Tienermoederschap, hoe ga ik dit doen?

• 11 August 2014
  • 82 reacties
  • 4910 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
ik vind het een beetje rot om dit hier te plaatsen maar het is niet anders...

ik ben S. 16 jaar oud!!

ik ben zwanger van mijn 1e kindje , ik ben uitgerekend 1 week na dat mijn school weer begint....
ik woon met mijn vriend samen in een leuk klein appartementje...
Mijn ouders heb ik al vanaf dat ik 20 weken zwanger ben niet meer gesproken 😞 ikwoon nu ongeveer 6 maandjes samen met mijn vriend (binnekort man)
we gaan trouwen aangezzien ik zelf het gezag van onze kleine wil krijgen & niet mijn moeder of iemand anders het gezag over ons kindje wil laten krijgen!!

zijn er andere jonge moeder rond de 16-18 jaar die met dit zelfde probleem zitten???

liefss , S (tienermoeder)

82 reacties

Niet helemaal gepland , maar reuze verblijd
zijn wij dolgelukkig met de geboorte van onze
                     kleine meid!!

Met precies 38 weken is onze dochter geboren
met een gewicht van 3216 gram en een lengte van 48,5 cmlang!

ze doet het goed , we zijn dolblij met onze dochter!!
Gefeliciteerd!!
Ik snap dat dit zwaar voor je wordt, maar niks is zo mooi als een kind.
Hoe heet ze?
Dankjewel , idd ze is zo bijzonder!! echt een klein wonder voor ons mijn vriend heeft de voogdij gekrege over onze dochter en ik kan me volwassen laten keuren door de kinderrechter en dat is nu bezig binnen goed 3 maandjes zal ik ook de voogdij over ons meisje hebben!
mooi!! gefeliciteerd!! ben blij dat je niet als alleenstaande moeder bent geeindigd in een uitkering!! ik wens je nog veel geluk
Dankjewel , ik ga naar mijn zwangerschapsverlof weer naar school beginnen in klas 4... ookal zal het moeilijk worden en zal ik misschien mijn 4e over moeten doen het maakt me niks uit want ik ga ervoor!

ik ben ook blij dat mijn vriend bij me is gebleven ondanks we allebij ng geen kindje wilden... Maar door de zwangerschap en geboorte van A zijn we sterker geworden en meer naar elkaar toe gegroeit..!

Mijn ouders hebben gisteren gebeld , en willen komen kijken naar A natuurlijk heb ik het goedgekeurd en komen ze vandaag kijken!
Ik vind t zo stoer dat jullie haar samen gaan grootbrengen! Echt respect!
Fijn dat je ouders naar A komen.kijken en dat ze je niet helemaal laten zitten.
Ik wens jullie met z'n drieën heel veel geluk toe.
Nou mijn ouders zijn geweest en deden best vreemd... ze hebben alleen mijn vriend gefeliciteerd met de geboorte van A maar meer ook niet... tegen mij hebben ze nrmaal gedaan , zonder dat ik en/of mijn ouders en vriend het wisten kwamen mijn zus en schoonbroer ook nog even langs om naar de kleine A te kijken en gelijk hun nieuws vol trots aan te kondigen...

mijn zus wist natuurlijk niet dat onze ouders er waren , en daar was ze best wel een beetje van geschrokken maar ze is ook wel blij om naar 2 jaar onze ouders weer te zien en aan hun te vertellen dat ze hun 1e kindje een zoontje verwachten!

ik wordt tante! natuurlijk vond ik het wel even raar om te horen maar mijn zus gaat het goed doen.

pheebe dankjewel !
Hey, 
gefeliciteerd!! 
Echt heel leuk en goed dat je partner je steunt :)

Xx
Ik ben trotse tante !!

Mijn neefje is geboren... helaas wel 5,5 week te vroeg !
hij weegt 2200 gram en is 45 cm klein!

Helaas ben ik sinds 2 maanden overtijd .. (zwangerschapstest gedaan, en hij geeft + aan)
Vrijdag heb ik de 1e echo gehad.. ik was vrijdag 10 weken zwanger
vandaag ben ik 10 weken en 2 dagen zwanger van ons 2e kindje... het is niet gepland maar een abortus zit er zeker niet in... Ik ben gisteren 17 geworden dus helaas ben ik dalijk 17 en moeder van 2 kinderen...

Ik ben in juli uitgerekend ... ik heb 29 december de 12 weken echo 🙂 ! ... Ik weet dat er veel mensen gaan oordelen qua mijn leeftijd en de leeftijd van A.. maar het is onze keuze !
hey,

Gefeliciteerd met je neefje en met je zwangerschap en met je verjaardag (een dagje te laat, maar goed)!

wist je dat de meeste tienermoeders binnen twee jaar een tweede kinde krijgen?
het is jullie keuze en als je er buwust over na hebt gedacht, wat je zegt te hebben gedaan, kan ik niet anders dan blij voor jullie zijn!

zijn jullie ondertussen al getrouwd?

veel gelukj!

xx
hey.

