Trillen en stress



Toon eerste bericht

206 reacties

Haha,

Ik merk dat ik veel meer last van akles heb als ik zit te stressen over school. Of dat ik me schuldig voel dat ik niks gedaan heb..

Ik hen vandaag wat gepraat met mijn afselingsleider, en zij gaat een gesprek met een leerling begelijder proberen te regelen, voor planning of concentratie ofzo. Nouja ik zie het wel, vorig jaar heeft ze het me ook aangeboden, maar toen heb ik het afgewezen.

En ik heb morgen ook een afspraak met haar voor een concentratie/ ontspan oefenig, dat heb ik ook wel nodig.

Ik wou eigenlijk morgen wat met mn mentor praten, maar dat doe ik dan later wel..

Argh ik haat het allemaal,
En ik heb aleen mn mentor van vorig jaar verteld dat ik depressief ben. Dus nu weet niemand het meer, en het voelt een beetje ongemakkelijk om haar te appen, misschien doe ik dat later nog wel weer.

@Pin,
Gelukkig kan ik die aanvallen op school beperken tot als ik op de wc zit, en dan schokt mijn hoofd alleen een beetje, of ik probeer het via mn hand weg te knijpen. Dan is een deel van de spanning vast weg.
Hi Asy,

Als ik die trillingen toelaat zijn ze ( meestal ) eerder klaar.
Dat is ook mijn ervaring. Met tics ga ik vaak even naar de wc als ik echt een aanval heb. Dat voelt wat beter dan in de klas zitten terwijl iedereen je aanstaart. Misschien kan je ook zoiets doen als je een tril-aanval (o.i.d.) krijgt?

Ook al ben je pas 4 dagen op school, dan kun je zeker al wel overprikkeld zijn. Ik kan binnen een minuut overprikkeld raken en dat dan voor 2 dagen zijn! 😃 (Bof ik even)

Daarom is het altijd zaak om prikkels te mijden. Bij mij zijn de ergste prikkels geluiden, dus ik draag vrijwel altijd op school gehoorbeschermers. Als jij weet welke prikkels het vervelendst zijn, kun je daar een gepaste oplossing voor bedenken (waar ik best mee wil helpen :))

Je hebt nog steeds twijfels over je mentor. Dat snap ik op zich wel, het jaar is immers pas net begonnen. Bouw het inderdaad maar rustig op. Hopelijk verbetert het gevoel.

Een druk weekend is niet altijd erg, als het maar een leuk, druk weekend was. Als je daarna maar je rust pakt :)

Vervelend hè? Zoveel rust moeten nemen? Op zich is het wel lekker hoor, als je eenmaal doorhebt hoe dat moet, rust nemen :P

Gr. Pin
Okey.
Ik ga al jullie berichten tegelijk beantwoorden.

@mijnigezien
Misschien ga ik nog wel eens bij een huisarts kijken, als ik het durf..

@Kenshin
Als ik die trillingen toelaat zijn ze ( meestal ) eerder klaar.

Ik heb laasts een soort stressballetje gekregen. Ik ben m alleen al weer kwijt.
Dat word dus morgen ochtend zoeken..
Bedankt voor de tip

@Pin
Ik heb even bij dat lijstje gekeken. En ik herkende best wel veel.

Ik heb inderdaad het idee dat ik redelijk overprikkeld ben ( en dan ben ik nog maar 4 dagen naar school geweest.. dit word een heeeel zwaar jaar..... )

Ik had ( en heb nog steeds ) heel veel twijfels over mijn mentor ( hoewel, nu minder ) ik vind het allemaal gewoon lastig.
Maar ik ga het rustig proberen op te bouwen.

Helaas was mijn weekend nogal druk. Dus nu maar snel gaan slapen en hopen dat ik deze week overleef ( helaas is dat sommige andere weken letterlijk )
Ik denk dat ik het wel haal.

