Vraag

Te licht? Zwart voor me ogen? Vaak flauwvallen?

  • 27 May 2018
  • 4 reacties
  • 123 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Haii
Ik ben Esmee
Ik ben 13 jaar, ik ben 1,60 en weeg 29 kg
Ik eet nu weer, ik heb namelijk heel lang niet gegeten.
Ik woog toen 32 kg raar genoeg.
Maar ik zie elke ochtend, middag, avond enz helemaal zwart voor me ogen op sommige momenten.
Ik val hier soms ook flauw door, ik heb dit nu bijna 3 jaar en ben ook bijna elke dag flauw gevallen...
Me ouders weten hier niks van maar mijn school wel, ik zak vaak in op de trap op school, tijdens lessen heb ik hier soms last van.
Ik moet altijd gewoon mee doen met gym en dan heb ik geen last, ook niet tijdens volleybal. Maar tijdens zwemmen weer wel, ik weet niet wat dit is.

4 reacties

Reputatie 2
Badge +9
Je BMI is 11.3
Je bent veel te licht voor je lengte
Daardoor bestaat de kans dat je een tekort aan voedingsstoffen krijgt. Neem contact op met je huisarts of vraag je ouders om een afspraak te maken. De huisarts kan bekijken of je gewicht echt veel te laag is en zal je als dat nodig is doorverwijzen naar een diƫtist of kinderarts.
uitgerekend op.http://www.voedingscentrum.nl/nl/mijn-gewicht/heb-ik-een-gezond-gewicht/bmi-meter.aspx

Dus zoek hulp aub!

Gr: Mr.S
heyy esmee,

ik ben ook 14 en 1,60 (lol), en ik weet dat als de 29 kilo weegt op je leeftijd, dat dat niet goed is. ik ben iets van 45 kilo, en dat is goed voor mijn leeftijd, en dus ook voor die van jou. ik heb ook last gehad van jouw probleem. soms heb je gwn helemaal geen zin in eten. maar ik viel daardoor regelmatig in slaap, omdat ik te vermoeid was en geen energie had. in de les, thuis na school. hierdoor ging mijn schoolwerk naar achteren, omdat ik gwn geen tijd had voor mijn huiswerk. ik moest weer gaan eten want ik zag dat het niet goed voor me was. ik begon met een licht ontbijt. op school 1 broodje en een appel. en dan het avond eten (eerst skipte ik het school gedeelte). probeer dit ook eens te doen! begin eert met wat te eten, en in de loop van de tijd wordt het steeds meer. ik weet niet of dit je flauwvallen gaat helpen, maar mijn problemen gingen hierdoor wel weg

xx me
Reputatie 2
Badge +9
Toen je nog 32 kg woog

Je BMI is 12.5
Je bent veel te licht voor je lengte.

Het is heel verstandig als je dit tegen je ouders verteld die kunnen jouw dan goed helpen. Tijdens zwemmen verbrand je extra veel vetten waardoor je dus last kan hebben.
Ik skipte altijd het ontbijt en het eten op school, ik dee altijd alsof ik at tot dat me mentor dingen ging vragen over eet je genoeg enz

Reageer