Meer hulp Meldknop.nl Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18

Stelen...................

• Anonymous
  • 0 reacties
hoi...

ik hou ZIELSVEEL van iemand maar ik steel geld!

van diegene dan gaat het niet om 10 cent maar om 5 euro!!!!!!!!

ik probeer nu elke keer dat ik bij diegene ben iets terug te leggen maar ik

zit dan zelf zonder geld en ik wil echt niet meer stelen ik ben echt geen crimineel!!!

HHHHHHHHHHEEEEEEEEEELLLLLLLLLLLLLLLPPPPPPPPPPPPPPP

xoxoxox susan

20 reacties

Beste Susan,

er heeft nog niet iemand op je bericht gereageerd. Mocht je hier verder over willen praten met iemand voor steun of hulp dan kun je altijd met de kindertelefoon bellen of chatten.

groetjes Susanne
Hee Susan,

5 euro valt ook nog wel mee hoor.

Maar ik zou het tegen die gene zeggen, en gewoon 5 euro terug geven.
Dan is het weer eerlijk. Doe een klusje voor je ouders dan heb je zo weer 5 euro.

xx
hoi...

ik hou ZIELSVEEL van iemand maar ik steel geld!

van diegene dan gaat het niet om 10 cent maar om 5 euro!!!!!!!!

ik probeer nu elke keer dat ik bij diegene ben iets terug te leggen maar ik

zit dan zelf zonder geld en ik wil echt niet meer stelen ik ben echt geen crimineel!!!

HHHHHHHHHHEEEEEEEEEELLLLLLLLLLLLLLLPPPPPPPPPPPPPPP

xoxoxox susan

sorry maar je bent wel een crimineel, geld stelen mag gewoon niet, klaar uit punt gezet.
sorry maar je bent wel een crimineel, geld stelen mag gewoon niet, klaar uit punt gezet.

Er kunnen echt wel ergere dingen gestolen worden dan 5 euro ..

Je kan ook gewoon 5 euro terugleggen, dan heb je toch een beetje eerlijkheid terug. Maar het best is natuurlijk
eerlijk zijn.

X
hallo Susan,
je bent echt geen crimineel. maar geld stelen mag natuurlijk niet. ik zou het geld terug leggen, of eerlijk tegen die persoon zeggen.als diegene echt van je houd dan kan hij/zij jou wel vergeven. liefs
Heeya susan-186.

Stelen mag nietuurlijk niet, dat is vanzelfsprekend. Maar er is natuurlijk een manier waardoor je het goed kunt maken. De beste manier is gewoon de 5 euro terug leggen op de plek waar je het gestolen hebt. Je kunt het natuurlijk ook altijd zeggen dat het je veel spijt en niet je bedoeling was.

Succes en veel geluk,
Helper
Hey,

Je kunt het geld eerlijk weer terug leggen. Of het tegen die gene vertellen en zeggen dat het je spijt! mischien begrijpt diegene het en wordt ie niet boos!
Hee, zoals meerdere al gezegd hebben.. Eerlijk zijn is het beste. Vertel de persoon wat je hebt gedaan en waarom. Je had vast een reden. Zeg dat je ontzettend veel spijt hebt. Verder is het wel zo ntjes als je de vijf euroterug betaald hè? Doe een klusje en vraag daar wat geld voor.doe de afwas of help je moeder met stofzuign, dek de tafel ofzoiets nou dan heb je 5 euro zo weer bij elkaar. Geef ht netjes terug. Nu kun je het zel eerlijk vertellen me de reden. Als je persoon er zelf achter moet komen zal die je niet meer geloven. En dat wil je niet denk ik. Succes het zal moeilijk zijn maar met een wil kom je ver!
Cussin', Bitin', Stealin', Fightin', Skateboard Anarchy!

