snijden/ gedachten over nare dingen

  • 24 May 2018
  • 3 reacties
  • 109 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
goede avond

ik maak een moeilijk tijd door..en nu heb ik steeds vaker de drang om mezelf te snijden... vaak kon ik me inhouden maar nu is het gister fout gegaan en heb ik me gister gesneden en voelde zo goed dat ik het nu al de hele dag wil doen.... dus net ging het weer mis heb ik me weer gesneden.. en voelde weer zo goed... het voelde als een opluchting maar ik ben zo bang dat mensen er achter komen.. maaar ik voel me zo waardeloos en ik wil mezelf niet snijden maar zie geen anderen uitweg meer.. kan iemand me plzz tips geven om er mee te stoppen.. want ik ga steeds veder met snijden

3 reacties

Goedenavond,
Moeilijke tijden maken is nooit fijn. Iedere persoon heeft dit ooit in zijn leven ervaren, ik ook. En zoals jij zelf letterlijk aangeeft: jij ook! Uit ervaring spreek ik zelf dat ik ook vaak en veel neigingen heb (gehad) om mezelf pijn te doen d.m.v. snijden bijvoorbeeld.
Mijn ouders zijn er zelf achtergekomen, mijn vrienden ook, zelfs de een van de buren (waarmee ik wel veel omga hoor..!)
Mensen komen vanzelf achter je 'geheim.' Hoe erg je het probeert te verbergen, ooit zullen ze erachter komen, of je wilt of niet. Bijvoorbeeld doordat je altijd lange mouwen draagt misschien, of door veel verbruikte pleisters, door bloed aan een voorwerp of dekens/lakens of whatever, tijdens schoolactiviteiten denk aan lichamelijke opvoeding.. etc.
Ik voel me ook waardeloos en denk dat niemand om me geeft. Echt om me geeft. Snijden lucht ook bij mij op. Je moet denken aan dat als je nu stopt, minder littekns zal overhouden dan als je doorgaat en dat de kans nu veel groter is dat mensen erachter komen. Denk aan dat je niet altijd met lange mouowen wilt dragen omdat je niet wil dat anderen het zien, denk aan dat je wilt gaan zwemmen zonder dat mensen rare dingen opvallen etc;;
Ik hoop dat ik je hierbij mijn ervaring genoeg heb gedeeld met je, met vragen hoor ik het wel.

Veel sterkte,
Liefs,Xx
Ik heb mezelf ook een tijdje gesneden en een maand geleden nog gebeten (tot bloed toe). Maar ik voelde me daarna juist heel waardeloos van waarom doe je dit jezelf in godsnaam aan? Toen ben ik het gaan opschrijven (dus een andere manier van mijn gevoelens uiten)
Misschien is het een goed idee als je gaat proberen jouw verdrietige gevoelens op een andere manier te uiten. Dat kan met bijvoorbeeld muziek, iets opschrijven of met andere omgaan (of dieren natuurlijk). Zeg maar iets doen waar jij vrolijk van wordt en jezelf kan zijn.
Succes! ♥
dit gaat waarschijnlijk heel stom klinken, en dit is waarschijnlijk het laatste dat je wilt horen, maar praat er met iemand over! ik snap dat je niet wilt dat je ouders, je vrienden of wie dan ook erachter komt, maar dat is toch het beste om te doen. toen ik het mijn moeder vertelde was ze eerst erg geschrokken, maar ik kreeg wel hulp van haar. ze hielp me en hield me in de gaten. ik weet zeker dat jouw moeder dat ook zal doen. je ouders geven tenslotte veel om je, daar zijn ze je ouders voor. je kunt het ook een vriendin vertellen, maar als je die niet hebt (like me (yay)), is je familie ook een goede oplossing.
dit is natuurlijk persoonlijk, maar als er een specifieke reden achter de zelfbeschadeging zit is het het beste om die ook te vertellen. dit maakt het misschien begrijpelijker voor de mensen om je heen. misschien als ze de reden ook weten, kunnen ze je ermee helpen en er met je over praten. als je het lang voor jezelf houdt, gaat het uiteindelijk lastiger worden.
ik hoop dat je hier wat aan hebt gehad
xx

Reageer