snijden andere oplossing?

  • 12 July 2019
  • 5 reacties
  • 155 Bekeken

Badge
hey,
ik ben pas net begonnen met snijden. ik doe het niet voor de aandacht ofz en ik doe het niet omdat ik mezelf niet goed genoeg vind! maar ik doe het omdat mijn mentale pijn dan even word verzacht. ik durf er niet echt over te praten want dan heb ik het gevoel alsof niemand gelooft dat ik het ook echt doe om de pijn te verzachten in plaats van aandacht zoeken. Maar het snijden helpt ook maar voor even. Als ik later naar mijn wond kijk doet het juist meer pijn! ( niet de wond maar mentaal) ik had vroeger ook veel drift buien en kan mezelf soms moeilijk onder controle krijgen.... ik word dan ook weer rustig van snijden...
maar mijn vraag is: is er ook een andere manier om rustig te worden of mentale pijn te verzachten?
xxx

5 reacties

Hey,

Goed dat je naar de huisarts bent gegaan. Ik hoop dat het helpt!! Succes!

Liefs,
Lise
Badge
bedankt voor de reacties guys,
ik ben naar mijn huis arts gegaan en die heeft mij door verwezen naar iemand die mij kan helpen x
Hey,

Er zijn echt wel andere manieren om de pijn te verzachten. Ik zou je aanraden om naar de huisarts te gaan.

Een iddee is om mischien te doen wat je leuk vind. Heb je hobby's? Doe je aan een sport? Kun je je agleiden als je afspreekt met vrienden?

Weet je ook hoe je mentale pijn is gekomen?

Liefs,
Lise
Het lijkt mij verstandig om je huisarts eens te bezoeken en daar de situatie uit te leggen.
Een vertrouwenspersoon op school kan ook, mits je nog les hebt.
Zij zullen jou mogelijk door kunnen verwijzen naar iemand, die mentale pijnen kan behandelen.
Ik denk dat het namelijk beter is om het probleem bij de wortel aan te pakken, dan het probleem te vervangen met een ander probleem.
Er zijn zeker andere manieren om mentale pijn te verzachten, maar snijden is er geen van. Snijden helpt niet.

Je kunt je problemen of andere dingen waar je aan denkt op dit forum zetten en dan helpen we je, maar je kunt er ook over schrijven in bijvoorbeeld een dagboek, over dichten of over tekenen. Dat helpt met het accepteren of vergeten van je problemen. Je bent creatief bezig en dat helpt je brein.

Ook kun je af en toe wandelen om afleiding te zoeken en juist niet te denken aan je mentale pijn. Dan beweeg je en krijg je een geluksstofje binnen, waardoor je je beter voelt.

Het helpt om erover te praten. Wat zijn je problemen? Praat bijvoorbeeld met een vertrouwenspersoon zoals je mentor, je ouders of met de Kindertelefoon erover. Dan hoor je advies van een ander. Op dit forum mag ook. Zo ben je niet alleen met je problemen.

Groetjes,

Geen_Naam

Reageer