Vraag

stress door school

  • 29 September 2019
  • 3 reacties
  • 157 Bekeken

Badge
Ik kan het even niet meer aan. Ik heb zoveel stress door school, en dan vooral door huiswerk en toetsen. Ik heb soms zelfs uitval van lichaamsdelen (benen niet meer kunnen bewegen, armen niet kunnen bewegen). Dit heet een conversiestoornis. Soms denk ik zo van: ik heb echt geen energie meer om te leren. Ik word soms zo moe van mezelf. Ik ben ook nog eens hooggevoelig, wat het extra lastig maakt. Ik loop al bij een psycholoog. Wat kan ik verder nog doen? Help.

3 reacties

Heb je dit al eens met iemand van school, zoals je mentor besproken?
Zeker met toetsen, maar ook met het huiswerk lijkt het mij verstandig om iets te regelen, zodat jij wat minder stress ervaart.
Met name met huiswerk moet er iets te regelen zijn, hoop ik.
Badge

Hoi, misschien een late reactie, maar ik plaats hem toch maar even.

Ik was benieuwd of je al weer kon lopen etc!

Ik heb zelf nu al bijna een half jaar een conversie stoornis waardoor ik niet meer kan lopen en niet meer kan schrijven etc. Ik zit daarom ook in een rolstoel.

Er is hier een Nederland een expertisecentrum voor conversie stoornissen! Het blijkt goed te helpen en ik ben er ook 1 keer geweest

Ik durf er eerlijk gezegd niet naartoe maar dat komt bij mij door andere redenen :) (ik heb ook nog andere aandoeningen vandaar) 

Het expertisecentrum zit in Woerden, ik weet alleen de naam niet meer.

Verder ga ik maar 3 dagen naar school en slik ik een soort medicijnen die een heel klein beetje helpen. En ik doe alleen maar toetsen en geen SO's

Misschien is het een idee om het daarover te hebben met je mentor/ ouders?

 

Ik hoop dat je wat aan dit berichtje hebt!

 

Hallo Koekje :)

Je ervaart stress door school? Ik denk dat je het idd het best met je mentor kan bespreken aangezien hij hier redelijk ervaren in is neem ik aan. Leg je jezelf teveel druk op of is het gewoon teveel huiswerk/toetsen?

-Dr8gon99

Reageer