Trillen en stress


  • Anonymous
  • 0 reacties
Hii,

Ik heb een beetje hulp nodig:

Ik heb ineens weer last van dat ik ga trillen. Het is een beetje stress gerelateerd.
Dan voel ik zeg maar mn arm trillen en dan kan ik soort van kiezen: 1. Die trilling los laten. Dan ga ik trillen en random schocken. En ik weet wat er gebeurt enzo en opzich kan ik zorgen dat ik nergens tegen aan stoot. Maar het is best raar om te doen als er anderen bij zijn.

Of 2. Ik laat het in mn arm zitten en dan tril ik lekker nog een uurtje door. Vervelend dus.


En ik ben net 2 dagen naar school, en ik heb nu al hoofd pijn en concentratie problemen.
En ik erger me echt dood aan dat mijn vriendinnen maar blijven praten en kletsen. Dan kan ik me niet concentreren. En is het veel te druk aan mijn hoofd..
Daardoor krijg ik nig meer stress..

En ik ben langzaam begonnen met praten over mijn problemen met mijn nieuwe mentor ( depressie ) nouja. Ik ben eigenlijk begonnen met een stukje concentratie/plannen. Ze reageerde meteen met: o maar ik kan je wel helpen, als je hulp nodig hebt moet je het maar zeggen!
Dat komt dus hopelijk wel goed

Ik ben ook iets minder depri nu. En ik hoop dat ik het dit jaar zo kan houden..

206 reacties

yay weer een update


Ik probeer gewoon elke keer mezelf over te halen om het niet te doen....


dat is zoo sterk van je goodjob!

Ik he. Uitgezocht hoelang het fietsen is naar zuidspanje en hoe ik zo goed mogelijk compleet kan verdwijnen...


ik vraag me af hoeland dat duurt(8 dagen?) daarnaast denk ik niet dat t m helemaal gaat worden dan...

Fietsen naar Spanje? Hmhm, dat wordt zwaar. Denk eraan dat je, als je naar Japan fietst, een stukje moet zwemmen. Je neemt best een unicornfloatie mee.Zo'n ding?


Super nice.
(Maar nog steeds niet doen -> Is niet handig en verstandig)


LOL ik heb zo'n ding, dus hoelang is t naar spanje

Ik ga wss een briefje schrijven met wat ze wel mogen weten, en dat ik NIET wil dat ze me gaan helpen.......


dat is een goede oplossing aangezien ze geheimhoudingsplicht hebben moeten ze dat wel doen vgm

Maar ik wacht eerst maar af wat er echt gebeurt voor ik blij ga zijn.


awh, we kunnen toch wel al een beetje blij zijn?
LOL ik heb zo'n ding, dus hoelang is t naar spanjeNo way, omg, kom me ophalen, gaan we met z'n vieren 😂👀
haha lol, waarheen??😂fluffyland?
Goed idee!!!😂👍
Badge +2
Op het Topic blijven ajb.
Gr Sandra De Kindertelefoon.
Hmm.
Ik hen nogal wat gemist geloof ik...

@Kenshin
Ondertussen al 2-weken clean. En het gaat al goed.

Tsja. Dat fietsen. Niet echt mn beste ingeving. Maar het staat pas op de noodhandelingen lijst.

Ik washeb echt BOOS op mijn mentor. Gelukkig is het een week verzet. Maar danik nog... dat word dus volgende week *Diepe zucht *
Ondertussen ben ik btw niet meer ECHT boos op mn mentor.

@Pin

Mooi unicorn ding trouwens. Lijkt me niet makkelijk te besturen.. dus helaas dat word niet naar japan.

Ik wil absoluut niet bij dat gesprek zijn.
Maar tuurlijk. Mijn mentor wil dat WEL.

@Ronald2001
Parijs was ongeveer 3 dagen. Dus zuid spanje zal 2 weken fietse. Zijn.

Fijn dat je blij bent met een update 😊

Ik ben bijna een hele week blij geweest.... en toen. Kwam vandaag...
Maar ondertussen gaat het weer redelijk.


Ik heb ook met mn moeder gepraat. Niet echt een succes.... maar we zullen zien.

