Vraag

snijden

  • 19 January 2022
  • 3 reacties
  • 72 Bekeken

Reputatie 2
Badge +2

Heyy guys

Ik kwam vandaag opschool en er waren allemaal stemmen in me hoofd en dat is wel vaker zo dus ik maakte me er niet zo druk om maar ze zeiden allemaal dingen zoals ga weer snijden, niemand zal het merken als je je mond gewoon houd, dat soort dingen en het maakt me echt gek ik ben vanavond 21 dagen clean maar ik weet niet hoelang ik het vol houd 


3 reacties

Reputatie 2
Badge +1

Oh wat jammer om te horen!

Als ik het juist heb opgevangen gaat het hierover een psychose toch? 

Heb je een psycholoog die je er met helpt? Een pscyhcoloog kan je er echt goed met helpen! 

Die kan je ook advies geven enz en je kan je hoofd even legen bij haar. 

 

Hopelijk ben je ok!

En ik ben echt trots op je voor hoelang je al clean bent!

 

Mvg

Celina_hehe

Heyy

 

Hmm lastig zeg..

Je geeft aan dat je regelmatig last hebt van negatieve stemmen in je hoofd. De stemmen zeggen dat je weer moet gaan snijden en zeggen nog meer nare dingen. Het maakt je allemaal helemaal gek. Ten eerste wil ik zeggen dat ik dit erg herken want ik heb precies hetzelfde als wat jij hier omschrijft. Je bent dus niet de enige die dit heeft.

 

Het is super knap van je dat je 21 dagen clean bent! Je weet alleen niet hoelang je het nog volhoudt.. Als je merkt dat je weer moet snijden van de stemmen kan je misschien proberen om een alternatief te vinden. Je kan dit topic eens doorlezen waar allemaal dingen instaan die je kan doen ipv het snijden. Misschien helpt het je een beetje om een alternatief te vinden.

Heb je verder misschien iemand waar je je vertrouwd voelt en waar je mee kan praten? Je kan bijvoorbeeld praten met je ouders, mentor of misschien heb je inderdaad al een psycholoog waar je terecht kan. Het kan goed helpen om hulp te zoeken zodat je ondersteuning kan krijgen. Je kan natuurlijk ook altijd met de kindertelefoon bellen of chatten.

 

Wat mij persoonlijk ook erg helpt tegen de negatieve stemmen in mijn hoofd is schrijven. Ik schrijf eigenlijk iedere dag al mijn gedachtes uit in een schrift. Misschien kan jij dat ook gaan proberen. Mij helpt dat goed om tijdelijk een beetje rust te krijgen in mijn hoofd.

 

Hou vol! Jij kan dit!

Sterkte <3

 

Groetjes,

NaamNietBekend

Hmmm er is natuurlijk niet echt een goed werkende manier om die stemmen uit je hoofd te krijgen. Negeer ze en luister vooral NIET naar ze! Je kan muziek gaan luisteren, of buiten een rondje lopen! Of denk aan leuke dingen! Hou vol! 

Reageer