Trillen en stress


  • Anonymous
  • 0 reacties
Hii,

Ik heb een beetje hulp nodig:

Ik heb ineens weer last van dat ik ga trillen. Het is een beetje stress gerelateerd.
Dan voel ik zeg maar mn arm trillen en dan kan ik soort van kiezen: 1. Die trilling los laten. Dan ga ik trillen en random schocken. En ik weet wat er gebeurt enzo en opzich kan ik zorgen dat ik nergens tegen aan stoot. Maar het is best raar om te doen als er anderen bij zijn.

Of 2. Ik laat het in mn arm zitten en dan tril ik lekker nog een uurtje door. Vervelend dus.


En ik ben net 2 dagen naar school, en ik heb nu al hoofd pijn en concentratie problemen.
En ik erger me echt dood aan dat mijn vriendinnen maar blijven praten en kletsen. Dan kan ik me niet concentreren. En is het veel te druk aan mijn hoofd..
Daardoor krijg ik nig meer stress..

En ik ben langzaam begonnen met praten over mijn problemen met mijn nieuwe mentor ( depressie ) nouja. Ik ben eigenlijk begonnen met een stukje concentratie/plannen. Ze reageerde meteen met: o maar ik kan je wel helpen, als je hulp nodig hebt moet je het maar zeggen!
Dat komt dus hopelijk wel goed

Ik ben ook iets minder depri nu. En ik hoop dat ik het dit jaar zo kan houden..

206 reacties

Ok, niet boos. Dat is fijn. Ik wou alleen even zeggen dat het niet erg zou zijn als het je wel ergens niet lekker zat :)

"Nu nog echt er aan houden."
Lol, me.

Goed dat je nog steeds clean bent. Lekker chocola blijven eten!
Hi,

Dat clean blijven is niet helemaal gelukt...
Nouja. Het is niet heel ernstig, het is nauwelijks te zien.

En ik heb ook Eindelijk met mijn mentor gepraat.
Nog niet echt helemaal. Maar wel groot en deels.
Ze is echt heel aardig 😀
"Dat clean blijven is niet helemaal gelukt..."
:(

"En ik heb Eindelijk ook met mijn mentor gepraat."
Dan valt er tenminste nog iets te vieren.
Hey Asy

Je lijkt me wel goed met praten. Heel dapper dat je regelmatig met je mentor en afdelingsleider praat. Geef je praatcursussen? Zo ja, mag ik er dan eentje bij je volgen?

Het clean blijven gaat met vallen en opstaan. Zolang je blijft opstaan, ben je prima bezig.

Groetjes en een knuffel
Kenshin
Hii,
Fff een korte update

@Kenshin
Hmm praatcursusen? Nee die geef ik niet. Ik ben er zelf ook niet echt goed in. Ik bedoel het heeft me maanden gekost om het aan iemand anders dan mijn oude mentor te vertellen. En ja. Ik heb gewoo. Geluk gehad met mijn oude en nieuwe mentor, en met mijn afdelingsleider.

Het clean blijven is meestal 2 dagen. Dan voel ik me zo waardeloos, of gestresst. Dat is weer in mn arm ga krassen. Soms lukt het ook een week ofzo.

Ik kras nu niet alleen streepjes. Maar ook woorden.

Vandaag ging het redelijk. Tot dat we Gym hadden.
Ik haat gym meestal.
We gingen iets doen waar ik goed in was. Maar ik faalde nogal. Of in ieder geval, dat vond ik.
Dus ja. Mijn humeur ging nogal omlaag...
En ik was een shirt met lange mouwen vergeten. Dus ik was de hele tijd bang dat iemand het zou zien.

Ik heb altijd dat moment dat ik me slecht voel is er niemand om mee te praten. En als er iemand is voe ik me meestal weer iets beter. En dat ze k dan ook. Dus ik ben bang dat iedereen denkt dat het beter gaat dan het echt gaat...

Hebben jullie tips om langer clean te blijven?
Of nog iets anders nuttigs dat mij zou kunnen helpen?

~Asy
Het clean blijven is meestal 2 dagen. Dan voel ik me zo waardeloos, of gestresst. Dat is weer in mn arm ga krassen. Soms lukt het ook een week ofzo.

Vind ik nog best knap. Ik heb dingen gelezen en zelf ervaren waarbij 2 dagen echt echt heel lang is. Een week, echt respect.

Ik kras nu niet alleen streepjes. Maar ook woorden.

