Vraag

suïcidaal..

  • 30 March 2020
  • 3 reacties
  • 93 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi..... K heb vaak last van deze gedachtes.. En de gedachtes worden steeds heftiger.. Okal snij ik me zelf gaan die suïcidale gedachtes niet weg.. Tog snijd ik me self om er op dst momen er even niet aan te denken.. Ik praat er met niemand over.. En ik ben te bang om het met iemand overr te hebben.. Ik loop vaak weg van huis.. Dan ben ik wel iets van 3 uur buiten.. Dan kan me suïcidale gedachtes heel heftig zijn... Maar ook als ik niet wegloop zijn ze heftig... Ik weet niet meer wat ik met deze ellende aan moet... 


3 reacties

Hey 

ik snap presies hoe je je voelt. Ik liep zelf ook weg van huis en sneed me zelf. Het liefste loop ik soms nog steeds weg. 

misschien helpt het om te denken wie er allemaal om je geven en wie je erg zouden missen als je er niet meer zou zijn. Maak daar dan een lijstje van. Mij heeft het ook geholpen om muziek te luisteren wat ook kan helpen is alles waar je op dat moment aan denk op te schijven in plaats van je zelf te snijden het vervolgens te verbranden 

 

Hoi,

Het helpt altijd om erover te praten, even je hart luchten. Dat zorgt ervoor dat je de last niet alleen hoeft te dragen. Ga naar iemand die je vertrouwd; je ouders, leraar, vriendin, zus of broer. Iemand bij wie je, veilig voelt.  Heel veel mensen hebben soms last van suïcidale gedachtes en als je hulp zoekt kan je er iets aan doen. Soms lijkt het alsof het leven alleen maar ellende met zich meebrengt zo voelen we ons allemaal wel eens. Maar het leven kan ook zo mooi zijn en geloof me, die momenten wil je echt niet missen. Soms moet je gewoon even jezelf door een moeilijke tijd slepen het wordt altijd beter.   Ik hoop dat je er met iemand over gaat praten!

hey,

ik hoop dat je iets aan mijn vorige reactie heb gehad.

Heb je hulp? 

Anders moet je het echt gaan vragen.

ga langs bij je huisarts en vraag om hulp

Ookal wil je dat niet, schaam je je of vind je het te heftig. JE MOET JE EIGEN LEVEN NU REDDEN

 

Reageer