Dankjewel , haha dat maakt niet uit kon je ook niet weten heb het er vandaag pas opgezet haha :)

Nee.. dat wist ik niet haha , het was echt niet gepland maar abortus zitt er voor ons gewoon niet in... We waren er zelf bij dus moeten we nu de consucunties onder ogen zien zoals ze zeggen toch?
Al zal het wel moeilijk worden aangezien we dan 2 baby's hebben.. maar het gaat goed komen want A is dan pas
Mijn ouders zijn het er niet mee eens en hebben dan ook gezegd als ik geen abortus doe is het contact verbroken.. nou hun dachten zeker dat ik voor hun zal kiezen maar ik kies voor me gezinnetje.. ze komen zodra dit wondertje er is toch wel op kraamvisite want ik ken hun en dit was ook hun reactie toen ik zwanger raakte van A en toen ze eenmaal geboren was waren me ouders niet meer weg te slaan bij haar..het is heel jammer maar ooit komen we weer samen ! Maar ik kies voor me gezinnetje aldus me vriend/man  en ons meisje A en ons tweede wonder..!!

ik ben blij dat jij niet negatief praat over tienermoeders.., ik ben ook heel blij dat ik hier alles kan plaatsen en positieve reacties krijg tot nu toe!

Jaa , we zijn nu officieel vrouw & man !! ook heb ik samen met mijn echtggenoot het gezag over A.. en ben ik volwassen verklaard.. en wat betreft die 2e dat gaat helemaal goed komen ! ook wonen we samen in een leuk huisje met 2 slaapkamers 🙂 mijn man werkt 3 dagen in de week (dinsdag,woensdag,vrijdag) en ik werk op de dinsdag.. en ga momenteel ook nog gewoon naar school toe.. ik ben mmenteel bezig met mijn niveau 4 opleiding voor juridische dienstverlening !

Dankjj!! xxx
Heel erg gefeliciteerd met jullie huwelijk!

Ik snap dat de reacties van je ouders vervelend is.
Maar je keuze is, denk ik, een van de beste die je kan maken! 
Jij hebt je eigen gezinnetje en daar meot je gewoon voor gaan!

Je hebt gelijk. Het is je eigen 'schuld' dat je zwanger bent, en ik vond dat je er super knap op reageerd!

succes met je werk en je opleiding!
ypu can do this!

xx
Pheebe , dankjewel !
Ik ben eigenlijk best wel blij dat jij ons niet afkeurd of zegt dat ik het niet kan...
Helaas gisteren hele erge ruzie gekregen met me echtgenoot.. Mijn twijfels zijn bevestigd en ben er kapot van nu maar zien hoe ik dit ga verwerken 😞 Helaas is heeft hij al 1 maand een relatie met mijn beste vriendin.. (heb haar gelijk geblokeerd en overal op verrwijderd .. ik hoef haar nooit meer te zien eerst zo aardig doen maar ondertussen we mijn man en vader van A afpakken... 😞 )
Ik ben nu thuis samen met A , hij slaapt bij zijn zusje... , morgen hebben we een gesprek samen met mijn voogd en met zijn minnares en dan bespreken we alles , eigenlijk heb ik er helemaal geen zin in en wil ik het liefste alles van hem weggooien en zorgen dat mijn beste vriend bij me kan komen wonen , en dan toch zo voor me kindjes kan gaan zorgen... !!

Klopt , ik voel dat mijn keuze het beste is , ondanks mijn vertrouwen dat nu weg is voor hem... kies ik toch ondanks alles voor MIJN gezin en MIJN kindjes... wat een ander ook zegt...!!! ik zal me er bij neer zetten en ondanks zijn vreemdgaan hem toch maar vergeven en goed met hem praten want ook ik ben in het begin van onze relatie vreemdgegaan & kijk... nu nog steeds bij elkaar ! we hebben een mooi wonder en krijgen ons 2e wonder in Juli <3

Wie seks kan hebben , weet ook dat je zwanger kan raken toch? Daarom ... en dan krijg ik van me ouders als antwoord : Dan moest je maar aan de pil of een condoom gebruiken ... Jezus mijn ouders deden dat ook niet toen mijn broer en zus zo snel na elkaar kwamen (tussen broer en zus zit precies 1 jaar ) maar dat was vroeger zeggen ze dan en vroeger was alles anders 😉 achja.. vroeger vroeger het is altijd zo.. !!

