Te veel

  • 15 March 2018
  • 4 reacties
  • 112 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik heb nu al meer dan een jaar depressie, iets minders dan een half jaar geleden heb ik het eindelijk tegen mijn ouders vertelt omdat ik bijna een zelfmoordpoging had gedaan. Ik dacht toen dat ik me aanstelde en dat denk ik nog steeds, maar ik heb geen idee meer wat ik moet doen. Ik kan niets aan mijn ouders vragen of vertellen wat die praten er liever niet over (ze zeggen dat niet maar ik weet het wel) en soms lijkt het alsof ze het gewoon vergeten en schelden ze me uit (meestal mijn moeder). Ik heb geen idee hoe ik hier mee om moet gaan en ik wil niemand hiermee belasten. Stel ik me aan?

4 reacties

Ja je stelt je gewoon aan.
Ja je stelt je gewoon aan.
als je geen nuttige reactie hebt, reageer dan niet.
als ik jou was, miss_newtella, zou ik er met iemand over praten die je vertrouwt.
therapie is een optie.
Heyy,
Tis misschien handig om een keer met een vriend erover te praten, die zal het vast wel begrijpen. of ga naar een Psycholoog ermee...

xxx Me
Hoi,

Bijna een zelfmoordpoging ondernemen is niet niks! Als je op dat punt bent, stel je je sowieso niet aan!

Ik vind het ontzettend knap van je dat je dit toen tegen je ouders hebt verteld. Ik vind het echt heel erg slecht van je ouders dat ze zo reageren. Ze zouden je moeten steunen, niet uitschelden.

Zijn er anderen in je omgeving die je vertrouwt? Vrienden, andere familie, een docent op school, vertrouwenspersoon, je mentor, je huisarts, je buurman, etc ? Er staan genoeg anderen voor je klaar die je wel willen helpen, je bent niet alleen! Praten kan zo veel doen!

Gr. Pin

Reageer