Vraag

Tampons inbrengen

  • 16 November 2018
  • 3 reacties
  • 139 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo, heb nog een vraag. Kvraag nogal veel. Maar ik kan geen tampons in me krijgen(hoe je dat zegt). Misschien komt het doordat ik bang ben. Kweet niet.

HHebben jullie tips?

En doet het bij jullie pijn om het in te doen?

Thx

3 reacties

Hoi

Het kan inderdaad dat een tampon inbrengen lastiger gaat als je het spannend vindt. Als je opspant, wordt het inbrengen moeilijker.

Je hebt verschillende soorten tampons. Vaak is het het makkelijkst om te beginnen met het kleinste formaat op een dag dat je niet al te hevig bloed verliest. Zoek een rustig momentje uit, probeer het eens, en als het na een tijdje niet lukt, probeer je het later nog een keer. Doorgaan met oefenen als je zenuwachtig wordt helpt niet.

Op de bijsluiter die bij een doosje tampons zit, vind je een hoop nuttige info. Die helpt je vast een stuk verder.

Groetjes
Kenshin
Hey annonienplz,

Misschien kun je eerst maandverband gebruiken of een wat kleinere tampon gebruiken, misschien helpt dat.

Gr, annoact
Heyy,
In het begin vond ik het ook moeilijk om tampons in te brengen. Ik zou als ik jou was niet meteen beginnen met het gebruiken van grote tampons, kleine zijn in het begin fijner. Ook is het misschien handig om een keertje als je een tampon inbrengt ermee voor de spiegel te staan, dan kan je beter zien hoe je te werk gaat enzo... Je moet vooral niet beginnen stressen als het niet in 1 keer lukt, het duurde mij iets van 3 dagen voordat ik het er echt goed inkreeg en het voor mij ook comfortabel was...
Succes!
xx
Dini

Reageer