Beantwoord

snijden

  • 2 November 2019
  • 31 reacties
  • 3083 Bekeken


Toon eerste bericht

31 reacties

Reputatie 4
Badge +1

Ik vind het heel moeilijk om met volwassene te praten. Vaak weten ze ook niet heel goed wat ze er mee moeten.

En voor mijn gevoel ben ik tot last van hun 😔

Ik snij me zelf bijna iedere dag en dan verspreid over de dag. 

Mijn wang is nu ook al beschadigd 😢. En ik durf echt niet meer naar school...

Hey, je verhaal is voor mij erg herkenbaar! Ik ben zelf vroeger ook erg gepest en snij ook. Ik snap hoe je je voelt en dat je wilt stoppen op dit moment ben ik 4 dagen clean. Mijn grootste 3 tips zijn: doe een elastiekje om je pols elke keer dat je wilt snijden ga je daar aan trekken 2. Als je het gevoel hebt dat je echt erg wilt gaan snijden bel iemand, je hoeft de situatie helemaal niet uit te leggen maar vertel dat je gewoon even wilt bellen, voor mij is het altijd een goede afleiding 3. Schrijf dingen op, maak verhalen gedichten tekeningen, wat dan ook over hoe je je voelt. Ik hoop dat dit helpt <3 en heel erg suc6 JIJ KAN DIT!

Badge

Hoi!

ik heb mijzelf een lange tijd gesneden omdat ik mijn pijn die ik vloekte naar een andere plek kon verplaatsen en op een andere manier voelde, snap je? :)

Reputatie 1
Badge

Hoi allemaal 

Ik snij mijzelf heel veel, inmiddels ook in mijn gezicht. Ik wil het zo graag stoppen…

Wat kan ik doen om het snijden te vermijden ??

Ik ben zelf verschillende jaren gepest en toen hadden ze ook de dood toegewenst, ik zit inmiddels op een andere school. De andere school heeft nooit ingegrepen. Vaak voel ik me ook tot last van andere, en dat ik beter maar niet had moeten leven.…

Ik wil zo graag dat ik het pest verleden kon vergeten het is nu goed een jaar dat ik van de andere school ben weg gegaan. Maar nog altijd achtervolg me dat.

 

ik zou je zeker niet vewrzoeken te stoppen gewoon doen wat je wil

Badge

Ik ben zelf altijd gepest en nog steeds, en nog aardig wat dingen. Maar het is mij gelukt om van mezelf volkomen te haten naar meer dan pure liefde voor mezelf te gaan.

 

Ik geef je een paar tips.

 

1 . Brengzoveelmogelijktijd met jezelf door maar maak die momenten zo leuk mogelijk zo leuk dat je ze nooit meer vergeet.

 

2. Ga een bucket list maken en doe elke dag iets. Ook gerust kleine dingen die je misschien al eens gedaan hebt.

 

3. Je bent geen last, want je bent al jij. Meer dan goed genoeg, absoluut niet perfect maar perfect imperfect dus precies goed. Toch ook perfect. Want niemand is zoals jou je kunt jezelf alleen met mezelf vergelijken. Dus de enige met wie je jezelf kan vergelijken ben jij zelf, ga voor de spiegel staan en kijk naar de verschillen, de verschillen maken je imperfect. Maar, het is je spiegel dus ik zal alvast vertellen die zijn er niet.

 

4. Het maakt niet uit of je een last bent je hebt het recht om te leven en om het gelukkigste persoon te worden die je ooit zult kennen.

 

5. Leer jezelf kennen

 

6. Denk na over de dingen die je niet aan jezelf begrijpt en wanneer je het begrijpt leer het te accepteren, het liefde te geven en als je het dan nog niet wil dan mag je het veranderen maar geef jezelf de tijd

 

7. Laat de mening van een ander gaan, iedereen denkt wel iets en er zal nooit een tijd komen dat iedereen je mag. Wees je eigen iedereen en mag jezelf, dan wel.

 

8. Blijf een tijdje single, en begin jezelf te behandelen als je eigen partner

 

9. Beloon jezelf voor AL het kleine dat je doet al is het via een paar complimenten, en laat de positiviteit tot je door dringen.

 

10. Hou altijd hoop en geloof de woorden "het komt goed" ❤️

Reputatie 2
Badge +3

hey heyy,

Zelf snij ik mezelf ook al 4 jaar waarvan ik 1 jaar verslaafd ben geweest aan snijden en het elke dag 4 keer deed. Nu is het veel minder en ik heb geen idee hoe ik het heb gedaan ik merkte wel dat toen ik minder ging snijden paniek aanavllen kreeg maar wat mij hielp is ervover praten en een andere manier vinden die minder schadelijk is zoals een helastiekje om je arm te hebben en als je jezelf pijn wilt doen trek je eraan en laat je het los. het doet wel pijn maar is niet schadelijk. 

het belangerijkste is om erover te praten je zou ook 113 kunnen bellen of een vertrouwens persoon. op mijn pagina praat ik ook veel over depressie mischien helpt dat ook :)

Ik ben al heel trost op je dat je het deelt want het is al heel dapper!!

liefs secretgirl2003 xx

Reputatie 1
Badge

Hey Anonymous, 

 

Ik lees dat je in een niet leuke situatie zit. Je kunt altijd De Kindertelefoon bellen om 11:00 tot 21:00 (0800-0432) of hun natuurlijk te chatten als je je verhaal wil delen bij De Kindertelefoon. Hun willen wel kijken of ze je situatie kunt verbeteren 

 

Of je kan er ook praten/bellen met 113. Of een vertrouwenspersoon op school. 

 

Groetjes 

 

 

Reageer