Ik zou daar echt heel erg mee oppassen, want straks kun je de woorden misschien voor altijd zien...

En ik was een shirt met lange mouwen vergeten. Dus ik was de hele tijd bang dat iemand het zou zien.

Whoops. Heeft iemand het gezien?

Gym is niet echt leuk nee. Ik ben blessed dat ik niet meer hoef te gymmen.

En dat ze k dan ook.

Ik neem aan dat hier moet staan: ''En dat zeg ik dan ook.'' ? Als je het ze zegt, kunnen ze dat moeilijk zeggen. Zo'n gesprek is ook maar een momentopname.

Hebben jullie tips om langer clean te blijven?

Ik had een paar weken zo veel behoefte om mijn hele arm onder te kalken. Dus dat heb ik gedaan: met stift. Ik heb zo'n groene stempelstift en toen heb ik allemaal mooie dingetjes gestempeld en ja, dat viel op, maar dat boeide niet. Het voelde wel goed.

Gr. Pin
'Hmm praatcursusen? Nee die geef ik niet.'
Cursussen in moed dan? Om te praten over gevoelige onderwerpen moet je best moedig zijn :)

Clean blijven, je verzetten tegen de drang om jezelf pijn te doen, is sowieso sterk. De periode dat je clean blijft is van minder groot belang dan het feit dat je clean blijft. Je mag ook trots zijn op korte periodes.

Niet fijn dat gym negatief of je humeur inwerkte. Die kortemouwenstress moet heel vervelend geweest zijn. Misschien kan je, als je vaker vergeetachtig bent, een shirt met lange mouwen in je locker bewaren.

'Ik heb altijd dat moment dat ik me slecht voel is er niemand om mee te praten.'
De KinderTelefoon en andere hulplijnen willen je altijd steunen. Op school of andere plekken komt dat misschien niet altijd even goed uit, maar wie weet helpt een gesprekje in de pauze je de dag wel door.
In ieder geval fijn dat je je na praten en steun wat beter voelt.

Heb je zin om je gedachten even te verzetten? Misschien kan deze rustige video je wat rust bezorgen.
Thnx voor de reacties,

@Pin
Volgens mij heeft niemand het gezien. Tenminste ik heb er niks over gehoord.

En ja. Je bent inderdaad blessed dat je niet hoeft te gymmen...

Hmm. Je arm helemaal onder tekenen. Ik heb het wel gedaan. Alleen ja. Ik heb geloof ik de laatste paar maanden mijn kans op huidkanker aardig vergroot ..

@Kenshin
Nee. Ik geef ook geen cursusen moed. Ik geef helemaal geen cursusen. Ik kan niet uitleggen hoe ik het doe.. en het is geluk. Dat ik een aardige mentor en afdelingsleider heb.

Zonder mijn mentor, en die van vorig jaar, en mijn afdelingsleider zou ik me nu een stuk slechter voelen, en misschien wel nog erger. En dan heb ik een grote kans dat ik nu of over een maand een eetstoornis zou hebben.

Ik heb gister een gesprek met mijn afdelingsleider gehad, over hoe ik me voel, hoe het op school gaat, met vriendinnen, enz. En we hebben een ontspan oefening ding gedaan.

Vandaag had ik een gesprek met mijn mentor, na heel wat vertraging, andere klasgenoten met problemen en vragen, en toen hebben we over van alles en nog wat gepraat. Over planning, eten, gewoontes ens stemmetjes in je hoofd.

Alles bij alles heb ik nog al veek tips en nieuwe ideeën gekregen.

Nog over dat eten:
Een tijdje terug had ik het gevoel dat ik teveel at. En nu eet ik gewoon echt te weinig.
Geen ontbijt, geen luch, wel een koekje ofzo na school, en ook wel avondeten. Maar alsnog. Te weinig.
Mijn afdelingsleider was like: Ja Asy. Je moet ECHT ontbijten. Dus ja. Ik heb vanmorgen ontbeten. Maar wel met het gevoel van: haha ze heeft niks over mn lunch gezegd. Dus die skip ik.
Mijn mentor was ook zo van, ja Asy. Je moet ontbijten! En goed eten! Want die energie heb je nodig! En vergeet niet te lunchen!

Ik vind het gewoon moeilijk om naar mezelf te luisteren, maar als iemand anders het zegt luister ik wel eerder....

Ik weet van mezelf dat ik minstens een keer per week zo'n gesprek nodig heb. Met wie dan ook. Anders raak ik gewoon in de knoop. Met alles. En die gesprekken helpen wel redelijk met het loslaten van alle verwarrende gedachtes.

