Vraag

snijden en depressie

• 3 december 2016
  • 2 reacties
  • 193 Bekeken

Hey
Zit op dit moment (al 2 jaar of zo) in een zware depressie en zelf weet ik niks meet. Ik snijd me al een tijd en 3mensen weten da ma een daar van snijd zelf en die zegt altijd stop daar mee ma zelf stopt ze nie en waarschijnlijk gaan er reacties komen van ge moet da nie doen en zo ma als ge iets zou het fijn zijn als ge zou zeggen

Dikke kus aan de mensen die helpen
Xxx

- Reactie is aangepast door De Kindertelefoon ivm overtreding forumregels -

2 reacties

Hey,

We mogen op dit forum geen tips geven voor zelfbeschadiging.

Waarom snijd je jezelf? Welk gevoel wil je daarmee oproepen en welk gevoel wil je verdringen?

Liefs,
Pheebe
Hee!

Als je de neiging hebt jezelf te beschadigen, vraag je je dan een paar dingen af:
- Wat is er net gebeurd?
- Hoe wil je jezelf beschadigen en waarom op die manier?
- Waar denk je meestal aan als je snijdt?
- Hoop je stiekem dat mensen het zien?
- Wat wil je dat ze dan zeggen?
- Gaat het om het pijn doen of om het pijn hebben? Het snijden of het gesneden worden?
- Wat wil je liever? Snijden zonder littekens of littekens zonder snijden? Als je meer baalt van de verslaving dan van de littekens zit je er vaak middenin, anders valt het vaak mee (relatief).

Misschien helpen die vragen als je wil weten waarom je precies snijdt. Heb je een psycholoog die dit soort vragen stelt? Die van mij vroeg er helemaal niks over. Ik sneed zelf in de hoop dat stomme mensen het zagen en normaal gingen doen. Als ik eerder had geweten waarom ik het deed, was ik al gestopt voor ik begon.

Natuurlijk is het ongezond om te doen. Jezelf de rest van je leven littekens bezorgen is nou niet echt iets waar je lichaam het mee eens is. Op dit moment ben je dit aan het lezen, je snijdt jezelf niet. Je bent op het moment al gestopt. Hou dit vol! Ik weet niet precies hoeveel weken het duurt maar uiteindelijk ben je niet meer verslaafd (als je nu al verslaafd bent).

Liefs,

Reageer