Dankjewel , gaat wel lukken heb nu even lekker vakantie.. 🙂 dus leuke dingentjes doen he!!

xx
Hoi allemaal ,

Vandaag had ik om 11u de 12 weken echo 🙂 , wat was het fijn om weer te kijken naar kleine ukkie! Dit keer heb ik A mee moeten nemen want niemand kon op A passen... , Mijn man is samen met mij & A mee geweest (ja we zijn weer samen....)
eenmaal in het kamertje bij de Gyneacoloog kwamen bij mij allemaal gevoelens naar boven... denkend aan de tijd toen ik de echo's had van A.

De echo is goed gegaan , Wel blijkt er dat we niet 1 maar 2 kleintjes verwachten , Vandaag ben ik precies 13 weken zwanger , dus 1 week eerder uitgerekend dan we dachten...

Het gaat verder na omstandigheden redelijk goed met ons, 24 december moest A naar het bureau voor gewicht en lengte ze is nu 65 cm & weegt 6230 gram !!

We laten snel meerr weten !!! Veel liefs van ons.
Wouw!
echt geweldig om te horen dat alles weer goed is tussen jullie twee!

een tweeling?
gewelidig!
ik weet zeker dat het fantastisch wordt!

fijn om te horen dat ook met A alles goed gaat

zijn je ouders al een beetje bijgedraaid?
ik hoop van wel!

ik wens je t aller beste en alvast een gelukkig nieuwjaar!!

xx
Hey meis!
Gefeliciteerd met A (heel erg laat maja) en met de 2 andere wondertjes! Fijn dat alles goed gaat en dat jullie weer samen zijn!

xx-jes
Hey Pheebe,

Ik ben ook blij dat alles weer goed is en dat we als gezinnetje verder kunnen gaan , vader moeder en 3 kindjes ❤!!!
Jaa , Een tweeling !! We kunnen het nog steeds niet geloven , maar het is toch echt zo!

Ookal is het nog zo vroeg , we hebben stiekem al twee namen , de bedjes hebben we al gekocht en die worden in 2015 bezorgd!!
19 januari hebben we de volgende echo , ik ben dan precies 16 weken zwanger & rond begin Februari hebben we de 20 weken echo...

Nee , helaas zijn mijn ouders niet bijgedraaid , mijn zus gaat vandaag even met mijn ouders praten .. & hun vertellen dat ze opa en oma worden van een tweeling en dan maar afwachten hoe ze gaan reageren

Dankjewel & jullie hetzelfde !!

Hey Sterre.D

Maakt niet uit , maar dankjewel!

xxx-jes
Iedereen Oud en Nieuw overleefd??  

vandaag 13 weken & 4 dagen zwanger van onze tweeling , kunnen niet wachten tot onze twee kleintjes zich melden en tot we eindelijk weten wat ze worden!! we hopen zo op twee kleine ventjes maar twee meisjes of meisje & jongentjes is ook leuk!! Als het maar gezond is natuurlijk!!!!
Hey, allereerst: alsnog een gelukkig nieuwjaar! Hoe vond A het vuurwerk? Hoe is het met je ouders afgelopen, als ik vragen mag? Zijn ze een beetje bijgedraaid? Succes en ik ben erg benieuwd of het jongetjes of meisjes worden (of een van beide)! 

Xxx
Beetje laat, maar: gelukkig nieuwjaar!

Willen jullie van te voren weten of het jongens of meisjes zijn? Of laten jullie je verrassen?

Droe kleintjes op je zeventiende is heftig, maar ik weet zeker dat jij t kan!
A is ook helemaal goed gekomen!
En nu jij en je man weer samen zijn, moet het lukken!

Hoe hebben je ouders op je zus gereageerd?
Hebben ze naar haar geluisterd?
Ik hoop van wel!
Uiteindelijk zullen zij ook ongelovelijk blij voor je zijn!!

za
Heey Sterre.D

Dankjewel , jij/jullie ook!
A heeft van het vuurwerk niet veel gemerkt haha , we hadden haar in de box liggen de hele avond en heeft ze bijna de hele tijd geslapen , wij hadden het niet zo druk hier 🙂 , mijn buurvrouw kwam om half 11 en is tot half 1 gebleven. Om 12u zijn we met A in de draagzak naar buiten gegaan , maar mevrouwtje heeft geslapen dus niet veel gemerkt..., Mijn buurjongens hebben van die nitraten afgestoken en A is daarvan geschrokken... Arme meid moest huilen, dus heb ik haar na binnen gelegd in de box en toen sliep ze weer verder.. Dus eigenlijk is Oud&Nieuw met A goed gegaan!