~Asy
Ik heb geloof ik de laatste paar maanden mijn kans op huidkanker aardig vergroot ..

Tja, het is het een of het ander hè. Ik vraag me af in hoeverre het daadwerkelijk de kans op kanker vergroot. Volgens mij zijn dingen als achter een bus lopen veel dodelijker.

Alles bij alles heb ik nog al veek tips en nieuwe ideeën gekregen.

Dat is fijn :)

Je mentor zei dat je moet lunchen en ik zeg het nu ook: je moet lunchen!

Als je dan toch minder wil eten, kun je beter dat koekje skippen. Gezonde dingen wel gewoon eten :)

Ik weet van mezelf dat ik minstens een keer per week zo'n gesprek nodig heb. Met wie dan ook. Anders raak ik gewoon in de knoop. Met alles. En die gesprekken helpen wel redelijk met het loslaten van alle verwarrende gedachtes.

Het is goed dat je dat van jezelf weet. Als je weet wat je nodig hebt, is het voor anderen veel makkelijker om je te helpen. Daarmee maak je het uiteindelijk ook alleen maar makkelijker voor jezelf.

Gr. Pin
'En dan heb ik een grote kans dat ik nu of over een maand een eetstoornis zou hebben.'
Ow 🙁 Als ik het goed begrijp praat je hier ook over met je mentor en afdelingsleider. Blijf er maar zeker over praten, zodat die eetstoornis er niet doorkomt. Drie maaltijden per dag, af en toe een tussendoortje en genoeg drinken zijn heel belangrijk.

'Ik weet van mezelf dat ik minstens een keer per week zo'n gesprek nodig heb.'
Goed dat je dat van jezelf weet. Geef dat maar gerust aan.
Hi
Ben ik weer!

@Pin
Naast achter een bus lopen is voor een trein springen, van een flat springen en jezelf ophangen ook aardig dodelijk.
( ik heb zelfs zitten googlen hoelang het duurt tot je dood gaat als je stikt en van hie hoog je moet springen om dood te gaan enzo )

@Kenshin
Idd ik praat ook over mn eetgewoonte met mn afdelingsleider en mentor.
Mijn mentor vraag nu ook altijd of ik al gegeten heb 😊

Ny weer algemeen:
Het gaat soms goed, en soms super slecht.
Ik bedoel. Mijn docent duits betrapte mij en een vriendin bijna op spieken ( thnx to god dat het bijna was en niet echt )
En ik word weer vaker terug geslingerd in mijn gedachten. En ik voel me gewoon vaker broken..

Meestal at ik dan gwn chocola en dan ging het wel weer. Maar nu eigenlijk niet meer...

Met plannen gaat het nu wel redelijk ( oftewel ik leer een beetje volg soms de planning en Ehm ja dat )
Wat een leuke dingen google jij zeg. Ik zou nu eigenlijk moeten zeggen dat je beter op dingen als "plaatje katten" of "hondjes Paris Hilton" kan zoeken, maar ik zou je oprecht uit m'n hoofd de antwoorden op die vragen kunnen geven (omdat ik het zelf 1000x heb gegoogeld), dus dat zou een beetje hypocriet zijn. Maar nee ff serieus, plaatjes van katten googelen is wel een aanrader.

Ik vind het wel zorgwekkend dat je deze dingen googelt. Weten je mentor en (/of) afdelingsleidster nu van je zelfmoordgedachtes?

Wel fijn dat je mentor je in ieder geval goed opweg helpt met je eetpatroon.

Bijna spieken? Hmmmm. Dat heet samenwerken toch?

Als je in je gedachten zit, kun je misschien proberen een leuk verhaaltje te verzinnen. Is het toch nog ergens goed voor :)

Chocola eten is sowieso een goed idee: in chocola zit endorfine!! Ik zou meer chocola eten als ik jou was: meer endorfine kan geen kwaad.

Hé, jouw planning klinkt net zo goed als die van mij!

Gr. Pin
Leuk, dat internet. Gisteren bracht het internet mij naar Saitama. Het is eens wat anders dan zelfmoordmethoden.

Goed dat je met je mentor en afdelingsleider praat. Ik ben blij dat ze jou, en je creatieve gedachten die alle richtingen uit kunnen, in de gaten houden.

