stoppen met snijden

  • 20 May 2018
  • 6 reacties
  • 96 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
hoi,
ik snij/ snee mezelf, het is mijn manier om met emoties te dealen het is niet dat ik het dagelijks doe maar ongeveer elke/ om de week als ik een breakdown heb. als alles me te veel word en ik gewoon niet meer weet wat te doen of als ik heel gestrest ben. Op dat moment lijkt het voor mij dan als de enige optie maar als ik de dag erna er op terug kijk voel ik me er altijd heel slecht over. Ook merk ik steeds meer dat ik overal negatief tegen aankijk en ik niet snel vrolijk ben, kortom mijn gedachtes zijn altijd slecht. Een paar weken geleden heb ik er voor het eerst met mijn beste (internet) vriendin over gepraat die natuurlijk vond dat ik me moest stoppen en me best wel geholpen heeft, maar ik was toen niet gestopt. Een paar dagen geleden zag ik mijn littekens en ik wist dat ik zo niet verder kon dus ik heb al mijn mesjes weggegooid, buiten in de container gegooid met de hoop dat ik er mee kon stoppen. Eerst was ik best wel blij dat ik ze weggegooid heb maar het was mijn manier om mijn hoofd te legen en ik ben om eerlijk te zijn best bang want wat nu... als ik een breakdown heb en niet weet wat te doen.... hoe moet ik met mijn stress en emoties omgaan, ik bedoel mijn gedachtes zijn nog steeds depressief.... Ik heb nog steeds mijn muziek en gitaar wat altijd wel helpt als ik me down voel maar dat kan denk ik niet het snijden vervangen... ik ben ook best bang dat als ik een nieuw mesje vind het weer van voor af aan begint... eigenlijk nadat ik gestopt ben, ben ik me alleen maar slechter gaan voelen.....
heeft iemand tips om hier mee om te gaan, ik wil echt heel graag me beter voelen en het hele snijden achter me laten, maar ik voel me nu gewoon hopeloos????
ghost

6 reacties

Hoi

Ik ben ook depressief en ik sneed me ook ik ben er voorlopig mee gestopt... Muziek helpt voor mij heel erg als ik me down voel... Je kan beter proberen te stoppen want mensen kijken er raar naar op en mensen gaan je gek vinden dat had ik ook... Probeer rustig muziek te luisteren...

Gr k
@k anoniem bedankt voor je reactie. Ik doe mijn best om te stoppen maar het is lastig. Muziek helpt mij ook altijd en idd rustige muziek maar voor mij werkt vaak (heavy) metal ook om me beter te voelen
Hoi

Dat kan ieder zo zijn muziek smaak... Ik houd meer van pop met teksten over zm of andere gevoelige onderwerpen... Maar je hoeft je niet alleen te voelen hoor.... Misschien handig als je je mesjes weg gooit dan kan je er niet meer bij... Miss helpt dat


Gr
@ghost329

Je wilt stoppen, dat is een grote stap.
Dit gaat nooit in een keer lukken.
Ik spreek uit ervaring, en wil je mijn manier uitleggen,
Wat je nodig hebt: stift, je beste vriend/vriendin en DOORZETTINGSVERMOGEN.

Wat ik heb gedaan,
Ik heb met mijn beste vriendin op de plek waar ik mij snijd (bovenbeen) een vlinder gemaakt en die de naam van haar gegeven, elke keer dat jij je wil snijden zie je die vlinder. Bedenk dat als jij je dus snijd je eigenlijk de vlinder doodmaakt en daardoor je beste vriendin, wil je dat? Ik niet en daarom kan ik het niet.

Ik zeg niet dat dit werkt bij iedereen maar je kan het proberen.

Wat je tegen je stress kan doen, sporten, muziek, gamen, hobby's, stressball kapot maken.

Succes!

Ronald
@k anoniem
bedankt voor je reactie
Ik heb mijn mesjes al weggegooid maar het zit nog steeds 24/7 in mijn hoofd... ik wil het achter me kunnen laten maar ik voel me zo f*cked up dat het niet lukt.. ook al heb ik een paar weken al niet meer gesneden ik ben me alleen maar slechter gaan voelen
ghost
@ronald2001
bedankt voor de tip... ik ga het een keer uitproberen maar ik ben bang dat ik dan waarschijnlijk niet snijd maar me alleen maar slechter over mezelf ga voelen
ghost

Reageer