Beantwoord

Snijden

  • 7 March 2019
  • 3 reacties
  • 680 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik ben een half jaar geleden begonnen met snijden, omdat het me de beste oplossing leek. Ik ben er nu verslaafd aan. Ik doe het elke dag, en sla absoluut geen dag over. Ik heb de dwang om mezelf te snijden. Ik heb het aan mijn ouders verteld, en hun denken dat ik het doe voor de aandacht, maar dat doe ik echt niet. Ik heb echt geen zin meer om met hun erover te praten. Alleen school neemt me serieus

Het is allemaal begonnen ongeveer een half jaar geleden. Ik ging naar de 3de, en had er eigenlijk wel een goed gevoel over. Natuurlijk hadden we toetsen, nou die gingen echt totaal niet goed, en ik stond dus voor alle leervakken een onvoldoende. Ik deed echt mijn best, maar de ene onvoldoende kwam na de andere. Ik heb altijd al het gevoel gehad dat ik er niet bij hoor, en dit jaar was dit dus ook weer zo. Ik heb wel vriendinnen, maar ze blijken me alleen leuk te vinden als ik druk ben, en dat ben ik nou eenmaal niet altijd. Ik ben altijd onzeker over mezelf bij alles wat ik doe. Dit zijn de reden waarom ik ben begonnen met snijden en dat 1x in de week, nu niet meer. Het is nu elke dag. Ik zag geen andere mogelijkheid, en nu nog steeds niet.

Ik ga gewoon 5 dagen per week naar school, dus ik kan me alleen na school snijden, zou je denken. Eerst kon ik dat ook wel, maar nu neem ik altijd een stuk van een liniaal die ik in stukken heb gebroken mee naar school, zodat ik op de wc's mezelf ook kan beschadigen. Het is eigenlijk best bizar, maar ik kan niet meer zonder. Ik wil op dit moment niet meer leven

Mijn beste vriendin maakt zich zorgen, maar ik heb haar niet verteld wat eraan de hand is. Zou ik dit aan haar moeten vertellen?

Ik moet eigenlijk van de vertrouwenspersoon van school, naar een psycholoog moeten, maar ik heb al 2 jaar bij een psycholoog gelopen, en dat helpt gewoon echt niet, en ik voel me er niet prettig bij

Kan iemand me please helpen? Wat moet ik doen? Moet ik er nog met iemand over praten? Moet ik het tegen mijn beste vriendin vertellen of juist niet? Wat kan ik doen?
icon

Beste antwoord door Anonymous 7 March 2019, 19:49

Bekijk origineel

3 reacties

Hey hoi!

Ik ben bekend met het feit van snijden, vertrouwenspersoon van school die zegt hulp te zoeken en alles wat erop en eraan zit.

Over je vriendin, het is jou de beslissing om het wel of niet te doen.
Mijn advies is, als ze altijd voor je klaarstaat en je zeker weet dat ze het niet iedereen zal vertellen; doen!

Een therapeut helpt meschien niet.. Maar met andere praten waar je om geeft helpt soms een stuk meer.

Als ik me niet goed voel praat ik met mijn vader, snijden is niet iets waar je je voor hoeft te schamen, maar ook niet trots op hoeft te zijn.
Het is verslavend, maar het laat een hoop littekens achter en soms kan dat invloed hebben op je toekomst.

Wat ik aanraad is al het scherpe uit je kamer te halen, en niet snel ingeven in het gevoel dat je wilt snijden. Probeer andere oplossingen te zoeken die minder beschadigend zijn zoals jezelf knijpen.
Ook kan schrijven over je gevoelens heel goed helpen.
Wat ik ook graag doe ik helpen bij het dierenasiel in de buurt, het helpt jou en de andere.

Ik wens je heel veel succes.

X
Hey hoi!

Ik ben bekend met het feit van snijden, vertrouwenspersoon van school die zegt hulp te zoeken en alles wat erop en eraan zit.

Over je vriendin, het is jou de beslissing om het wel of niet te doen.
Mijn advies is, als ze altijd voor je klaarstaat en je zeker weet dat ze het niet iedereen zal vertellen; doen!

Een therapeut helpt meschien niet.. Maar met andere praten waar je om geeft helpt soms een stuk meer.

Als ik me niet goed voel praat ik met mijn vader, snijden is niet iets waar je je voor hoeft te schamen, maar ook niet trots op hoeft te zijn.
Het is verslavend, maar het laat een hoop littekens achter en soms kan dat invloed hebben op je toekomst.

Wat ik aanraad is al het scherpe uit je kamer te halen, en niet snel ingeven in het gevoel dat je wilt snijden. Probeer andere oplossingen te zoeken die minder beschadigend zijn zoals jezelf knijpen.
Ook kan schrijven over je gevoelens heel goed helpen.
Wat ik ook graag doe ik helpen bij het dierenasiel in de buurt, het helpt jou en de andere.

Ik wens je heel veel succes.

X
Hallo SomeoneToTalkTo,

Mijn ouders zeggen dat ik mijn vriendin er niet zo mee hoef lastig te vallen, want ze maakt zich al zorgen. Ik wil niet met mijn vader praten, want daar voel ik me niet prettig bij. Ik heb geprobeerd alle scherpe dingen uit mijn te halen, maar dat is best lastig, als ik mezelf zelfs beschadig met mijn pen of potlood met scherpe punt. Als ik mezelf knijp dan is het niet lang genoeg. Meestal snij ik mezelf in de badkamer met een scheermesje, en dan voel je de pijn de volgende dag nog een beetje, en dat is met knijpen niet zo, maar ik ga het nogmaals proberen.

heel erg bedankt voor het reageren hierop. Ik weet nou wel meer wat ik kan doen

X
heyy je zei twee maanden geleden dat het nog niet zo lukte, ik hoop dat het ondertussen al iets beter gaat.
je zei ook dat je ouders je advies gaven om het niet te vertellen aan je vriendin. ik zou het als ik jou vriendin gewesst was juist fijn gevonden hebben om er over te praten, het zou wel kunnen dat als je zoiets vertelt dat een eerste reactie heftig kan zijn van je vriendin of ze weet juist niks te reageren.
mijn advies is in ieder geval: vertel het de volgende x wel aan je vriendin als je haar vertrouwt

ik hoop dat het al eeen stuk beter met je gaat en good luck!
xoxo

Reageer