar ik wel goed in ben ) en toen ging dat niet door omdat de rest van de klas niet luisterde... jeej....

En ik vind het lastig om te bepalen aan wie ik wel en niet wil gaan vertellen hoe alles zit, met gym moesten ik en mn autistische vriendin (na de les) huilen. En hij zei dat hij het aan onze mentor zou vertellen en dat die dan maar iets moest gaan doen, maar hij heeft het ook tegen een ander deel van de leraren verteld, zoals mijn docent nederlands / een leerling begeleider....

En ik wil wel praten. Maar ik wil niet weer een gesprek met mijn ouders. En ik wil er niet over hoeven te praten als ik me WEL goed. Voel.
Want ten eerste ga ik me dan weer rot voelen. En ten tweede geven die momenten totaal geen beeld van hoe ik me voel als ik me rot voel.

Waarom is het leven in godsnaam zo lastig?
Hoi

Bij stress of vermoeidheid kan het gebeuren dat je wat vaker dingen vergeet. Ben je af en toe in de war? Slaap je goed?

Ik denk dat je het zelf mag aangeven wanneer je wilt praten. Dat je vriendin en jij na de les moesten huilen, lijkt me een teken dat het goed zou zijn dat daar eens over gepraat wordt.

Je kan, op zo'n moment dat je je rot voelt, opschrijven wat je voelt. Later, als je je weer beter voelt, kan je zo'n brief van toen je je rot voelde laten lezen, zodat je vertrouwenspersoon een beeld krijgt van wat er nu en dan in je omgaat.

Groetjes
Kenshin
Hoi,

Soms vergeet je gewoon dingen, omdat je hoofd te vol zit met andere dingen. Dan heb je het wel gehoord, maar niet actief opgeslagen. Op zich vind ik dat niet heel raar. Eerder vervelend, als er interessante dingen zijn besproken.

Gym was drama. I get that. De volgende keer draag je neem ik aan nu wel iets wat je prettig vindt. Dat is dan opgelost. Verder is het inderdaad stom dat de hele klas wordt gestraft voor de daden van waarschijnlijk slechts een paar leerlingen. Ik hoop ook altijd dat de vervelende onderdelen zo snel mogelijk weg zijn en in de tussentijd probeer ik er iets van te maken met vrienden.

Je gymdocent heeft bij je mentor gemeld dat je na de les moest huilen. Hij heeft dit ook tegen wat andere docenten gemeld. Op zich hoef je niks tegen de docenten te zeggen, als je dat niet wil. Het kan wel handig zijn, om docenten op dit soort situaties voor te bereiden. Je kan bv een mailtje rond laten gaan (door je mentor) dat het niet zo lekker gaat en of docenten hier rekening mee kunnen houden of simpelweg dat ze op de hoogte zijn. Dit is aan jou en het is geen verplichting. Maar zo voorkom je wel dat docenten gaan roddelen (dat doen zij ook ja) en hun eigen conclusies gaan trekken.

Kun je bij mensen terecht op een moment waarop het slecht gaat? Ik snap dat die momenten waarop het dan net wel goed gaat, niet representatief zijn. Ook wel irritant om dan al die zaken naar boven te halen, terwijl je dan juist met leuke dingen bezig bent.

Waarom is het leven in godsnaam zo lastig?No one said it would be easy.

Gr. Pin
Hoi

Bij stress of vermoeidheid kan het gebeuren dat je wat vaker dingen vergeet. Ben je af en toe in de war? Slaap je goed?

In de war? Ik denk het niet.
En of ik goed slaap? Het kan er mee door. Het kan altijd beter. Maar ik slaap en ben niet echt doodmoe s'ochtends.

Ik denk dat je het zelf mag aangeven wanneer je wilt praten. Dat je vriendin en jij na de les moesten huilen, lijkt me een teken dat het goed zou zijn dat daar eens over gepraat wordt.

We try. Ze had vandaag een gesprek met haar leerling begeleider.

