Stress eter

  • 4 April 2018
  • 7 reacties
  • 109 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi
Zoals je aan de titel kan zien ben ik een stres eter.. Ik eet als ik stres heb of als ik erg onzeker ben..
Ik kan min of meer niet stoppen..

Hellup ik wil dit niet meer!!!

7 reacties

Hi xhappyx,

stress is niet leuk en er nog soort van ongecontroleerd door gaan eten is ook niet wat je wilt.

Simpel gezegd: voorkom stress, dan ga je ook niet zoveel meer eten, maar ja, das makkelijker gezegd dan gedaan.

Waar heb je de meeste stress door?

Misschien kun je alvast ipv alles in je mond te stoppen van die dikke roze bubblegum nemen?
Dan heb je wel iets in je mond waar je echt op kunt kauwen en je kunt ook nog van die coole bellen blazen.

Kun je ondertussen iets aan de stress doen.

Groetjes,
M&M's
Hoi,

Stresseten, jup, dat is niet fijn. Zoals @M en Ms al zei, kun je dan proberen kauwgom te nemen, zodat je wel iets in je mond hebt.

Ook kun je er voor zorgen dat wat je eet in ieder geval gezond is. Dus neem een appel ofzo in plaats van een zak chips.

Dan kun je ook nog andere dingen gaan doen, zoals sporten of iets anders wat je leuk vindt. Afleiding js allereerst goed tegen stress en kan er ook voor zorgen dat je drang om te eten minder wordt.

En ja, wat @M en Ms zei is wel waar, als je de stress kunt wegnemen, neem je het stresseten ook weg. Waarom heb je stress?

Gr. Pin
Hoi! Kauwgom.. goed idee! De stress waar ik nu last van heb is examenstress.. en mn thuissituatie is echt k.t.. dus daar stress ik ook nogal veel over..
Hi xhappyx,

Kauwgom is ook goed tegen de stress. We kregen het van mama ook op de basisschool voor bij de CITO-toets , dus dat gaat je vast wel helpen. Je moet zelf ff kijken welke soort je dan neemt, maar ik vind die roze dikke wel lekker.

Wel uitkijken dat je bij het bellenblazen niet die hele bel in je gezicht en je haar krijgt.
Ich kann sehr gut blasen.

Zo, dan hebben we je Duits ook even geoefend voor je examen of heb je dat niet. Nou alleen die andere vakken nog ff.

Alleen ik had alles in mijn gezicht en haar gekregen, maar met pindakaas kun je het er weer uit krijgen. Dus gewoon ipv dat je op je broodje pindakaas doet, moet je het in je haar smeren en je kauwgom is er zo weer uit.

Iets anders wat altijd helpt is de schaar, maar ja 😛
Voel je de stress al een beetje wegtrekken ;)

Alvast veel succes met je examens. Heb je lekker lang zomervakantie
Sta je er goed voor?

Als het thuis niet lekker gaat is nooit leuk, maar probeer je toch te concentreren op je examens. Misschien helpt praten met je ouders of mentor.

Groetjes,
M&M’s
Hoi, persoonlijk heb ik ook veel stress.

wat ik doe om weg van de stress te gaan is in bad, met muziek aan.
of ik bel met mijn vriend, hij kalmeert me altijd.

ik eet nooit als ik stress heb, misschien is kauwgum wel een goed idee.

-Ginna
@OG_Ginna,

sterkte ermee.

Volgende keer gewoon met je vriend en de telefoon in bad, muziekje aan en een kauwgombal erbij om het af te maken.

Ik hoop dat het je helpt. Mama had gezegd dat het kauwen sws al helpt, dus ja, dat geloof ik dan maar.
Ergens in geloven is al de helft van de oplossing. Geloof in jezelf en in de kauwgombal en das 2 x de helft van de oplossing, dus eigenlijk de hele oplossing. Of werkt het zo niet :8. Nou ja, het gaat je vast helpen.

Succes.

Groetjes 🙂,
M&M's
Hoi,

Het is wel goed om dan suikervrije kauwgom te nemen. Dan is het ook nog 'goed' voor je tanden. (Kauwgom nemen na het eten maakt je gebit ook schoner.)

Ik snap dat examens stressvol zijn. Heb jij de 'normale' stress die iedereen heeft of heb je op een of andere manier extra stress? Heb je alles op een rijtje? Duidelijke planning, leerstof duidelijk? Die dingen kunnen de stress omlaag halen.

Wat is er aan de hand in je thuissituatie? Daar kunnen namelijk ook stressfactoren weg. Als je sowieso thuis last hebt met leren, kun je ook naar de bieb of op school leren.

Gr. Pin

Reageer