~Asy
Reputatie 3
Badge +8
Hey Asy,

Fijn om te lezen dat je een relatief goede week achter de rug hebt. Buiten vandaag dan, maar gelukkig gaat het inmiddels alweer wat beter. Ook heel goed van je dat je al 2 weken ‘clean’ bent, keep it up. Hier zal ik het bij laten want de tips laat ik graag aan de bovenstaande gebruikers over. Het is een onwijs onnodige reactie geworden, maar wilde even van me laten horen 😉.
Hoi Asy,

Leuk dat je weer een update stuurt! :)

Haha, uh, Ronald en ik zijn een beetje druk geweest. Oeps...

Je bent niet echt meer boos op je mentor. Mooi, dat noem ik vooruitgang 🙂 Heb je alweer met haar gesproken sinds ze het gesprek had aangekondigd?

Niet naar Japan? Gelukkig maar, dat zou ook best onveilig zijn geweest.

Ok, je wil niet bij het gesprek zijn. Je mentor wel. Hmmmm ja, zij heeft het gesprek het leven in geroepen, dus het zou wel vreemd zijn als ze daar dan niet bij zou zijn hè 😉🤔

Wat was er ''vandaag'' (dus gisteren) gebeurd dat je je weer slechter voelde? Dat gesprek met je moeder? Wat gebeurde er?

Tot slot wil ik je nog even een HEEL DIK compliment geven, dat je al zo lang clean bent! Topper! :)

Gr. Pin
Mijn hoofd heeft de afgelopen dagen niet stilgezeten... if eigenlijk. Hij is in een achtbaan gestapt.

Ik ben letterlijk alle kanten op geslingerd.
Inclusief mood swings van hier naar de maan en terug.

En dagen slaat hier ook op maand trouwens.
Ik ben Out als Panseksual. Eerst naar mn beste vriendin die dan vervolgens verteld dat zij ook Pan is. En toen naar mn ouders en andere vriendinnen. Iedereen reageerde postief. Yess.
Helaas was dit voor mijn gevoels niet goed genoeg. Ik zit nu de hele tijd te twijfelen of ik nirt toch lesbisch ben.
Fuck.

Daarna kwam een vriend uit als Gay em hebben wr een hele dag erover gepraat.

Nu besluit mijm hoofd dat we het seksuality gedeelte gehad hebben en dat we verder kunnen naar Gender.... ook leuk....
Ik ben niet echt / niet altijd meisje, en ben niet echt jongen. Maar wat ben ik dan? Non-Binary?
Of Genderfluid? Zoals mijn Panseksual beste vriendin? ARGH. Leuk dit.
Niet dus....

Het geeft gewoon zo tering veel stress dat ik letterlijk niks anders kan dan over dit alles nadenken....

Voor de rest ben ik bijna 3 weken clean, verlieft op een meisje van wie ik de naam niet eens weet en heb ik een onvoldoende voor de Piepjes test.....

O en bij elk voorwerp dat ik in mn handen kijk vraag ik me af of ik er dood door kan gaan...

Ondertussen word ook mijn hekel aan de mensheid en mezelf steeds meer.

En vandaag waren de wafels afgeprijsd.
Alles bij alles een geweldig leven! ( bedenk nu een gezicht met een sarcastische fake smile )

,~Asy
Fijn dat je omgeving positief heeft gereageerd op je coming-out. Neem verder gerust je tijd om uit te zoeken of je al dan niet lesbisch bent, of hoe het zit met gender. Je omgeving lijkt alvast supportive te zijn, dus dat komt vast goed. Ook fijn dat je er zo goed met vrienden over kan praten.

Drie weken clean? *buiging*

Verliefd op een meisje waarvan je de naam niet weet. Kan je dat meisje benaderen? Kent iemand anders dat meisje?

Is de piepjestest die looptest bij gym? Ik hoor dit waarschijnlijk niet te zeggen, maar een onvoldoende voor gym is van een enorme irrelevantie in je leven. Doen ze er op school vervelend over?

'O en bij elk voorwerp dat ik in mn handen kijk vraag ik me af of ik er dood door kan gaan...'
Da's minder 😟 Praat je hierover met je mentor? Hoe zit het, als ik dat vragen mag, met dat gesprek met je ouders?