Je kan, op zo'n moment dat je je rot voelt, opschrijven wat je voelt. Later, als je je weer beter voelt, kan je zo'n brief van toen je je rot voelde laten lezen, zodat je vertrouwenspersoon een beeld krijgt van wat er nu en dan in je omgaat.

Goed idee, dankje.


Hoi,

Soms vergeet je gewoon dingen, omdat je hoofd te vol zit met andere dingen. Dan heb je het wel gehoord, maar niet actief opgeslagen. Op zich vind ik dat niet heel raar. Eerder vervelend, als er interessante dingen zijn besproken.

Klopt. Niet erg handig.

Je gymdocent heeft bij je mentor gemeld dat je na de les moest huilen. Hij heeft dit ook tegen wat andere docenten gemeld. Op zich hoef je niks tegen de docenten te zeggen, als je dat niet wil. Het kan wel handig zijn, om docenten op dit soort situaties voor te bereiden. Je kan bv een mailtje rond laten gaan (door je mentor) dat het niet zo lekker gaat en of docenten hier rekening mee kunnen houden of simpelweg dat ze op de hoogte zijn. Dit is aan jou en het is geen verplichting. Maar zo voorkom je wel dat docenten gaan roddelen (dat doen zij ook ja) en hun eigen conclusies gaan trekken.

Tsja. Ik red me wel, (hoop ik) en ik wil niet dat iedereen me zielig gaat vinden. Aan de ene kant zou het fijn zijn als er rekening mee zou worden gehouden, maar aan de andere kant moet ik dan weer gaan bekennen dat er wat is. En mn klas gaat dan nog idioter doen..

Kun je bij mensen terecht op een moment waarop het slecht gaat? Ik snap dat die momenten waarop het dan net wel goed gaat, niet representatief zijn. Ook wel irritant om dan al die zaken naar boven te halen, terwijl je dan juist met leuke dingen bezig bent.

Als ik ECHT wil praten en mezelf om alles dat me tegenhoud heen praat is er altijd wel iemand met wie ik kan praten, mijn mentor, een leerlingbegeleider, mm afdelingsleider, en tijdens gym zelfs mm gymdocent ( maar dan moet ik echt compleet instortem want zo erg graag wil ik ook weer niet praten. )
Want elke keer dat ik praat beken ik dat et iets is. En miss gaan ze me dan dwingen om professionele hulp te zoeken en dat wil ik echt niet. Dan moet ik een manier gaan verzinnen om er vanaf te komen en daar heb ik ook geen zin in.
Waarom is het leven in godsnaam zo lastig?No one said it would be easy.

No one said anything at all.

En oh god. Help.
Ik heb mijn vriendin zo'n beetje geforceerd om te gaan praten over haar ouders. Als ze niet met haar therapeut wil praten dan maar iemand anders. Dus nu hoop ik dat we voor de vakantie nog een afspraak met onze mentor kunnen maken.
Maar ik voel me wel schuldig. Op 3 manieren.
1. Ik zadel mijn mentor op met nog een probleem ( en ik kost al tijd zat )
2. Ik forceer mijn vriendin om te praten, terwijl ze dat wss niet eens echt wil.
3. Ik zadel mezelf op met alle "What if..."s

Ik haat het echt. Maar ik kan niet meer zien dat mijn vriendin op school het onderwerp ouders vermijdt (zelfs als ze al een afspraak met een leerling begeleider heeft) en dan als ze thuis zit weer zegt dat alles zo zwaar kut is..
Dat soort dingen maken mij kapot....


Ook is tv-series met zielige side storylines kijken niet echt een goed idee (maar soms wel leuk). Ik kan me gewoon te goed inleven. In alle delen. Dus van blij tot aan intense pijn. Jeej....

~Asy
Okey.
Ik heb besloten maar weer eens dit te updaten.
Ik weet niet meer echt wat ik de laatste maand gedaan heb. Maar ja.

Ik heb de afgelopen maand echt achterlijk veel nagedacht over wat ik in godsnaam moest doen met die vriendin. En wat ik moest vertellen.