Voor de volgende test Duits heb je hier misschien wat aan: Exam cheating technology in Japan. Op die manier spieken is een kunst.
@Pin
Er zijn altijd betere dingen om te googlen zoals meneer cactus.
Maarja. Zm plannen hebben research nodig.
Disclaimer: nee rustig niks aan de hand.

En nope.
Naast jullie ( en een of andere idioot die het toevallig goed gokte, ) en mijn vriendinnen weet niemand over mijn zm plannen.
En ehm. Ik ben bamg dat ze met m'n ouders willen gaan praten als ik het zeg.

En daarnaast. Ik heb nif niet een Echt concreet plan. Alleen wat ideetjes.

Chocola for ever. Alleen kwam ik er vandaag achter dat mn geld op was.. shit!

@Kenshin
Waarom kan jij wel positieve dingen vinden?
Wist je dat Saitama ook de hoofdpersoon is in de Anime One Punch Man ? ( dat is de wikipedia pagina )

Ik ga je Spiek filmpje later nog een keer kijken!

Algemeen:
Sinds gister zit ik weer tegen mijn gevoel te vechten.
Op theater ging het niet helemaal goed.
En alles bij alles kon ik er niet meer tegen.
Ik heb vanaf dat ik gister thuis kwam tot vandaag tijdens de luch tegen mijn drang om te krassen zitten vechten. Masr helaas. Halverwege die pauze brak ik een soort van... niet uiterlijk. Masr ik heb wel een paar strepen gezet.
En ineens was 2 uur later dat kut gevoel weg. Om nu ineens weer terug te komen..

Wat is er mis met mij?

Ik heb vandaag ook ongeveer 2 minuten met mijn mentor gepraat. Ik heb alleen gezegd datvik me slecht voelde. En toen moest ik rennen om optijd bij de volgende les te komen.
En ik heb 5 minuten staab praten met mijn teken docent. Want die merkte ook op hoe slecht het ging...

Dus nog iemand die ongeveer weet hoe het gaat...

Morgen ga ik wss nog meer met mijn mentor praten.

~Asy
'een of andere idioot die het toevallig goed gokte'
Doet die idioot vervelend tegen jou?

Je vreest dat je ouders betrokken zullen worden. Het zou inderdaad vervelend zijn als dat tegen jouw wil in gebeurt. Ik vermoed dat de personen die je proberen helpen willen garanderen dat jij veilig bent, en je ouders pas zullen inlichten als ze denken dat jij een gevaar voor jezelf (of anderen, die idioot bijvoorbeeld) kan vormen.

'Chocola for ever. Alleen kwam ik er vandaag achter dat mn geld op was.. shit!'
Geen reservevoorraad? Ah, damn. Sla er maar snel zo eentje in. Je weet nooit wanneer die van pas kan komen.

'Waarom kan jij wel positieve dingen vinden?'
Op een zeldzaam positief moment, in combinatie met de motivatie om iets leuks voor jou te vinden.

Saitama is ook de naam van een personage? Nice, weer wat bijgeleerd. Dankjewel :)

Je hebt sterk gevochten tegen de drang om te snijden, maar toen werd de drang heel hevig. Je hebt met je mentor en tekendocent gepraat, die gemerkt hadden dat het niet goed met je ging. Morgen een gesprekje met je mentor. Zie je dat een beetje zitten?

Alvast veel succes, en een knuffel
Kenshin
Zm plannen hebben research nodig.
Daar valt op zich over te discussiëren, maar laten we daar niet aan beginnen, voor we op allemaal ideetjes komen waar we eigenlijk niet op moeten komen. Ik wil alleen even deze quote met je delen:
Suicide is not chosen: it happens when pain exceeds resources for coping with pain.

En ehm. Ik ben bamg dat ze met m'n ouders willen gaan praten als ik het zeg.
Niet om je te ontmoedigen om te gaan praten, maar meer om je de waarheid te vertellen: Ik ben er vrij zeker van dat ze je ouders gaan inlichten als je dit vertelt. Maar dan nog, ik denk niet dat dat iets slechts is. Zo lang je maar jezelf kan beloven het open te gooien als het echt mis dreigt te gaan.

Chocola for ever. Alleen kwam ik er vandaag achter dat mn geld op was.. shit!
Zet 't op het boodschappenlijstje, doe ik ook altijd als ik voedsel wil hebben wat we niet standaard in huis hebben 👀

Waarom kan jij wel positieve dingen vinden?
Wist je dat Saitama ook de hoofdpersoon is in de Anime One Punch Man ? ( dat is de wikipedia pagina )

You just did that too. One Punch Man klinkt als een positieve zoekopdracht.