Tof liedje is dat http://forum.kindertelefoon.nl/images/smilies/cool.png
Je zit er blijkbaar mee, daarom open je dit topic. Al het geld wat je gestolen hebt teruggeven dus, al moet je er voor werken. Je excuses aanbieden en hopen dat hij het goed vind zo. En niet meer stelen he, want je geweten knaagt duidelijk aan je. Je bent dus geen steel-proof-persoon.
als ik al het geld wat ik heb gestolen in 1 maand moet terug leggen sta ik in de schulden ik steel niet meer sooms 1 euro ofzo maar goed. ik moet circa 100,= terug betalebn!!!!!!!!http://forum.kindertelefoon.nl/images/smilies/eek.png
probeer klusjes te gaan doen of zoek een baantje, misschien verdien je dan genoeg om het weer terug te leggen en er zelf oowk nog wat aan over te houden...
je moet niet ziten zeuren over 5 euro
hey,

doe het geld in een envelop met een getypt briefje er bij,

leg het bij haar thuis op de tafel of doe het in de brievenbus.

zo krijgt diegen haar geld terug en hoef jij je niet meer schuldig te voelen.

veel succes!

greetz.
5 euro is dan niet zoveel maar het gaat om het gevoel. Ik begrijp dat als je van iemand 5 euro steelt waarvan je houd dat je je langzaam steeds schuldiger gaat voelen. Je moet het gewoon terug geven alles in een keer zoals je al deed. En dan heb je maar even geen geld dan ben je teminste je schuld gevoel weer kwijt!! En dat zal ik er wel voor over hebben. Je moet niet denken dat je een crimineel bent hoor zo'n ramp is het ook weer niet
het gaat er nu gewoon om dat je schuldgevoel weg is.
Succes der mee,
xxxx
Susan,

Stelen en vooral geld mag niet.

Het begint klein en zo Steel je zelfs meer dan 5 euro!

Echt uitkijken daarmee..
sorry hoor maar 5 euro? hiep hoi. iedereen steelt wel eens wat al gaat t om een snoepje hoor Lil'Jacob. ik steel geen geld, maar wel sigarettenXD;)
Sigaretten..

Hoe laag kan je zijn!!!!!
Hoi,
Ik zou zeggen, voel je niet schuldig. Daar heb je niets aan. Tijdversplling. Iedereen doet weleens dingen waar hij/zij later spijt van heeft. Nu stoppen met dit en dan is het echt nog niet te laat. Dat je je nu zo rot voelt, is de les die je eruit leert. Dus vanaf nu: Niet meer doen en beter je leven!

Birdy
Heey,

IK heb zelf ook gestolen ooit
dat was meer dan 5 euro
ook van iemand waarfan ik zo veel hou
je hoeft het niet te zeggen, maar gwn je zelf zweren het nooit meer te doen
heb ik ook gedaan
ik heb me best wel erg schuldig gevoeld, maar als je het zegt, voelt diegene zich bedrogen/ongelukkig.
Je bent niet gelijk een crimineel als je 1 keer 5 euries steelt.
Ik steelde 1 keer 10 euries omdat ik een soort obsessie had
ik had de hele tijd gedachtes dat ik niet genoeg liet zien hoeveel ik van iemand hield
dus kocht ik met het gestolen geld voor diegene en andere iets
voel je zelf niet TE lang schuldig!
xxxx het komt wel goed
PS; als je er egt heel erg mee zit, geef het geld terug met chocolatjes of een bloem en zeg dat je het spijt en dat je het nevernooit meer zal doen!

wee
heeij lief dat jullie willen helpen maar er iss iets wat ik niet heb gezecht... ik steel 5 euro per week en soms zelf 10 en dat per week het is geen bedrag dat je 'ff'terug legt! ik weet niet wat ik moet doen!

Reageer

Cookiestatement

We gebruiken cookies om je bezoekerservaring te verbeteren en om analyses te kunnen maken van het forum. Ga je akkoord, of ga je door naar het forum, dan ga je akkoord met ons cookiebeleid.

Akkoord Cookie instellingen