'En vandaag waren de wafels afgeprijsd.'
Nice nice nice wat kan er nog misgaan.
Ik kan me zo die sarcastische fake smile voorstellen. Net nog gezien, toen ik in de spiegel keek.

Groetjes
Kenshin
@Pin
Ik ben enigszins aan het verdwalen in het LGBT+ doolhof ..

Ik heb me trouwens aangemeld bij de GSA bij ons op school dus jeej weer een stap verder.

Ik heb geen zin om mezelf af te blijven vragen wat ik ben. Dus nu houd ik het op Genderfluid maar Meestal Meisje / niets.
En ik hou dit gwn voor mezelf. Ik heb geen zin om nu uit de kast te komen.

Ik durf echt niet met dat meisje te praten of met iemand die haar kent. Ik ga eerst proberen uit te zoeken in welke 1e klas ze nou eigenlijk zit.

Stop met naar treinen kijken alsof ze een oplossing zijn asjeblieft. Er zit iemand in die trein die hry de rest van zijn / haar leven zichzelf aanrekend als ze iemand aanrijden

@Kenshin
Hoe zit het, als ik dat vragen mag, met dat gesprek met je ouders?

Dat mag je vragen.
Antwoord dat was donderdag en het was zwaar kut. Het ging vooral over mijn stemmingswisselingen en mijn krasjes. Dus ik heb mijn stress de schuld gegeven....
En ehm ja ik he. Weinig gezegd. En vooral wat ze wouden horen...
Wss komt er nu professionele hulp....rip
Ik ben enigszins aan het verdwalen in het LGBT+ doolhof ..Same. Gisteren voelde ik me zo kut. Iedere keer dat ik dacht aan mijn borsten, begon ik oprecht te huilen. Ik zag zo'n filmpje van een transjongen en wou echt oprecht graag een jongen zijn. Vandaag is dat gevoel minder... Het is zo fucking confusing.

Ik heb me trouwens aangemeld bij de GSA bij ons op school dus jeej weer een stap verder.Niet dat ik denk dat je je hierom hebt aangemeld, maar je hoeft echt niet per se lid te zijn van de GSA als je LGBT+ bent. Ik zit ook niet bij de GSA, dat betekent niet dat ik ze niet steun ofzo. Gwn doen als je dat fijn vindt 🙂 (Wat ik ook denk dat de reden is bij jou, maar ik wou het gewoon voor de zekerheid even aankaarten.)

En ik hou dit gwn voor mezelf. Ik heb geen zin om nu uit de kast te komen.Dat hoeft ook helemaal niet. Doe waar jij je prettig bij voelt! Ik ben voornamelijk uitgekomen als ''ik ben geen vrouw. Ik weet niet wat ik wel ben, maar dat in ieder geval niet.'' Dat omdat ik het zelf ook amper weet. Dit voelde voor mij goed, dus dit heb ik gedaan.

Ik ga eerst proberen uit te zoeken in welke 1e klas ze nou eigenlijk zit.Wederom, doe wat goed voelt. Ik vind het knap dat je dat gevoel zo sterk volgt!

Er zit iemand in die trein die hry de rest van zijn / haar leven zichzelf aanrekend als ze iemand aanrijden I know, daarom ga ik dat ook niet doen.

Wss komt er nu professionele hulp....ripWat vind je daar zo erg aan?

Gr. Pin
Hoi

Na het uitzoeken wat een GSA is, want wij hebben dat niet op school, hoop ik dat je daar de nodige steun vindt.

Zelf ben ik totaal niet op de hoogte van alle termen en namen van hoe je je kan voelen. Die namen zijn in mijn ogen een stuk minder belangrijk dan het voelen zelf. Ik hoop dat het LGBT+ doolhof je niet al te veel stress bezorgt 😐

Ik hoop dat de professionele hulp je zal kunnen helpen. Het een kans geven zou alvast dapper van je zijn :)

Groetjes
Kenshin
Het probleem is dat ik geen professionele hulp wil.
Ten eerste is dat nog een idioot die zich met mn leven gast bemoeien.
Ten tweede wil ik helemaal niet praten.
Ten derde kost het te veel tijd.
En ten vierde heb ik totaal geen zin om nog iemand te vertrouwen en alles uit te leggen.