Wat is er mis met mij?
Je voelt je niet helemaal ok en je bent het leven aan het ontdekken. Klinkt in mijn ogen vrij normaal, alleen heb jij er meer last van dan het gemiddelde kind. Dan is er niet per se iets mis met je.

Goed dat je morgen weer met je mentor gaat praten. Ik hoop dat dat je hoofd weer wat helderder maakt! :)

Gr. Pin
En ofc. Dat moment dat het net een half uur beter lijkt te gaan,. En Dan ontploft Insta.

Stan Lee. De oprichter van marvel is dood...
Mijn vriendin moest meteen huilen. En ik voelde tenminste weer iets...

@Kenshin
Die idioot is sws vervelend. Maar niet erger dan normaal.

Dat gesprek met mijn mentor komt vast goed. Ze is super aardig, dus hopelihj voel ik ne daarna beter.

@Pin
One Punch Man.
Nadat je verslaaft raakt aan 1 anime ga je vanzelf de rest kijken.
Er zijn eenook hele hoop leuke zoals Saiki K. Die was opzich wel grappig.

Tsja.
Life keep going. But I stand Still
Het overlijden van Stan Lee heeft inderdaad veel mensen geraakt 😐 Laat ons hopen dat hij zich nu in een soort van Marvel-hemel bevindt, tussen allerlei personages.

In ieder geval fijn dat je het gesprek met je mentor ziet zitten. Hopelijk voel je je daarna een stuk beter.

Knuffel aan jou, je vriendin en iedereen die het nodig heeft voor het verlies van Stan Lee
Kenshin
Stan Lee. De oprichter van marvel is dood...Ah nee... R.I.P. Stan Lee 😞 Gelukkig blijft Marvel altijd voortbestaan :)

One Punch Man.
Nadat je verslaaft raakt aan 1 anime ga je vanzelf de rest kijken.
Er zijn eenook hele hoop leuke zoals Saiki K. Die was opzich wel grappig.
Hmmmm. Ik heb iets ontdekt waar jij blij van wordt :)

Life keep going. But I stand StillMaar je staat wel :)

Gr. Pin
Hi,
Ben ik weer!
Sorry dat het vaak zolang duurt, ik heb vaak gewoon nog niks nieuws te vertellen, ik weet niet wat ik moet antwoorden op vragen of ik heb er geen zin in en vergeet het dan gewoon.

@Kenshin
Gesprekken met mijn huidige mentor zijn fantastisch, ze is aardig, behulpzaam en ja.

@Pin
Ik sta nu wel. Maar ik lig ook best vaak.
Nouja, ik weet nog hoe ik moet opstaan 😀

Ik heb vandaag weer een gesprek met mijn mentor.
Eerst plannen ( wat me nu ook steeds vaker zelf goed lukt )
En daarna begon ze over de krassen op m'n arm. Ik vond het eigenlijk wek fijn dat zij er over begon. Dan is het niet dat ik niet weet hoe ik moet beginnen.
Ze begon een beetje over Hond/Kat.
Maar ze had al snel door dat ik het zelf was.
Het fijnste aan het hele gesprek was nog wel dat ze geen een keer de woorden snijden, krassen en depressief heeft gebruikt.
Het was gewoon: Helpt het? Enz. Dus ik wist wat ze bedoelde zonder dat ze een van die 3 woorden zei.
En nu hebben we afgesproken dat ik niet meer ga krassen. Ik mag alleen nog als het ECHT moet kleine puntjes zetten. Die hopelijk niet gaan bloedden.
En ze zei dat we dit samen gaan doen enz.
Oftewel, Ik doe het en zij is de mentale steun.

~Asy
'Gesprekken met mijn huidige mentor zijn fantastisch, ze is aardig, behulpzaam en ja.'
Fijn om te horen 🙂 Ik ben blij dat je steun vindt in je omgeving.

Ik weet niet goed hoe ik denk over het vermijden van woorden als krassen en depressief. Als je het fijner vindt deze woorden te mijden, mag dat, maar soms is de dingen bij naam noemen ook goed.

In ieder geval fijn dat je er niet alleen voor staat.

Groetjes
Kenshin
Wow dit is eng. Ik zat er echt net over te denken om een berichtje hier te sturen, toen ik een mailtje kreeg. Dat moet wel het werk zijn van een hogere macht. Van de bomen.

