Vraag

Teruggetrokkenheid

  • 8 April 2018
  • 3 reacties
  • 82 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey,

Ehm, ja ik zit hier een tijdje mee.. ik ben erg teruggetrokken.
Teruggetrokken zijn is dat je niet zo direct en open bent, je bent een beetje verlegen en een beetje teruggetrokken van de groep om het zo te zeggen.
Ik stoor me hier heel erg aan omdat ik ook erg verlegen ben, en terug getrokken zijn + verlegen is echt de ergste combinatie aller tijden..
Ik kom niet zo makkelijk in contact als andere..
in de klas ben ik ook een beetje stil en iedereen praat met elkaar en ik wil dat ook heel graag, praten met klasgenoten. Ik praat wel is, maar ik wil meer praten zodat ik ook nieuwe vriendinnen krijg waar ik mee om kan gaan. Mijn vriendin is precies het tegen over gestelde van mij en zij praat wel gemakkelijk met andere maar betrekt mij er niet echt bij.. en de meiden met wie ze praat vinden mij volgens mij heel saai omdat ik zo terug getrokken ben..

Wat moet ik doen, en herkent iemand zich hier in ?
Dankjewel alvast voor de tips

XOXO Lara

3 reacties

Hoi!

Je bent hier niet alleen in. Ik ben ook teruggetrokken en verlegen. Dat is soms inderdaad vervelend bij het leggen van nieuwe contacten.

Je vriendin is het tegenovergestelde. Zou je dit met haar kunnen bespreken? Het zou fijn zijn als ze jou meer betrekt in gesprekken. Misschien heeft zij tips voor jou.

Introvert zijn is ok. Soms kan het lastig zijn, maar er zijn zeker mensen die jou kunnen appreciƫren.

Groetjes
x
Ik ben zelf ook introvert en het is helemaal niet erg. Er zijn altijd andere klasgenoten die ook introvert zijn en miss zou je daarmee kunnen praten en kijken of het klikt. Weet je vriendin hier ook van? Want zij zou jou erbij kunnen betrekken en zodra je je prettig voelt in de vriendinnengroep gaat de verlegenheid vanzelf weg.
Probeer je niet aan jezelf te storen, want dat heeft geen zin.
Succes nog!

Reageer