te dik?


Hoi, even voorstellen ik ben een jongen van 13 ik ben 1,87 lang en ik heb het niet makkelijk gehad door de schheiding van mn ouders en mijn moeder die mentaal ziek was.(het gaat nu weer goed met haar)

Ik zit nog in de brugklas en ik ben eig sinds eind groep 5 best dik geweest, ik dronk iedere dag cola alsof het water was, en at met grote maten.

Dit heeft me in het ernstig overgewicht gebracht en ik bleef maar aankomen, ik werd zeker 5 maal per dag dik genoemd en gepest.

Ik was er klaar mee, ik vroeg me af waarom ik niet gewoon dun kon zijn zoals de anderen.

Ik zag het allemaal niet meer zitten na elke keer dat ik op de weegschaal stond, uiteindelijk in het midden van de brugklas tikte ik de 100 kilo aan.

Dat was de druppel, ik werd emotioneel en heb stiekem een beetje aan zelfmoord gedacht, maar ik ben blij dat ik met mijn moeder en stiefvader heb kunnen praten.

Ik ben toen begonnen met gezonder eten en drinken, dat lukte eerst niet maar uiteindelijk heb ik een goed dieet bedacht.

Ik  sport inmiddels ook en voel me erg goed en al fitter, eindelijk na jaren kan ik zeggen dat ik op een sport zit en echt afval inmiddels zit ik rond de 96 kilo, het is niet heel veel minder maar ik ben trots en wil mischien ooit de 86 aanraken en op dat gewicht blijven, nog even doorzetten dus.

Ook  heb ik goede motivatie dankzij mijn familie!

 

Ik ben blij dat ik mijn verhaal hier kwijt kan en ik hoop dat ik anderen kan motiveren om je dromen te achtervolgen en nooit op te geven.


10 reacties

Hi @Lifeainteasy , 

wat wordt ik hier vrolijk van om te lezen dat het nu beter met je gaat. En wat een doorzetter ben JIJ! 

Wees super trots op jezelf en ga vooral zo door, JIJ kunt dit!! 

Succes topper!! 

 

Groetjes,

Just Helping.

 
(onnodige quote verwijderd door de Kindertelefoon)

Hoi @JustHelping ,

 

Fijn om te horen dat je er vrolijk van wordt om mijn verhaal te lezen!

 

Je bericht doet me echt goed!

Reputatie 5
Badge +1

Hey topper,

Ik vind het echt super knap van je! Het gaat jou lukken om die 86 kilo te halen! Je kunt het!

Hoi @NOAHBOSS , 

 

Erg bedankt voor de motivatie, ik ben alweer afgevallen dus ben goed bezig.

 

Vriendelijke groet @Lifeainteasy 

 

Goed bezig! Probeer voor de 75 kg te gaan, dan heb je een gezond BMI.

Goed bezig! Probeer voor de 75 kg te gaan, dan heb je een gezond BMI.

Hoi @Elv345 ,

 

Ik heb laatst een dieetiste gesproken en we hebben uitgerekend dat tussen de 78 kilo en 85 kilo een goed en gezonde bmi is.

Dat komt omdat ik al best ver in de puberteit voor mijn leeftijd, en dat ik erg groot ben voor mijn leeftijd.

 

Toch bedankt voor de opmerking, ik waardeer het dat je de tijd hebt genomen om me te helpen.

 

(En ik weet dat het goed bedoeld was (; .

Sorry het was inderdaad echt niet verkeerd bedoeld! Oh dan snap ik het inderdaad ja, dat is inderdaad een goed gewicht dan. Heel veel succes nog en mooi dat je al zo goed bezig bent :)

Hoi @Elv345 

 

 Geeft niets, ik snap dat je het goed bedoelde!

In iedergeval bedankt voor de motivatie en nog een fijne dag!

 

Reputatie 2
Badge

weet je kijk het is echt top dat je al 4 kilo bent afgevallen ik heb ook last van dit soort problemen ik ben dan 62 kilo sinds januari ben ik ook al weer 6 kilo afgevallen oftewel ik probeer elke maand 1 kilo kwijt te raken ik merk het verschil maar ja wat ik je wel aanraad is om niet 3 weken lang op een dag alleen ontbijt en avondeten te eten ik heb dat 3 weken gedaan vorig jaar en ben toen ook in 3 weken 3,5 kilo afgevallen dat was niet gezond probeer gewoon genoeg te bewegen en weet je wat ook helpt  als je 1 liter water meer per dag drinkt zo blijft je stoelgang goed en probeer bijvoorbeeld geen boter meer op je brood te doen op snoep te vervangen door fruit groente of noten zo kom je al heel ver kwark met veel eiwit is ook goed probeer dan wel kwark te maken met zo min mogelijk vet als je dat voor het sporten eet krijg je ook extra power en energie hopelijk heeft dit een beetje geholpen

 

groetjesssss

Hoi!

Dit maakt mij erg blij. 😊

Ik ben heel trots op je! Wat knap van je :) 

Ga zo door! Je kunt het wel ❤

Zet door en ga ervoor en danzul je die 86 kilo krijgen.

Maar vergeet niet jezelf soms ook even te belonen dat mag best wel! Ik weet natuurlijk niet welk soort dieet je gebruikt maar hoop dat je het op een goeie manier aanpakt :)

 

Groetjes,

Mij <3

Reageer