Anyways, ik ben heel erg blij met je update, want het is een hele fijn update 🙂 Ik ben echt blij om te horen dat er vooruitgang in zit!

Wat een topmentor! :)

Ook als er niks te melden valt, vind ik het altijd leuk om te horen dat je je wat beter voelt 🙃 En we zijn er dan natuurlijk ook als het wat slechter gaat.

Gr. Pin
Ik ben er weer.

@Pin
Pure planten magie dit.

Ik ben net een week gestopt met krassen.
Ik heb het beloofd, en ik heb binnenkort voorstellingen en dan wil ik niet dat iedereen die streepjes ziet....
Het is echt vre se lijk.
Ik probeer gewoon elke keer mezelf over te halen om het niet te doen....

Verder heeft mijn mentor mijn ouders gemailt dat zij & mijn afdelingsleider zich zorgen maken om mij. En dat ze graag een gesprek willen.

Dat was gister, en ja. Ik was like: fuck hell no. En toen stortte ik soort van in.
Ik he. Uitgezocht hoelang het fietsen is naar zuidspanje en hoe ik zo goed mogelijk compleet kan verdwijnen...
Beetje dom natuurlijk. En ik durf het toch nooit.

Nu probeer ik vragen te vermijden en na te denken hoe ik dit nou weer ga oplossen..
Ik kan het gewoon niet vertellen. Daar heb ik echt geen zin in...
Ik wil niet dat mijn ouders zich zorgen gaan maken en me gaan proberen te helpen.

Ik ga wss een briefje schrijven met wat ze wel mogen weten, en dat ik NIET wil dat ze me gaan helpen.......


Ik heb vandaag ook weer met mn mentor gepraat. En ja mijn mentor zei dat ze me zou laten weten wat er zou gaan gebeuren enz. En dat ze mijn ouders alleen om tips willen vragen om me beter te helpen enz. O en dat ze niks vertellen dat ik niet wil.

Maar ik wacht eerst maar af wat er echt gebeurt voor ik blij ga zijn.

~Asy
Fijn weer van je te horen 🙂

'Ik ben net een week gestopt met krassen.'
Goed zo! Heel sterk van jou dat je dit doorzettingsvermogen kan opbrengen.
Als de drang komt opzetten, kan je proberen om je gevoelens te uiten in bv. gedichtjes. Je zou ook een eigen songtekst op een bestaande melodie kunnen maken. Iemand opbellen om mee te praten kan ook helpen. Je hart luchten bij de KinderTelefoon kan altijd.

Fietsen naar Spanje? Hmhm, dat wordt zwaar. Denk eraan dat je, als je naar Japan fietst, een stukje moet zwemmen. Je neemt best een unicornfloatie mee.

Je mentor heeft je ouders gemaild. Heeft ze dit op voorhand met jou besproken? Ik kan me voorstellen dat je hier geen zin in hebt. Vast niet fijn dat je ouders proberen uit te vissen waarover dat gesprek zal gaan.

Dat briefje lijkt me een goed idee. Maak maar duidelijk wat je wel en niet ok vindt. Ik hoop dat je mentor jouw wensen respecteert, en terwijl je ouders kan uitleggen hoe ze jou kunnen steunen.

Groetjes
Kenshin
Ik probeer gewoon elke keer mezelf over te halen om het niet te doen....Super knap! Topper! Jij verdient een virtual hug 🙂 🤗

Ik he. Uitgezocht hoelang het fietsen is naar zuidspanje en hoe ik zo goed mogelijk compleet kan verdwijnen...Hmmm moeilijk. Ik denk eigenlijk dat dat niet zo'n goed idee is.
@Kenshin
Fietsen naar Spanje? Hmhm, dat wordt zwaar. Denk eraan dat je, als je naar Japan fietst, een stukje moet zwemmen. Je neemt best een unicornfloatie mee. Zo'n ding?


Super nice.
(Maar nog steeds niet doen -> Is niet handig en verstandig)

Ik wil niet dat mijn ouders zich zorgen gaan maken en me gaan proberen te helpen.Waarom was dat ook al weer? Had je dit aan je mentor en/of afdelingsleidster verteld?

Ik ga wss een briefje schrijven met wat ze wel mogen weten, en dat ik NIET wil dat ze me gaan helpen.......Goed idee, je kan ook vragen of je zelfs bij het gesprek mag zijn.

Maar ik wacht eerst maar af wat er echt gebeurt voor ik blij ga zijn.Ik hoop dat alles goed komt :)

Gr. Pin

Reageer