Vraag

Snijden.. oplossing?

  • 15 May 2017
  • 5 reacties
  • 304 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik wil even iets vertellen en weet even van te voren dat ik het tegen niemand slecht bedoel
Waarom is het altijd zo dat de mensen hier zeggen snijden is geen oplossig denken jullie dan dat wij onzelf snijden in de hoop van onze problemen af te komen? Bij mij niet in ieder geval. Snijden doe je zodat je even je hoofd weg kan houden bij alle problemen die hebt en alle slechte dingen die je meemaakt en ik snap dat het niet goed voor je is enzo en dat je het beter niet kunt doen maar toch.

5 reacties

Hey,

Met 'snijden is geen oplossing' wordt vaak bedoeld dan snijden het probleem niet oplost maar dat je het probleem zelf moet aanpakken. (Tuurlijk denken wij niet dat mensen zichzelf snijden om van hun problemen af te komen.) Praten is een betere optie, zo kan je je problemen eens kwijt bij iemand en dit is ook nog goed voor je.

Groetjes,
Meiske
Hoi,

Zoals je zelf al zegt doen veel mensen het om even rustig te worden. Dat lijkt dan jn zekere zin op een oplossing, wel tijdelijk, maar toch. Het helpt namelijk. Met 'snijden is geen oplossing' wordt ook meer bedoeld dat snijden dus een probleem is. Wellicht vinden we 'snijden is een probleem' te direct? Idk.
We weten idd allemaal als snijdende mensen dat het slecht is, maar soms helpt het om het nog een keer te horen en krijg je op die manier besef. Sommige mensen hebben dat nodig.

Gr. Pin
Hey,

Ik sneed mezelf ook, en wat heb ik me dood geƫrgerd aan die klote zin!!!! En je hebt wel ergens gelijk, maar nadat je dat gevoel even hebt gehad, is alles weer zoals het was. En dat is wat ze er mee bedoelen, het helpt even, maad na een paar minuten stop je en ga je door met je leven en is het nog steeds zo dus dat denk ik
Ik wil even iets vertellen en weet even van te voren dat ik het tegen niemand slecht bedoel
Waarom is het altijd zo dat de mensen hier zeggen snijden is geen oplossig denken jullie dan dat wij onzelf snijden in de hoop van onze problemen af te komen? Bij mij niet in ieder geval. Snijden doe je zodat je even je hoofd weg kan houden bij alle problemen die hebt en alle slechte dingen die je meemaakt en ik snap dat het niet goed voor je is enzo en dat je het beter niet kunt doen maar toch.

Hii, ik heet Livia en ik wil even zeggen dat ik met hetzelfde struggle... Ik snijd mezelf al heel lang en ik ben ook op zoek naar oplossingen. Ik vind het ook heel irritant als mensen zeggen 'snijden is geen oplossing'. We doen dit zodat we ff niet denken aan problemen of gevoelens die we hebben. Ik ben er echt verslaafd aan geraakt en mijn hele lichaam zit onder de snijwonden. Dit is btw ook heel spannend voor mij om online te zetten omdat ik tot nu toe de enige ben die er vanaf weet. Kortom: Weet iemand hoe ik dit het beste aan iemand kan vertellen?. Liefs Livia
Hoi Livia,

Rot dat je jezelf snijd en dat je hiermee zit!
Het is wellicht een goed idee om je eigen topic aan te maken. Zo krijg je meer reacties en blijft dit topic bij het onderwerp.
Dus om nu even bij het onderwerp te blijven: ik denk nog steeds dat wanneer mensen zeggen dat 'snijden niet de oplossing is' ze dit goed bedoelen. Want zeg nu zelf, snijden is ook geen oplossing. Het lijkt en voelt soms zo, maar veel mensen schamen zich ervoor, verbergen het (en krijgen daar veel stress van), houden littekens voor de rest van hun leven en zo kun je vast nog meer problemen bedenken. Dit klinkt voor mij niet als een oplossing, dus vandaar dat dat wordt gezegd.
Ik heb mezelf ook gesneden, dus het is ook niet zo dat ik het concept snijden niet snap. Veel mensen die het zeggen hebben een geschiedenis met snijden. Het is gewoon een zinnetje, met waarheid, maar wat vaak wordt gezegd in een context waarbij het lijkt dat we maar wat zeggen.

Gr. Pin

Reageer