Vraag

Snijden (zelf verwonding)

  • 29 June 2018
  • 9 reacties
  • 185 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik snijd mijzelf weleens maar ik kan niet stoppen waarom ik het doe, is voor mijzelf ook niet hele duidelijk maar, ik kan niet stoppen. Iedereen zecht wel dta ik moet stoppen, dus ik zei dat het niet lukte. Toen zeiden ze bel de kinder telefoon amar omdat ik niet altijd tijd heb schrijf ik dit forum

Weet iemand hoe ik moet stoppen.

Pa. Zit in de 1e op middelbare

9 reacties

laat iemand die je vertrouwd ALLE messen/schaaren verstoppen zodat je ze niet kan vinden

Heey, 

Dusss ik heb mezelf eergisteren voor het eerst in meer dan een jaar weer gesneden (het liep even heel erg uit de hand en ik ben zeker niet van plan het nog een keer te doen), maar ik moet dus woensdagochtend naar de psychiater, hier zal mijn moeder ook bij zijn, waarschijnlijk willen ze daar mijn bloeddruk opmeten, dus ik moet mijn mouwen opstropen…

 

Ik weet dat ik het eerlijk zou moeten vertellen, maar ik weet dat niemand mij zou geloven zodra ik vertel dat het niet weer zal gebeuren (en ja ik weet dat zeker, omdat ik het niet meer prettig vind zoals eerst), maar heeft iemand een zalfje waardoor het sneller op een litteken gaat lijken, of waardoor het sneller geneest?

 

Ik ben een beetje gestrest zeg maar😳

Hoi!

Ik vind het ondanks dat het niet lukt, wel heel knap van je dat je het dus met anderen hebt gedeeld (anders kunnen ze niet zeggen dat je moet stoppen) en dat je ook wel wilt stoppen. Je bent gaan nadenken en waarschijnlijk gaan proberen met het stoppen. Dat is echt een heel goed begin! Topper! :)

Het is niet gek dat jij nu niet kunt stoppen. Waarschijnlijk is het snijden bij jou een verslaving geworden, omdat er endorfine vrijkomt tijdens het snijden. Dat geeft dan een fijn gevoel. Daarom verlang je iedere keer naar dat gevoel. Ook kan het een gewoonte zijn geworden, een manier van coping.

Snijden heeft - zoals anderen ook al zeggen - altijd een onderliggende oorzaak. Weet jij die? Want aan de hand van die oorzaak, kun je het beste bepalen wat je kunt doen om te stoppen met snijden.

Wat kan helpen is jezelf bedenken welke slechte dingen het snijden je allemaal oplevert en welke goede dingen stoppen je kan brengen. Zo heb je iets waar je 'naar uit kunt kijken'.
Ook is het belangrijk om een alternatieve 'activiteit' te vinden. Dus in plaats van het snijden ga je een rondje rennen / een tekening maken / een liedje luisteren / een serie kijken / een boek lezen / een kussen slaan / schreeuwen / huilen / met iemand praten / etc.
Als je wilt snijden, wat voor een gevoel wil jij dan kwijt? Onrust, woede, verdriet, leegte of wat anders? Dan kun je een activiteit zoeken waarbij je dat gevoel ook bestrijd. Zo heb je een mooi alternatief.

Het lijkt mij sowieso belangrijk om het er met iemand over te hebben. Dat lucht op en geeft je het gevoel dat je er niet alleen voor staat, want je staat er niet alleen voor.

Gr. Pin
Hoi!

Zoals @Daan. zegt, heeft jezelf pijn doen vaak een onderliggende oorzaak. Die 'iedereen' die zegt dat je moet stoppen, zijn dat personen waar je mee kan praten?

Je mentor, ouders of huisarts kunnen je ook helpen. Ook een psycholoog kan helpen met de onderliggende oorzaak van het snijden te achterhalen.

Groetjes
x
hey
ik beschadig zelf ook en weet zelf ook niet de reden maar ik zie aan hoe je schrijft dat je je beter voor doet dan je bent je mag zeggen dat je je zwaar klote voelt x wat ik wel weet uit ervaring dat je dit niet alleen kan. zoek 1 of 2 vriendinnen die je 100 procent vertrouwd die je dag en nacht kan bellen als je het van plan bent om te gaan snijden t is echt niet erg ik heb er ook heel veel moeite mee gehad maar het werkt wel tuurlijk je kan niet meteen stoppen maar dit helpt om jezelf in dwang te houden.

ik hoop dat je wat aan me woorden hebt gehad en k wens je heel vel sterkte
xxx anoniempje
Hee,

Probeer dit aan iemand te vertellen. Je vriend(in) of ouders. Je mentor kan natuurlijk ook. Dan kunnen zij je helpen! Ik snap datg het moeilijk is! Maar probeer het.
Hier even een paar tips:
1. Als je de neiging hebt om jezelf tge beschadigen, ga wat anders doen. Leid jezelf af. Ga muziek maken/luisteren, tekenen, idk. Iets waar jij je beter door voelt

2. Zoek contact met anderen. Als je bij iemand anders bent, beschadig je jezelf wss niet omdat er iemand bij is. (Je hoeft niet eens met die persoon te praten)

3. Ga sporten, dat kan ook heel goed helpen. Als je bijv. Gaat hardlopen maakt je lichaam een stofjeaan waardoor je je beter voelt!

4. Zet met een stift strepen op de plek waar je jezelf beschadigd. Dat kan al heel erg helpen je frustraties te uiten.

5. Als het echt niet anders kan! Pak een elastiekje en doe die om je pols. Trek er aan. Dit doet wel pijn maar geeft geen littekens

Succes!!
Liefs mij
Reputatie 3
Badge +8
Hey,

Anders dan zeggen ‘stop met jezelf snijden’ kan ik ook niet. Echter kan ik je wel adviseren dit te delen met iemand uit je omgeving, zoals je (een van je) ouders. Jezelf op deze manier pijn doen heeft altijd een onderliggende oorzaak. Je geeft aan dat je deze zelf niet weet dus misschien kan een ander je daarbij helpen. Wordt dit probleem opgelost dan verdwijnt de aanleiding tot het snijden ook.
Het klinkt raar maar ik heb gehoord alstjeblieft kick me niet van de site kindertelefoon
Maar ik heb gehoord dat mastruberen helpt ja het klinkt raar maar het is zo
Denk ik
Ach ben je ook depresief

Reageer