Vraag

Stel ik me aan en moet ik hulp zoeken?

  • 9 March 2018
  • 1 reactie
  • 79 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo,
Ik zal maar gelijk zeggen wat het is. Ik voel me heel onzeker en me de laatste tijd ook niet echt vrolijk meer. het is moeilijk om te lachen. En ik voel me moe. Ik heb geprobeery hulp te zoekej bij een docent maar hij zei me dst hij niet geloofde dat dat het enige was. Ik ben vanaf dat moment dingen er bij gaan liegen. En nu bestaat mijn leven steeds meer uit leugens. Ik wil het niet. Mensen komen erachter en vragen erna ik verzin een nieuwe leugen om er onder uit te komen. En zo gaat het door.
Ook heb uk het gevoel dat ik aan de ene kant me aan stel. Dat ik wel zeker van me zelf ben dat ik alleen maar aandacht wik vragen en daar in door sla. Maar aan de andere kant voel ik me ook wel echt onzeker en inderdaad probeer ik ook door verhalen bij elkaar te liegen aandacht te krijgen. Ik weet niet wat ik nu moet doen?

1 reactie

Hoi,

Je voelt je rot, maar je wordt niet geloofd, dat is heel vervelend! Het is logisch dat je aandacht wilt. Je wilt dat iemand even stilstaat, naar je luistert en je helpt. Je hebt het namelijk moeilijk.

Mensen liegen om heel veel redenen. Jij dacht waarschijnlijk dat dat de enige manier was dat mensen je zouden helpen. Het is niet erg om later te zeggen 'sorry, het klopt niet'. De waarheid wordt over het algemeen heel erg gewaardeerd.

Soms komen mensen zo diep in een web van leugens vast te zitten, dat ze erin gaan geloven. Dat is een hele verwarrende situatie waarbij het ook best kan dat de problemen zich echt gaan voordoen.

Ik vind niet dat je je aanstelt. Ik denk dat als je gewoon eerlijk bent en de dingen deelt waarmee je het dus lastig hebt, er echt wel iemand is die je wilt helpen!

Gr. Pin

Reageer