Ik bedoelde met "weer een stap verder"
Niet echt in de het moet shit.
Maar meer qua mezelf accepteren. En wat ik in mn leven wil berijken zegmaar.

Tsja.
En nu zijn ineens alle meisjes knap.
Zeer kut. Nu weet ik helemaal niet meer wat ik wil....
Nu ben ik soort van op 3 mensen tegelijk?
Waarvan er 1 absoluut onberijkbaar is, ze woont in amerika.
Die ander zit dus in eende eerste klas. En de derde zit in mijn klas maar ja jezus.
WAAROM IS HET ZO INGEWIKKELD.

Dat was ff een korte update. Maar er gebeurt ff weinig
Hey Asy

Je hebt geen zin in een tijdslopende idioot die zich met je leven gaat bemoeien. Dat kan ik me voorstellen. Accepteer je de hulp van je mentor en vertrouwenspersoon? Het leek me dat je fijne gesprekken met hen had.

Omhels de Asy die je bent, want die is helemaal geweldig. Neem er gerust je tijd voor. Je hoeft niets te overhaasten.

'En nu zijn ineens alle meisjes knap.'
Wat die kerstsfeer niet allemaal doet.

Zou je vaker kunnen omgaan met de bereikbare meisjes?

'Maar er gebeurt ff weinig'
Dat mag ook wel eens :)

Bedankt voor de update.

Groetjes
Kenshin
Hoi,

Begrijpbaar dat je geen hulpverlening wil. Ik wijs ze ook al tijden af

Zo lang je maar met iemand blijft praten waar je wél je problemen bij kwijt wil.

Nu ben ik soort van op 3 mensen tegelijk?Dat kan gewoon hoor.

Het is niet erg dat alles nu vreemd voelt. Misschien komt dat juist doordat je uit de kast bent. Je kan altijd nog terugkomen op je seksualiteit.

Persoonlijk denk ik dat je gevoel hier best in kan wisselen en dat het allemaal niet zo vast staat als we denken. Als jij maar weet wat er allemaal gebeurt in je hoofd.

Gr. Pin
Ik heb besloten maar weer een update te doen.
Het zal wss erg kort zijn omdat ik een paar dingen prive wil houden. Want ja, mn privacy...
En andere dingen zijn vreselijk lastig uit te leggen...

In iedergeval kan ik weer enigsinds huilen, side effects: je kussen word nat, je voelt je nog kutter dan normaal en je hebt weer enigsinds gevoelens...
Ik weet niet eens waarom ik eigenlijk huilde. Maar in iedergeval liep ik tegen mezelf te zeuren hoe zwaar kut school eigenlijk is.

En dat de helft van mij liever wil opgeven en liever dan maar een 1 accepteerd dab weer last moment te beginnen met projecten of met leren...
EIk de andere helft is like: Asy je kunt dit. En daarnaast. Je wilt toch niet dat je ouders overal achterkomen?

En ik moet echt iets gaan verzinnen tegen mijn "slapenloosheid"
Naast school js vakantie ook zwaar vervelend.
Ik heb veeeeeeel te veel tijd om na te denken...
Over alles eigenlijk.

En ineens besloot mijn hoofd om naast gender/sexuality shit ook nog over godsdienst te beginnen. Want ja. Wat geloof ik nou eigenlijk?
Argh. Moet dit? ( antwoord: NEEE, of eigenlijk. Ja... )

~Asy
Hey Asy

Je huilt vaker. Aan huilen houd je inderdaad een nat kussen en soms zo'n vaag gevoel in je hoofd over, maar ik vind dat minder vervelend dan het gevoel dat je krijgt als je je tranen inhoudt. Dat gevoel dat je tegen je tranen vecht en dat je zowat stikt in die krop in je keel vind ik helemaal niet fijn. Laat die tranen maar komen.

School? Ja, ik herken de gemengde gevoelens erover. Veel leraren bedoelen het goed, maar soms wil ik het gewoon aftrappen met een tentje op mijn rug, op trektocht door Canada. Dat zou leuk zijn: een tripje met overstresste forumleden naar een afgelegen gebied.

Praat je nu en dan met je mentor en / of vertrouwenspersoon? Plannen jullie nog samen?

Slapeloosheid, inderdaad vervelend. Zou je het overwegen om de huisarts te raadplegen? Wie weet ben je geholpen met melatonine.

