Meer hulp Meldknop.nl Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18

Snijden & mezelf zijn

• 25 juli 2017
  • 3 reacties
  • 118 Bekeken

Heey, ik snij mezelf zegmaar nou al een best lange tijd, alweer. Ik deed het zegmaar 1 of 2 jaar geleden ook.. Maar ik ben weer begonnen. Het voelt op 1 of andere manier prettig om mezelf pijn te doen, alleen ik weet niet hoe ik kan gaan stoppen. Ik probeer t telkens maar het lukt gewoon niet. Ik zoek echt hulp maar ik weet niet waar en ik wil er echt niet over praten met mn ouders want de vorige x toen ze het ontdekte had ik een best wel groot probleem en checkte ze elke dag mn arm. Dat is btw niet mn enige probleem.

Ik kan gwn letterlijk niet mezelf zijn wat ik graag wil, ik was een tijdje geleden zegmaar emo/scene, noujaa gewoon alternatief. Alleen ik werd toen best wel gepest soms, maar ik durf gwn niet mezelf te zijn.

3 reacties

Hoi!

Wat erg dat je weer bent gaan snijden. Misschien denk je dat je je beter voelt, maar dat is alleen omdat de emotionele pijn voor heel eventjes is weggenomen, daarna komt de pijn nog veel harder terug.

Je ouders checken je arm, wat inderdaad frustrerend is, dus ik zou met je mentor, psycholoog of een van je vrienden gaan praten. Die kent jou situatie beter en begrijpt je vast beter.

Ik vind dat iedereen mag zijn hoe diegene wil. Daarom vind ik het belachelijk dat ze je pesten met dat emo/scene zijn.

Ik heb hier nog een mooie cliché voor je: Praten helpt

Groetjes
x
Snijden moet je niet doen ziet er niet mooi uit en je krijgt er spijt van...en ik kan het weten..eerlijk gezegt doe ik het laatste tijd ook vaak maar het is het niet waard en helpt maar even tegen de pijn
Reputatie 6
Hoi

Stoppen is inderdaad lastig als je der eenmaal mee bezig bent. Je kunt dingen doen als het butterfly project. Dat kan helpen.
Ook kunnen alternatieven voor snijden helpen. Ik vind deze site altijd goed daarvoor;
http://feelthesense.blogspot.nl/2014/04/alternatieven-zelfbeschadiging.html?m=1

Verder denk ik wel dat je professionele hulp nodig hebt. Je ouders checken je waarschijnlijk omdat ze bezorgd zijn. Als je hulpverlening hebt, kun je met z'n allen afspreken dat ze je niet meer checken enzo.

Als je jezelf bent en je straalt daar zekerheid over uit, dan zal niemand je pesten, omdat je geen makkelijk slachtoffer bent. Zoek in de vakantie uit wat je het liefst zou dragen en raak gewend aan het gevoel en de stijl zonder continue kritiek van de maatschappij. Dan word je misschien zekerder.

Gr. Pin

Reageer