Strijd in mijn hoofd

  • 7 March 2018
  • 2 reacties
  • 127 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik weet niet of meer mensen hier last van hebben of dit herkennen, maar ik word echt ramp gek van de strijd in mijn hoofd. Er is een deel in mij wat zegt ach stel je niet zo aan, er is niks aan de hand. En een ander heel in mij zegt dat ik graag geholpen wil worden en dat ik graag iets meer steun zou willen krijgen. Ik word er echt helemaal gek van en het geeft zoveel onrust. Ik weet niet wat ik ermee aan moet. Ik weet niet welke kant ik moet geloven. Ook zoals vandaag, de eerste dag van dit schooljaar dat ik ziek ben, ik ben de afgelopen weken zo moe en heb al bijna twee weken lang elke dag wel hoofdpijn. Ik wilde niet ziek zijn dus ik bleef maar doorlopen maar gisteren was ik gewoon echt op. Nou vandaag is mijn hoofd de hele tijd van stel je niet zo aan, je had makkelijk naar school gekund, er is niks aan de hand. Terwijl het gisteren echt was van ik ben op, ik kan niet meer. Ik hoop dat mensen zich hierin herkennen of eventueel tips kunnen geven om mijn hoofd wat rustiger te laten worden.
Btw, ik moet morgen van mama wel naar de dokter aangezien het niet gezond is dat ik zo extreem moe ben en dus ook moet bloedprikken ongeacht mijn polsen. :?

2 reacties

Hoi!

Je hoort twee stemmetjes in je hoofd. Het ene, naar mijn mening juiste stemmetje, zegt dat je graag meer hulp zou willen, maar het andere, foute stemmetje zegt dat je je aanstelt.

Jij bent hier zeker niet alleen in. Denk maar (het is een klein voorbeeld) aan die tekenfilms, waar je zo'n engeltje en duiveltje op iemand zijn of haar schouder ziet zitten, wanneer die persoon een keuze moet maken. Het engeltje verdedigt de juiste keuze, het duiveltje de foute.

Om even op dat voorbeeld verder te gaan, denk ik dat je naar het engeltje moet luisteren. Je hebt jezelf waarschijnlijk niet genoeg rust gegund, door de stem van dat duiveltje, dat zei dat je moest doorgaan. Het is belangrijk dat je luistert naar je lichaam en geest, en inziet dat het ok is om te rusten en hulp te vragen.

Je gaat morgen naar de dokter. Dat vind ik goed. Vind je het ok om daar je verhaal te doen? Als je liever hebt dat je mama buiten wacht, kun je dat aan de dokter zeggen. Jij mag bepalen of je wilt of je mama erbij is of niet.

Over je polsen mag de dokter niets tegen je mama zeggen, namens het beroepsgeheim. De dokter kan misschien wel vragen stellen, aangezien dit, dat snap je zelf ook vast, een teken is dat je niet zo lekker in je vel zit. Zou je het zien zitten om eerlijk te zijn tegen de dokter? Je kunt alles vertellen. Wat jij in de onderzoekskamer van de dokter zegt, blijft in die onderzoekskamer. De dokter kan jou helpen, en dit aan iemand vertellen kan je al een stuk lichter doen voelen.

Groetjes
x
hey hey,

geen zorgen ik heb dit ook. het gedeelte van moe zijn niet zo erg maar de stemmentjes echt veel.
ik heb ongeveer twee en soms drie stemmetjes. de eerste gaat over mijn geaardheid of ik niet gay ben, de tweede over mijn toekomst dat ik niks kan en niks ga halen, en af en toe de derde als ik me kut voet dat ik echt depressief ben en met iemand moet gaan praten.

wat mijn tip is iets doen wat je echt, met heel je hart echt super leuk vind. in mijn geval judo. ik voelde me de afgelopen weken niet zo lekker in mijn vel, en toen heb ik een supere training gehad en nu ben ik de vrolijkste persoon op de aardbol voor mijn gevoel.
ik weet niet zeker of je hier iets aan hebt maar je bent echt niet de enige.

love
Xx

Reageer