Met mijn ouders is het goed afgelopen , nouja met mijn moeder althans... Mijn moeder heeft me gebeld en gevraagd of ik met haar wou afspreken... ik heb er over nagedacht en gisteren hebben we dan met elkaar afgesproken , A is mee geweest en mijn moeder was heel erg emotineel... maar ook best wel bang over hoe ik zal reageren! We hadden om 12u afgesproken om te gaan zwemmen met A... 🙂 het was een leuke dag ! Mijn vader is momenteel nog een beetje afstandelijk en die wilt ook niet reageren op de zwangerschap van de tweeling... Hij wilt momenteel ook even geen contact 😞... Maarr goed ooit komt me vader weer terug om zijn kleinkinderen te gaan ontmoeten!!

Jaja vvandaag 14 weken 🙂!!! Wij zijn ook heel erg benieuwd

Veel liefss xxx Ons
heey pheebe....

Jij/jullie ook !!

Jaaa... Dat willen we dolgraag weten , Alleen zal het voor de rest allemaal misschien een geheimpje/verrassing blijven ,  maar misschien dat ik mijn man kan overhalen om het hier wel te mogen vertellen

Dankjewel meid.. Dat jij vertrouwen in me hebt & in me gelooft  🙂!!
19 januari hebben we de volgende echo met 16 weken !! misschien dat we dan stiekem al het geslacht weten
Met A is alles inderdaad goed gekomen!!! nog precies 20 dagen <3
We zijn samen sterke geworden & het gaat goed komen ..x

Mijn moeder heeft me gebeld , en wou afspreken met mij en dat heb ik gedaan , dus met mijn moeder heb ik weer contact alleen mijn vader is nog afstandelijk... die wilt niet maar goed ooit komt me vader ook wel weer om zijn kleinkinderen te zien !!

Tuurlijk , mijn moeder is dolblij voor ons vooral omdat A nu al zus wordt en wij weer trotse ouders worden :)

Veel liefss van ons xxxx
heey allemaal,

vandaag om 10u hebben we de 16 weken echo gehad , wat was het geweldig om onze twee wondertjes te zien... ik ben weer opnieuw verliefd geworden !! <3
Het was echt zo fijn om onze tweeling te zien..., 16 weken en 3 dagen zwanger vandaag ook weten we wat onze tweeling mag worden... A Little boy & A Little Girl

op vrijdag 13 Februari 2015 hebben we de 20weken echo... Dan wordt er nog een keertje extra goed gekeken naar ons kleine ventje en meisje!

We zijn trouwens toch wel benieuwd, welke 2 namen jullie mooi vinden passen bij A..

Nieuwtje : mijn vader is bijgetrokken en is dolblij dat hij weer opa wordt en we hebben het contact hersteld !!!!!! gelukkig is de hele familie weer bij elkaar !

veel liefs
Ik heb net alles gelezen
Gefeliciteerd met A (beetje laat, maar toch 😉 )
En wat gaaf dat jullie het ondanks alles zo goed doen!
Wat ben ik blij dat je vader weer bijgedraaid is!

En met een tweeling, jullie gaan het druk krijgen 😉
Ook heel erg gefeliciteerd met hen

Wat goed dat je ook helemaal voor je studie gaat meid!

Mmm...namen...
Sophie of Sophia voor het meisje?
Voor het jongetje is het een stuk moeilijker, misschien iets van Floris?

Ik kijk uit naar je volgende bericht!
hey xjustxmex.

Dankjewel.
Inderdaad we hebben minpunten gehad maar door alles zijn we er toch uitgekomen en gaan we er als gezinnetje helemaal uitkomen !!
Helaas is dit huisje te klein voor ons 5e... Ik heb gereageerd op een mooi huisje met 3 slaapkamers , een grote badkamer en een zolder en voor onze kindjes een mooie tuin erachter... Natuurlijk wel een kind vriendelijke wijk ;)
Ik ben ook heel erg blij dat mijn vader weer is bijgedraaid vooral omdat ik toch wil dat mijn kindjes hun opa gaan kennen.

Haha , heel erg druk... Vooral omdat A nog heel jong is dan hebben we 3 baby's in huis 😉 maar goed we hebben er voor gekozen dus alles gaat goedkomen!!
Ik ben momenteel vooral druk met werk , met de studie gaat niet zo goed... Dus werk ik nu 3 dagen in de week maandag van 18u t/m 21u.. woensdag van 13u t/m 16u45 en Donderdag van 15u t/m 20u.. Erg druk maar goed , zo verdien ik wel me geld om ons gezinnetje te kunnen onderhouden... mijn man werkt op de Dinsdag woensdag donderdag en vrijdag standaard van 08u t/m 18u (in de tijd dat we allebei werken gaat A naar mijn zusje toe 🙂 )

S. is een leuke naam... 🙂 ! Voor een jongen zaten we zelf te denken aan - namen weggehaald i.v.m. privacy, zie forumregel 6 - ...
Voor een meisje denken we ook aan de naam : - namen weggehaald i.v.m. privacy, zie forumregel 6 -

ik zal even overleggen met mijn man voor de naam F. ...het is wel iets mijn type..

Reageer