Vraag

Spirituele ervaringen/Oujia bord/Glaadje draaien

  • 31 January 2020
  • 2 reacties
  • 776 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi, 

Ik heb behoorlijk wat "vreemde" topics, dus ik dacht, dan kan deze er ook nog wel bij.

Zoals de titel al zegt, zijn hier mensen met spirituele ervaringen? En zo Ja, vertel. Ik ben oprecht benieuwd naar je verhaal. 

Zelf ben ik (eigenlijk altijd al geweest) nieuwsgierig naar het paranormale, en onder andere ook het welbekende ("spel") oujia bord/glaasje draaien. Voor de mensen die niet weten wat het inhoud,: Je hebt een bord met de letters AtmZ, Ja en Nee, en Goodbye. Je speelt het "spel" met minimaal 2 mensen. Je hebt een glas op het bord, en vingers van de spelers op het glas. Nu ga je vragen of er een entiteit aanwezig is. Zoja begint het glas te bewegen. 

Voor verdere uitleg is Google je beste vriend.

Nu ben ik zelf heel erg benieuwd naar dit "spel" maar gaat dit tegen mijn verstand in. Wel ben ik benieuwd of er mensen hier zijn, die ervaringen met dit soort dingen hebben. Ik hoor t graag.

(Voor de mensen die net zoals ik nieuwsgierig hier na zijn, en dan doel ik vooral op het oujia bord. Begin er aub niet aan. Heb respect voor de doden, en ga geen dingen oproepen waar je geen verstand van hebt. Wel kun je op YouTube kijken naar video's zoals "oijia bord goes wrong" om jezelf een beetje wegwijs te maken, en misschien beter te begrijpen waar ik het over heb. Ik hoor graag meer!

 

 


2 reacties

Heyo, 

Leuke topic!

Ik heb ongeveer bijna 2 jaar geleden samen met me beste vriend een forum gehad die ging over het paranormale,  geesten, maar ook mythische wezens,  creepypasta's,  etc. Ook het ouija bord kwam veel te pas.

Er zijn verschillende meningen over het ouija bord. Sommige mensen worden erg boos als je zegt dat het een fake iets is, terwijl andere boos worden als je vertelt dat het echt is. Wij hebben echt gewoon mensen gehad die onder een topic een hele discussie maakte over wel of niet echt.

Ik heb hem zelf ook, ik heb 3 varianten: Eentje van hout (was ook mega duur), 2e van papier, en de 3e van plastic. Ik wou graag zien of ze verschillend waren qua werking.

Mijn conclusie over het ouija bord:

Het ouija bord zelf is echt, alleen je speelt/praat niet met geesten, maar met je onderbewustzijn. Als jij met je vrienden met 2 vingers op dat glaasje zit, dan wil je dat er wat gebeurd. Je hersenen geven dan een signaal af zonder dat jij er bewust van bent dat het glaasje moet bewegen.  Als het glaasje uiteindelijk beweegt,  dan schrik je ofc. Want je denkt oh wtf er is iemand hier. Alleen jij of een van je vrienden heeft het glaasje laten bewegen. 

Op sommige vragen zou jij of je vrienden wel antwoord op weten. De hersenen van die persoon zullen dan dus een signaal af geven om naar yes or no te gaan, of zelfs een heel woord te maken. Als jij je blinddoekt, dan maak je woorden die nergens op slaan.

Dat mensen er zo ongelooflijk bang voor zijn om het bord te kopen of zelfs te spelen komt door alle commotie er om heen. Op heel social media word er gepraat over het feit dat er geesten mee worden opgeroepen en dat je een duistere geest in deze wereld binnen kan laten. Dit is btw een van de beste commerciële stunts die ze ooit hebben gedaan.


Toch ondanks dat dit, is er ook die andere kant van spiritualiteit.  Waarom worden mensen na de hand van het spel te hebben gespeeld zo gek, of depressief? Dit komt vooral door alle verhalen om dat bord heen. En mensen gaan nadenken en het kan zijn dat je sommige vragen die zijn beantwoord bij jou opkomen en jij denkt van hey dat ken ik, of dat ben ik. En daardoor gaan mensen dus verder nadenken en worden ze gek, of depressief. 


Dan nog even de spirituele wereld erbij halen.  Bestaat die? Ja ik denk van wel. Kun je daar komen door dit spel te spelen? Nee. Zijn er andere manieren om wel daadwerkelijk contact te maken met die wereld? Ja zeker.

Het feit dat sommige mensen denken dat je met het ouija bord echt geesten oproept is doordat mensen er 100% erin geloven. Die mensen beginnen ermee en denken al vanaf het moment dat ze hun vingers op het glaasje leggen, dat ze met de geestenwereld kunnen praten. Zij lachen bijvoorbeeld ook niet vooraf, of als er niks gebeurd zullen zij niet zeggen van haha FAKE. 

En als dat alles dan samen gaat met het onderbewustzijnde  bevestigt dat alleen maar meer hun gedachten.

 

See ya!

Spookyzx. 

Hee, ik heb de charli charli challenge gedaan?

Heeft dat inpakt op mij?? tis al 5jaar geleden en was toen depri? Is dat echt ?

Graag je antwoord.

Reageer