Vraag

Suïcide gedachten, wat moet ik ermee?

  • 6 June 2018
  • 6 reacties
  • 141 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik heb heel vaak last van suïcide gedachten, wat er dan gebeurt en wat er daarna gebeurt en als ik daar dan aan denk dan voelt het als een opluchting en heel fijn. Dat is zo raar dat je over zoiets een fijn gevoel kan krijgen. Maar wat moet ik hier nu mee?

6 reacties

Hoi,

Ik denk dat het verstandig is om deze gevoelens bij iemand te uiten. Erover praten kan sowieso heel erg opluchten. Dat kan je heel erg helpen.

Verder lijkt het mij ook fijn als deze gedachtes verdwijnen voordat ze zich verder ontwikkelen, want dat is nog minder prettig.

Weet je waarom je die gedachtes krijgt? Wat maakt dat jij dood wilt? Ik denk dat het belangrijk is dat je dat van jezelf te weten komt. Zo weet je ook waar je aan kunt werken zodat ze weer verdwijnen.

Is er iemand in je omgeving die je dit toevertrouwd? Een docent, vertrouwenspersoon, mentor, vriend(in), familie, je ouders?

Gr. Pin
Nee niemand die ik iets toe vertrouw helaas. En het is heel moeilijk om te weten waarom je die gedachtes hebt, het komt door zo veel factoren
Hi,

Waarom vertrouw je niemand deze gedachtes toe?

Het komt door veel factoren. Het hoeft ook niet door weinig dingen te komen. Het kunnen 10 dingen zijn, maar ook 1 ding. Dat maakt niet uit. Misschien is het een idee dit eens allemaal op een rijtje te zetten en het op te schrijven? Misschien brengt het je ook wel tot een nieuw inzicht of gevoel.

Gr. Pin
Onnodige quote verwijderd

Ik snap je heel goed, ik heb ook last van die gedachten. Het is gewoon fijn om te weten dat je kunt vluchten als het moet.
Ik heb vanaf kleins af aan problemen met mensen te vertrouwen en dat is erg klote. Ik ben altijd bang dat ze jet gaan door vertellen, of dat ze gaan oordelen over me of anders bekijken. En natuurlijk blijf je beschaamd over dit soort dingen. Voor mij is het alrijd: niemand is te vertrouwen.
quote verwijderd

Ik weet dat het waarschijnlijk niet veel helpt, maar weet dat de mensen die écht om je geven (en er dus echt toe doen) je nooit anders zullen zien.

Reageer