Vraag

suïcide

  • 30 January 2023
  • 3 reacties
  • 62 Bekeken

Badge

Hi,

Zeven jaar geleden ging het fout, toen kreeg ik een psycholoog. Ik was toen nog echt jong. Nu zeven jaar later is het nog steeds zo. Drie jaar geleden kreeg ik een zware depressie en ik ben er nooit vanaf te komen. 

School lukt niet, ik moet een niveau zakken en m'n ouders vinden dat niet goed. Ik ben vrienden kwijt geraakt en m'n moeder gaat achteruit. Mijn ouders snappen me niet. Niks lukt meer. Ik huil elke ongeveer 1 tot 2 uur, ik heb angst en paniekaanvallen en die komen steeds vaker. Ik heb inmiddels 4 keer professionele hulp gehad maar het hielp niet. Psychologen werkten voor mij niet, ik weet niet meer wat ik moet.

Ik wil zo graag weg, gewoon weg, alle problemen zijn dan ook weg. Ik heb zelfmoord pogingen gedaan maar die mislukte. Ik vind het moeilijk om hulp te vragen maar ik moet wel, anders is het binnenkort voorbij…

De chat is altijd te druk en ik zit lang op school dus kan niet op andere tijden. Ik weet niet wat ik moet.

Weet iemand hulp ofzo, alsjeblieft?


3 reacties

Reputatie 6
Badge +4

Hai Senna07,

 

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.

Veel sterkte.

 

Groeten,

Britta van de Kindertelefoon

 

Reputatie 2
Badge

Hey ik snap wat je bedoeld, ik kan natuurlijk niet zeggen dat ik hetzelfde heb meegemaakt maar weet dat er altijd mensen zullen zijn die naar je willen luisteren. Ik snap dat het fijn klinkt om gewoon kunnen te verdijnen, maar sta eens stil bij het feit dat je waarschijnlijk gewoon niet meer je huidige leven wilt leven in plaats van niet meer wilt leven in het algemeen. Je kan er altijd met mensen over praten en ik snap dat je soms even klaar bent met hoe het nu gaat maar weet dat het altijd kan veranderen en dat je nog zo een lang leven hebt. Het is het echt waard om vol te houden, hoe lastig het ook kan zijn. Je gaat nog zo veel nieuwe mensen ontmoeten en nieuwe dingen leren. Heeeel veel succes ❤️❤️ jij kan dit

Reputatie 1
Badge

Hi,

Zeven jaar geleden ging het fout, toen kreeg ik een psycholoog. Ik was toen nog echt jong. Nu zeven jaar later is het nog steeds zo. Drie jaar geleden kreeg ik een zware depressie en ik ben er nooit vanaf te komen. 

School lukt niet, ik moet een niveau zakken en m'n ouders vinden dat niet goed. Ik ben vrienden kwijt geraakt en m'n moeder gaat achteruit. Mijn ouders snappen me niet. Niks lukt meer. Ik huil elke ongeveer 1 tot 2 uur, ik heb angst en paniekaanvallen en die komen steeds vaker. Ik heb inmiddels 4 keer professionele hulp gehad maar het hielp niet. Psychologen werkten voor mij niet, ik weet niet meer wat ik moet.

Ik wil zo graag weg, gewoon weg, alle problemen zijn dan ook weg. Ik heb zelfmoord pogingen gedaan maar die mislukte. Ik vind het moeilijk om hulp te vragen maar ik moet wel, anders is het binnenkort voorbij…

De chat is altijd te druk en ik zit lang op school dus kan niet op andere tijden. Ik weet niet wat ik moet.

Weet iemand hulp ofzo, alsjeblieft?

Hey Senna, 

 

ik kan het natuurlijk nooit met zekerheid zeggen maar miss ben je hoogbegaafd/beeldenker? 

 

ik ben zelf hoogbegaafd, beeldenker en hoogsensitief, ik hou er zelf niet van om er in real (dus er met mond praten) over te praten… ik zat/zit nu in een tijd dat ik dat ook dacht maar er zijn mensen die mij/ons wel snappen… ik ga om de week naar een coach die dan dingen uitlegt over hoe ik denk en enz  en hoe ik dr mee om kan gaan….

 

miss wat voor jou?

 

je kunt t<3

Reageer