Vraag

Snijden

  • 6 June 2019
  • 3 reacties
  • 214 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Heyy,

Ik weet niet of mensen mij hier nog kennen want ben ong een jaar inactief geweest. Maakt verder niet uit maar ik hoop dat er nu nog steeds mensen zijn die deze jongen kunnen helpen.

Ik snijd mezelf nu al zo'n 2 jaar in korte periodes. Bijna niet in de zomer omdat ik anders gewoon oververhit raak met lange mouwen. Maar doe het dan in m'n bovenbeen. Ik zie bijna geen redenen meer om nog door te leven en ben er gewoon echt klaar mee, met het leven dat ik nu heb. De enige reden dat ik hier nog zit is de studie en de baan die ik later wil gaan doen. Dat is nog de drang om door te leven.

Maar hoe ik het nu voel kan dat ook niet al te lang meer duren. Ik durf er gewoon echt niet over te praten met een vriendin. Mensen zeggen altijd dat je dat soort dingen moet doen, maar het lukt me gewoon niet.

Zijn er mensen die dit toevallig ook hebben of hebben gehad en een andere manier hebben gevonden om van het snijden en de zelfmoordneigingen af te komen? Ik zie het echt niet meer zitten, het enige wat ik weet is dat ik nu snel iets moet doen. Maar ik weet niet wat.

Byee,

360popescope

3 reacties

  • Bericht aangepast door de Kindertelefoon, in verband met regel 4
Ik denk dat je er makkelijk mee kan stoppen. Sla anders (dure) spullen kapot elke keer als je de drang hebt, maak ook een afspraak met jezelf dat te doen. Dan leer je het snel genoeg af. En als school en een baan een reden zijn om te leven, zijn er vast ook veel andere redenen, denk aan vrienden en familie.
Maar Als dat toch echt je enige reden is, probeer dat dan uit te bouwen, naar meer redenen om voor te leven. Komt vast goed
Beste persoon, ik zou je niet adviseren om naar de respectloze reactie hierboven te kijken.

Ik begrijp het snijden heel goed, en al je gedachtes, omdat ik ze zelf ook ervaar. Het is niet makkelijk.. om bijvoorbeeld te stoppen met snijden. Zelf probeer ik iedere dag bijvoorneeld een snee minder te doen. En het langzaam af te bouwen. Ipv opeens te stoppen. Luister goed naar jezelf, en je lichaam.


Wat mij ook helpt is andere afleiding zoeken, zo helpt sport me heel erg. Probeer vooral dingen te doen die je leuk vindt (overigens kan ik begrijpen dat soms dingen niks meer aan zijn)

Veel ups en downs.. zul je helaas tegen komen. Maar hou alsjeblieft vol.

Ik gun je het allerbeste, en hoop dat je weer wat positievere lichtpuntjes zal ervaren in je leven

~roy
Badge
Ik sneed mijzelf ook. Ik heb afleiding gezocht en nadat het langzaam beter ging kon ik het afbouwen. Maar zoek hulp! Pleeg geen zelfmoord! Ik heb dit ook mee gemaakt. En ik raad je aan om goede dingen in je leven te zoeken en het daaruit op te bouwen.

Reageer