*sidenote. Vriendin is vanaf nu vriend. Hij is trans. Net als mijn andere beste vriend. Dus "non-binary" kind = trans en questioning vriendin = trans en nu dus vriend*

Ik heb mijn oude mentor geappt en gevraagd wat ik moest gaan doen met het verhaal van mijn vriend. (Mijn vrienden hebben besloten dat we op school het hele transding weg laten). En we (mijn oude mentor en ikz) hebben besloten dat ik het zou gaan vertellen. Daar kwam natuurlijk niks van maandag en dinsdag. Woensdag was mijn mentor er niet. En dus zou ik het donderdag gaan vertellen. En ik zou het eigenlijk ook aan de leerlingbegeleider vertellen . Maar dat lukte natuurlijk weer niet. Dus ik heb het mijn mentor verteld en zij gaat het er nu verder met mensen over hebben.

En ik heb een selfharm app gevonden. Dus dat je als je iets wil doen oefeningen ofzo iets gaat doen om te proberen het niet de doen.
Ik hoop dat het werkt.

En er is een meisje dat ik leuk vind een jaar lager.
En ze is echt super aardig. We zijn al bijna een week aan het appen 😂.
En beter. Ze is gay. Of bi / pan. Maar yes.
Nu nog normaal proberen er achter te komen of ze mij leuk vind.

En.
Dit is mijn 500e reactie!
Eindelijk 😂
🐢
Hi Asy

Je vrienden en jij gaan steun zoeken op school. Goed dat jullie dat doen. Ook mooi dat jullie elkaar zo steunen.

Nice, die app. Geef die maar een goed plaatsje op je telefoon.

Wat fijn dat je een leuk meisje hebt leren kennen 🙂 Hopelijk komt daar wat moois uit 💘

Gefeliciteerd met je 500 reacties 🎉 Da's een mooie mijlpaal om te vieren hoe vaak jij al forummers geholpen en bijgestaan hebt.

Bedankt voor de update :)

Groetjes
Kenshin
Wacht, wat was er nou met jou en je vriend wat je moet vertellen? Ik heb wel spul terug gelezen, maar kon het alsnog niet vinden 😅

Maar in ieder geval goed dat je er hulp bij hebt gehaald I guess? 👀

Wauw, wat een toeval, allemaal genderqueer in jouw vriendengroep. Ik schat het grootste gedeelte van mijn vriendengroep toch wel cisstraigt.

Tof dat je misschien wel een toekomstige vriendin hebt! Leuk! Hopelijk wordt het wat :D

Joehoe 500 reacties! Lekker bezig zeg!

Gr. Pin
Ik kon me niet meer herinneren of ik t verteld had tho.
Maar oke. Mijn vriend heeft problemen met ouders en huiswerk, en dat geeft tering veel stress en een kut gevoel. En ja. Als ik hem moet geloven (wat ik doe) zou hij zm plegen als onze andere vriend hem niet nodig zou hebben.

En ik heb het deel van ouders en huiswerk verteld. Niet het trans gedeelte en het zm gedeelte. Wel stress en kutgevoel.
Oh dat is wel heftig. Ik denk idd dat het goed was dat je het hebt verteld, want je mentor kan hem vast wel helpen met zijn schoolstress.
Nog even over dat trans gedoe:
Ze zijn wel out naar mij. Maar voor de rest naar niemand. Ik kan dus ook alleen hij / hem gebruiken als ik anoniem naar mijn vrienden refereer (zoals hier) en ik kan alleen hun naam gebruiken in onze groepsapp en als we privé praten.

Ik vind het alleen lastig om niet te vergeten in de groepsapp hij/hem te gebruiken en hun nieuwe namen. Omdat ik die namen gewoon niet aan hen gekoppeld heb.
Ik ben ook de hele tijd dat ik de verkeerde naam gebruik voor de verkeerde persoon.

Aaaaah. Welkom in het leven..

Weet iemand miss iets dat dit makkelijker gaat?

Reageer