suicidale gedachtes

  • 25 January 2023
  • 3 reacties
  • 75 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Hallo ik ben Dennis een jonge van 16 en de laatse tijd hed ik heel vaak Z*lfmoord gedachtes en kweenie wa ik moet doen ik raak ook me zelf kwijt als ik die gedachtes heb steeds vaker helemaal door en ik hed me zelf nie meer onder controle mischien weten jullie een tip voor mij daarom vraag ik het hier omdat ik echt hoop dat jullie hulp kunne bieden voordat ik het drek echtdoe


3 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Hey,

Ik herken het. Heel erg vervelend voor je. Maar goed dat je het hier deelt!

Je kan in zulke momenten met iemand praten in je omgeving of contact opnemen met 113 zelfmoordpreventie. Dit kan gratis en anoniem via 0800-0113 of chat via de site.

Verder kan afleiding zoals film kijken, muziek luisteren, gamen of iets anders dat je leuk vindt helpen. 

Badge

Hey, ik heb zelf die gedachtes ook heel sterk

Het zal vast heel heftig voor je moeten zijn! Ik wil je graag een paar tips geven waar je zelf van moet bepalen hoe je d'r mee om wilt gaan, je mag ze ook van mij volledig negeren, maar misschien is het wel de moeite waard!

- zie alles van de positieve kant, dit is misschien lastig omdat je door de gedachtes alles heel erg in je hoofd maakt, maar denk elke avond eens na over de fijne dingen.

- praat met iemand of iets, het maakt niet uit met wie of misschien wel met je lamp of met je bed, maar praat gewoon, misschien wel in je hoofd.

- slaap goed, dat is echt al het halve werk, door goede nachtrust kan je overdag ook alles veel meer overzien en overleven.

- als laatste wil ik je nog een tip meegeven die voor mij de belangrijkste is, maar ik heb geen idee wat het met jou zou doen. Ik ben christen en vind veel rust bij God als ik in de Bijbel lees of bid, Hij heeft jouw gemaakt als Zijn eigen kind en Hij houd van je, Hij heeft een plan met je leven en ondanks dat jij dat nu misschien niet ziet, Hij weet het wel. Hij ziet je waar je ook bent en wat je ook doet! Ik weet niet of je christen bent ofdat je misschien iets van het christendom weet, maar als het je iets interesseerde van wat je net las, download de Bijbelapp op je telefoon en begin met het begin, dat is soms al genoeg. Je zal meer vrede en rust in je leven vinden, dat beloof ik je!

Groetjes, en succes!

Reputatie 6
Badge +4

Hey D_ennis,

 

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.

 

Sterkte!

 

Groetjes,

Britta van de Kindertelefoon

Reageer