Stage stress

  • 19 March 2018
  • 2 reacties
  • 188 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoii,

Ik heb morgen mijn eerste stagedag. Ik ben er super zenuwachtig voor en heb al de hele dag paniekaanvallen (huilbuien). Ik ben zo zenuwachtig omdat mijn vorige stagevergoeding niet heel goed ging, want het personeel deed heel onaardig en ik ben van mezelf ook al onzeker. Heeft iemand nog tips hoe ik nog een beetje tot rust kan komen???????

Alvast bedankt,
X anoniempje

2 reacties

Reputatie 2
Badge +9
Heey,

Wees gewoon jezelf. Ik heb zelf nog nooit meegemaakt dat mensen me belachelijk of onaardig tegen me doen tijdens een stage. Dit kan komen omdat ik mezelf ben of omdat het gewoon hele vriendelijke mensen waren.

Ga morgen gewoon naar je stage toe. Wordt het niks of zijn de mensen anders dan jij hoopte? Dan kan je dat altijd aangeven bij je stage begeleider. Of voel je je niet zo goed tijdens je eerste dag? Dan kan je altijd nog eerder naar huis toe.

Dat je onzeker bent maakt helemaal niet uit. Waarschijnlijk heb je al is eerder kennis gemaakt met je stagebedrijf? Dus die mensen kunnen ook inschatten wat voor iemand je bent.

En ga er gewoon voor! Niet alle stage plekken zijn zo slecht of vervelend. Waarschijnlijk is deze stage plek wel leuk.

Wat voor richting doe je? En wat voor soort bedrijf? Ik weet dat supermarkten altijd wel heel leuk zijn. Maar dat moet natuurlijk wel bij je opleiding passen.

Blijf je zelf en blijf positief!

Gr:Mr.S
Hoi, ik heb wel wat tips voor je.
Als je een paniekaanval krijgt is het het beste om gewoon rustig aan te doen, beheerst in- en uitademen helpt ook wel.
Onthoud: Mensen letten niet echt op met wat je aan het doen bent.

Het lijkt misschien voor je alsof iedereen jou aan het bekijken of oordelen is, maar eigenlijk is dat niet zo.

Zorg ervoor dat de gebeurtenissen in het verleden je niet tegenhouden. Misschien ging je vorige stagevoering niet zo goed, maar dat betekent niet dat je volgende stagevoering ook niet goed zal gaan.

Denk aan de positieve dingen, je zult zien dat je daar veel gelukkiger van wordt en je nerveusheid stilletjes aan weggaat.

Reageer