Vraag

Suïcidale gedachten

  • 15 June 2018
  • 1 reactie
  • 79 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Het ging een hele tijd weer goed met me maar de laatste tijd heb ik steeds meer suïcidale gedachtes. Mijn moeder en me broer hebben nonstop ruzie en daar zit ik steeds in het midden van. Ook zegt ze steeds dat mijn broer en ik de schuld zijn van dat me vader depressief is. Ik heb nooit een goede relatie met mijn ouders gehad doordat ze vaak weg waren toen ik klein was en ik heb niet echt vrienden.
Heeft iemand tips voor hoe ik me beter kan voelen want ik zie soms echt geen uitweg meer ik schrijf al iedere dag in een dagboek om me gevoelens ergens kwijt te kunnen maar het helpt de laatste tijd niet meer.

1 reactie

Luister muziek. Je kan Nightcore gaan luisteren, dit heeft mij heel erg geholpen. Je moet daarna wel weer overstappen op betere (gezelligere) muziek want anders zit je weer vast in een bepaalde nood zegmaar.
Ik had toen ik 14 was suïcidale gedachtes, en nu ik 15 ben leef ik nog steeds.
Ik heb mezelf ook in leven gehouden door een moto dat ik ergens heb gelezen: "zelfmoord is voor watjes."
Nou kan je natuurlijk zeggen dat het je niets boeit dat je een watje bent maar ja.
Daarnaast ben je waarschijnlijk wel belangrijk voor minimaal 1 iemand. En als je zelfmoord pleegt zal je vader misschien wel doorknappen in zijn depressie en ook zelfmoord plegen.
Daarnaast denk ik ook niet dat je broer zich prettig bij voelt en ook zelfmoord gaat plegen als jij doodgaat. Hierdoor blijft je moeder alleen over en gaat ze misschien ook wel helemaal depressief worden.
Dus pleeg geen zelfmoord, je bent belangrijk voor mensen.

Xx

Reageer