Vraag

transgender en moeder

  • 17 January 2022
  • 7 reacties
  • 91 Bekeken

Badge

ik ben dus transgender en mijn moedr weet dat en zij maakt de hele tijd grappen over hoe ik me steeds als een meisje gedraag of meisjes dingen doe om me te irriteren en een keer ging ik daarom huilen en vandaag toen ik een beetje hard zat te lachen om iets en zij vond het irritant zei ze zou ik je weer laten huilen en ik denk dat dat vast weer te maken heeft met dat ze steeds grappen maakt over hoe ik me als een meisje gedraag en nu zit ik de hele tijd aan scenarios te denken waar ik haar in elkaar sla zodat ze eindelijk haar mond hou ik ben nu gewoon zo boos en klaar ermee


7 reacties

Reputatie 5
Badge +2

Niet helemaal een antwoord op je vraag, maar hoe lang ben je al transgender, hoe lang weet je het al?

Ik geloof dat je moet zeggen “hoelang identificeer je je al als transgender” want je bent eigenlijk altijd zo, alleen is het misschien nog niet boven water gekomen

 

Anyways, ik denk dat je moeder het moeilijk heeft dat ze ineens geen ‘dochter’ meer heeft, maar een zoon. 

Dit kan even wennen voor haar zijn, dus heb vooral een beetje geduld. Misschien wil ze je niet meteen hij noemen, of bij een andere naam. Misschien kun je in de overstap je naam afkorten?

Probeer aan haar uit te leggen dat je geen ander persoon bent, maar dat je er gewoon van buiten uitziet/uit wil zien zoals je je van binnen voelt. Wellicht kun je een moeder-zoon uitje voorstellen.

 

Groetjes, ThatGalacticRobot

Reputatie 3
Badge

Hi, ik zou het met je moeder het er over hebben en vertellen dat je het heel vervelend vind. Als ze niet naar je luistert kan je het aan iemand anders vertellen die je vertrouwt.

Succes en wat vervelend dat het zo gaat want mensen moeten het gewoon accepteren en wat ik er nou zo raar aan!

Ik snap je woede helemaal! Maar als je je moeder in elkaar gaat slaan.. dat is natuurlijk niet de bedoeling! Je krijgt daar later echt spijt van! Ze kan zelfs in het ziekenhuis belanden. Dus doe dat alsjeblieft niet! Zelfs als je boos op haar bent, loop dan gewoon weg. Naar boven! Maar ga geen fysiek geweld gebruiken! Je kan tegen haar zeggen dat die opmerkingen echt nergens op slaan, en dat ze je maar moet accepteren! 

Reputatie 7
Badge +9

Als je moeder irritant doet ofzo zeg dan dat je het echt niet leuk vind en dat je zelf pijn doet en als dat niet helpt negeer het gewoon en hoe zit het met je vader dan 

Reputatie 2
Badge

Bro dit gaat eigenlijk kinderlijk klinken maar uhm als ze wat vervelend doet als je met iemand wilt weg lopen zeg het 

Reputatie 2
Badge

Ey als je het raar vind is het oke laat de reactie staan en doe er niks mee ik heb zelf ook problemen ik weet ook geen uit weg

Reputatie 6
Badge +7

Niet helemaal een antwoord op je vraag, maar hoe lang ben je al transgender, hoe lang weet je het al?

 

Reageer