~Asy
Hoi Asy silivana,

Volgens mij ben ik al een keer op het trillen ingegaan bij een ander topic van jou. Daarin vertelde ik waarschijnlijk dat ik ook met enige regelmaat kan trillen.

Als ik dit topic nu zo doorlees, ben ik er bijna van overtuigt dat al deze dingen bij jou door overprikkeling kunnen komen.

Dze site geeft wat meer informatie over overprikkeling en symptomen ervan. Scrol door naar het kopje ''Hoe kan je overprikkeling herkennen?'' en je zal dit lijstje vinden:

Oké, never mind, kijk zelf maar naar het linkje. Ik wou 'm kopiëren, maar er verschijnt overal ©copyright kopieer niet! Wij kunnen juridische stappen ondernemen! dus ik doe het maar niet haha. Ook al gebruik ik netjes bronvermelding, maar oké :8

Mijn punt, dingen die daarin staan die jij ook hebt zijn:
-Gesprek niet meer kunnen voeren
-Verminderde concentratie
-Trillen

En eigenlijk nog meer, maar ik kan niks kopiëren, dus je zal echt zelf moeten kijken, sorry :8

Prikkels komen niet alleen van buitenaf (=externe prikkels). Je hebt ook interne prikkels. Dingen als bv een hongergevoel (die vertelt je dat je moet eten: prikkel!) of stress (ja, die ook!). En overprikkeling kan ook voor stress zorgen als klacht, dus daarmee kun je jezelf eigenlijk in een heel mooi cirkeltje houden. Bof jij even! :8

Ik denk echt dat je er goed aan zou doen om minder prikkels te vangen. Dus vermijd drukke plekken, neem genoeg tijd voor jezelf en neem je rust. Dit is echt belangrijk en iets om zeker serieus te nemen! Overprikkeling kan een echt probleem zijn.


Maaaar goed. Pin is natuurlijk geen dokter, dus je kan het het beste nog even met je huisarts bespreken, mocht het niet weggaan.

Tof van je mentor! Dat is alvast fijn, want je had daar toch twijfels over? Hoe dat allemaal zou uitpakken?

Mijn ervaring met tics en trillen is trouwens dat je alles het beste kan laten gaan. Anders hoopt het zich op en wanneer het er dan uit moet, is het veel heftiger en vervelender. Door het er steeds uit te laten wanneer dat nodig voelt, heb ik er altijd minder last van.

Wel fijn dat je in ieder geval niet met je armen tegen muren en tafels enzo botst. Pluspunt! 😃

Hopelijk heb je er wat aan. In ieder geval alvast een fijn weekend!!! Lekker uitrusten :)

Gr. Pin
Hey Asy Silivana

Je hebt last van trillen. Dat is vervelend. Als je de trilling 'toelaat', is die dan snel over? Een (tijdelijke) oplossing zou kunnen zijn dat je even naar de wc gaat om 'uit te trillen'. Jij bent het best geplaatst om in te schatten hoe hard je gaat trillen, dus als je vermoedt dat je in een klein wc-hokje jezelf pijn gaat doen, is een vrij lokaal of kleedkamer misschien een betere optie.

Helpt het om de trilling uit te werken op een stressbal? Je houdt een stressbal in je tas, en als je een trilling voelt opkomen, neem je de stressbal erbij. Tegenwoordig heb je ook van die squishies.

Je hebt last van hoofdpijn en concentratieproblemen. Niet fijn. Wel goed dat je er met je mentor over gepraat hebt. Heel positief dat ze behulpzaam reageerde. Voel maar aan wanneer je wat wilt vertellen, en doe het maar op jouw tempo.

Ik ben ook iets minder depri nu.
Dat is fijn om te horen 🙂 Ik hoop dat het verder de goede kant opgaat.

Groetjes
Kenshin
Over het trillen weet ik niet echt iets, ik zou dit toch even met de huisarts bespreken.

Fijn dat je mentor je kan helpen en dat het wat beeter gaat❤️

Reageer