Veel tijd om na te denken. Hmm, wat zouden we daarmee kunnen doen. Enkele voorstellen:
  • Leer een random iets, bv. breien, koken, of tekenen.
  • Keek jij graag manga? Prima, houd daar maar een marathon van, eventueel met mede-mangafans.
  • Manga gezien? Leer de personages tekenen. Maak daar een mooie collage van.
  • Bullet Journals zijn een ding tegenwoordig. Als ik het goed begrijp kan je daar helemaal je eigen ding van maken. Maar een Asy-journal met dingen waar je mee zit.
  • Houd in een schriftje bij wat je droomt. Wie weet komt daar ooit een roman uit.
  • Hang rond op dit forum. Vermijd eventueel zwaardere topics. Gezellige sport en vrije tijd vragenlijsten nemen een hoop tijd in beslag.
Waar geloof je in? Neem gerust je tijd om daarachter te komen. Je zou eventueel aspecten uit verschillende godsdiensten kunnen proberen begrijpen, en uit elke godsdienst elementen halen waar jij kracht in vindt.

Groetjes
Kenshin
Hoi Asy,

Leuk om weer wat van je te horen! Ik was eigenlijk van plan om begin volgende week om een update te vragen, dus je bent me net voor 😉 :)

Huilen kan helpen, alleen wel als je het doet in het bijzijn van anderen. Anders heeft huilen eigenlijk geen nut 🤔 Maar ik denk wel dat het goed is dat je weer dingen voelt, want dan kun je ze misschien plaatsen bij gebeurtenissen o.i.d.

Ergens ben ik blij met deze ontwikkeling rondom school. Minder doen is in jouw geval sowieso wel goed, dacht ik. Want volgens mij ben je best perfectionistisch en kun je daarom best wel een stapje terug doen? Of heb ik dat fout?

Maar dit is dan wel weer het andere uiterste 🤔 Hoe gaan nu de gesprekken met je mentor / afdelingsleidster? Heb je die nog? Helpen die nog? Kunnen zij je helpen met het inperken van je schoolstress?

Ik snap je gevoel rondom school en vakantie. Ik heb oprecht de hele vakantie in bed gelegen. Ik ben sowieso 5 kilo afgevallen door verlies van spiermassa... (Dat is natuurlijk een grapje.) En dan maar denken en je kut voelen en stressen over de komende toetsweek waar je nog niks voor hebt gedaan... Heerlijk.

Je hebt ook wel alles tegelijk hè? Gender, seksualiteit én godsdienst. Lukt het echt niet om 2 dingen even te negeren en dan eerst over 1 ding na te denken? Ik vind het bijvoorbeeld veel te ingewikkeld om na te denken over mijn seksualiteit, als ik mijn gender nog niet ken. Daarom negeer ik dat nu even...

Maar, vakantie is bijna voorbij (ook voor jou?), dus dan krijg je hopelijk wel weer wat meer regelmaat.

Gr. Pin
Heyyy,

Ik heb besloten maar weer een update te doen.
Het zal wss erg kort zijn omdat ik een paar dingen prive wil houden. Want ja, mn privacy...
En andere dingen zijn vreselijk lastig uit te leggen...


Je moet gewoon vertellen waar jij je goed bij voelt en wat je niet wilt vertellen hoef je niet te vertellen hoor

En dat de helft van mij liever wil opgeven en liever dan maar een 1 accepteerd dab weer last moment te beginnen met projecten of met leren...
EIk de andere helft is like: Asy je kunt dit. En daarnaast. Je wilt toch niet dat je ouders overal achterkomen?


ergens snap ik je gedachte wel(eigenlijk helemaal want ik heb het ook), maar misschien is het wel goed al komen je ouders erachter?

En ik moet echt iets gaan verzinnen tegen mijn "slapenloosheid"


hmm, je kan langs de dokter gaan. deze kan je medicijnen geven of een verwijzing naar een slaaptherapie


En ineens besloot mijn hoofd om naast gender/sexuality shit ook nog over godsdienst te beginnen. Want ja. Wat geloof ik nou eigenlijk?


uhh, ik zal hier maar niks over zeggen😂, ik zou gewoon rustig aan, 1 voor 1 proberen te doen.
daarnaast al wil je echt dingen uiteindelijk weten over godsdienst, zou je bijv een topic kunnen maken over een bepaalde religie of hoe religie's over iets denken. dan krijg je antwoorden van mensen hier en hoef je zelf minder na te denken?
Shit.
Ik had een heke update getypt en die is nu helemaal weg...

Gezellig samen naar canada? Ik heb ook nog een reisje "gepland" met mijn andere vriendinnen, die autistisch en depressief zijn.

OjaIk. Ik dacht dat ik sexuality wel had afgesloten en hou het nu ook op Pan. Maar ik vraag me soms af of ik niet lesbisch of Ace ben. En qua gender: ik denk vaak dat ik agender ben maar soms ook weer meisje of intersex. Kennen jullie Genderfluid? Ik denk dat ik dat ben. Dus je wisselt om de zoveel tijd van gender.. ik heb met mn vrienden ook een whatsapp code. Zodat we elkaar niet misgenderen. Bijv roze is meisje en geel is Non-Binary.

En over mijn mentor: we plannen nog steeds samen en we praten ook nog steeds. Ze had me ook tips over stress gegeven. Maar ik was zo gestressd dat ik ze vergeten ben..
En vandaag heb ik de halve wiskunde les in het kantoortje van de afdelingsleider gezeten. Ik heb er zelf voor gekozen omdat de klas gewoon te druk is. Ik mag eigenlijk altijd als mijn afdelingsleider er is haar kantoortje binnen stappen om daar te gaan werken.

En ineens begint mijn survival kant te winnen. Hoe kut ik me ook voel. Er heeft iemand een hekje om de afgrond gezet dus ik kan er niet meer ineens inspringen. Of er moet ineens weer iets gebeuren.

Ook heeft een vriendin van me bijna zm gepleegd. Maar ik en mijn vrienden zijn toen bijna de hele nacht opgebleven om haar te helpen. En hoera het gaat beter. Vgm voelt ze zich nu wel beter.
Maar zij en een andere vriendin zijn best afhankelijk van elkaar. Als de een doodgaat stort de ander ook in.

EIk weerdan een andere vriendin heeft mij eindelijk haar verhaal verteld. Zij was vorigjaar suicidal.

Oh wat is mijn leven toch weer gezellig...
Altijd motiverend, verdwijnende tekst... Bijna niks zo irritant.

Ik heb ook nog een reisje "gepland" met mijn andere vriendinnen, die autistisch en depressief zijn.Oh, daar pas ik dus zo bij!

Je mag je labels altijd veranderen hè. Ze zijn voor jou en niemand anders. Jij plakt ze op jezelf als je dat wil en je kan ze er net zo makkelijker weer af halen. Dat is helemaal niet erg! Ik ben zelf ook van mening dat je er meerdere tegelijk kan hebben 🤔

Kennen jullie Genderfluid?Ofc I do, dat is één van de genders die ik nu voor mezelf in overweging neem. Soms voel ik me gedeeltelijk vrouw, soms gedeeltelijk man, soms helemaal man, soms gedeeltelijk man en vrouw, soms switcht die verhouding tussen man en vrouw voelen (dus bijvoorbeeld 50/50 - 20/80 - 10/90 - etc.), soms niks, so I get it...

Wel slim die WhatsApp code.

Maar ik was zo gestressd dat ik ze vergeten ben..😂 Ah shit 😂 Je kan het vast wel opnieuw vragen, right? Ik wil ze ook wel weten :eyes;

Goed dat je ook gewoon het kantoortje van je afdelingsleidster binnen stapt als je dat nodig vindt. Ik zou dat bv nooit doen, ook al wordt het me aangeboden.

Fijn dat het weer wat beter met je vriendin gaat! Ik hoop dat haar situatie ook niet te zwaar voor jou is! Ik vind het wel mooi dat jij je beter voelt en dat je vriendschappen beter lijken te worden? Of beter zijn geworden?

Ik wil voortaan meer van deze positieve updates :)

Gr. Pin
Shit.
Ik had een heke update getypt en die is nu helemaal weg...


ahh i know the feeling, its so annoying

OjaIk. Ik dacht dat ik sexuality wel had afgesloten en hou het nu ook op Pan. Maar ik vraag me soms af of ik niet lesbisch of Ace ben. En qua gender: ik denk vaak dat ik agender ben maar soms ook weer meisje of intersex. Kennen jullie Genderfluid? Ik denk dat ik dat ben. Dus je wisselt om de zoveel tijd van gender.. ik heb met mn vrienden ook een whatsapp code. Zodat we elkaar niet misgenderen. Bijv roze is meisje en geel is Non-Binary.


dit is zeker "jammer" maar tegelijk zou ik en misschien jij ook het fijner vinden als je zeker weet wat jezelf bent.
dat van die whatsapp code is zoo goed


En over mijn mentor: we plannen nog steeds samen en we praten ook nog steeds. Ze had me ook tips over stress gegeven. Maar ik was zo gestressd dat ik ze vergeten ben..
En vandaag heb ik de halve wiskunde les in het kantoortje van de afdelingsleider gezeten. Ik heb er zelf voor gekozen omdat de klas gewoon te druk is. Ik mag eigenlijk altijd als mijn afdelingsleider er is haar kantoortje binnen stappen om daar te gaan werken.


dit is zo'n top oplossing, vooral goed dat jij er ook gebruik van maakt


En ineens begint mijn survival kant te winnen. Hoe kut ik me ook voel. Er heeft iemand een hekje om de afgrond gezet dus ik kan er niet meer ineens inspringen. Of er moet ineens weer iets gebeuren.


dat is iets positiefs, vind ik, dat je wel de wil heb om nog door te gaan met het leven

wat ik me nog afvroeg, en je mag deze vraag negeren, hoe staat het met je ideeen van religie waar je eerst nog over nadacht?
Hey Asy

Om eerlijk te zijn, ben ik nog niet zo goed mee met al de verschillende termen i.v.m. seksualiteit en gender. Anyway. Ik hoop dat je voldoende de kans krijgt om naar je gevoel te luisteren, en dat je omgeving je daarin steunt. Alvast fijn dat je vriendinnen en jij codes hebben :)

Fijn dat je mentor en afdelingsleider zich over je lijken te ontfermen. Vraag gerust nogmaals naar die tips tegen stress, en voel je vrij om je afdelingsleider een bezoekje te brengen waar nodig :)

Als ik het goed begrijp, is er een sterke doorzettingskracht in je opgekomen. Yes, da’s nice! Ik hoop dat die kracht je nog lang mag vergezellen :)

Heftig dat je vriendin met zulke donkere gedachten zat. Heel goed dat jullie haar gesteund hebben. Ik hoop dat elk van jullie op zijn beurt de nodige steun ontvangt.

Bedankt voor de update :)

Groetjes
Kenshin
En toen was mn reactie weet weg...

Pin,
Je zou wss best goed bij mn vriendinnen. Correctie. Vrienden passen.

YESS JE KENT GENDERFLUID.
Dat js de label die ik en mn beste vriendin hebben geadopteerd. Mijn andere beste vrienden gebruikt agender. Omdat ik en 1 van mn beste vriendinnen genderfluid zijn gebruiken we de hartjes best veel.

Dit was de eerste keer dat ik naar mn afdelingsleider ben gegaan. Eerst was ik het vergeten. Daarna heb ik haar compleet genegeerd vanwege dat gesprek. En daarna was ik bang dat ze overnieuw met mn ouders zou praten...
Maar ik had het echt nodig dus ja..

Ik denk dat ik meer vrienden heb en dat vriendschappen ook sterker worden. Gewoon omdat we elkaar "Alles" vertellen. En omdat we elkaar steunen en elkaar kunnen vertrouwen.

Ronald,

Religie. Ja... ehm. Het is vrij lastig. Voor mij is er geen grens aan god. Ik geloof in "hem" en dat hij altijd een reden heeft. En dat alles goed komt.
En dat is zo ongeveer alles wat mijn mentoren me de afgelopen 2 jaar hebben verteld. Ze zijn bijde Karholiek dus dat is wat ik heb geleerd. Dat ik wat ik ken. Voor de rest weet ik praktisch niks. Gewoon echt niks. En het is nu even uitvinden wat ik wil. En ik denk dat ik me er later in ga verdiepen.

Kenshin, jij komt in de volgende reactie ☺

Reageer