Vraag

Snijden.

  • 24 June 2018
  • 5 reacties
  • 95 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik heb mijzelf dus gesneden, lekker dan. Alleen het ding is, ik weet niet hoe ik het het beste kan bedekken. Ik weet dat mensen gaan reageren met: “Sowieso niet snijden.” “Praat erover.” Ik wil gewoon advies hoe ik het het snelste kan laten helen, en kan verbergen. Weet iemand iets?

5 reacties

Hoi!

Aangezien je er zelf van bewust bent dat je beter sowieso niet snijdt en er best over praat, zal ik proberen je wat tips te geven i.v.m. het verbergen.

Met de zomer die eraan komt, kan het fijn zijn kleding te hebben die bedekt wat jij bedekt wilt hebben, met een dunne, lichte stof. Een trui zal snel te warm zijn, maar luchtige kleding kan wel. Je kan zeggen dat je die draagt omdat je snel verbrandt.

Armbandjes kunnen helpen. Je heb er ook bredere, en als je er daar wat van aandoet, kan je een hoop bedekken.

Er bestaat littekencrème, die ervoor kan zorgen dat littekens mooier genezen. Ik weet niet hoe diep je wonden zijn, maar vanaf dat ze dicht zijn, kan je met die crème beginnen.
Lippenbalsem schijnt ook te helpen. Het is wel van belang voor hygiëne dat de lippenbalsem die je gebruikt voor je wonden, niet dezelfde is als die voor je lippen.

Groetjes
x
Hoi Divergent,

Heel erg bedankt voor je berichtje! Ik heb hier heel veel aan! Dank je wel! ❤️
Hey, ik snap je probleem, ik snijd mezelf ook....
Je kunt het natuurlijk bedekken met foundation, maar dit werkt niet altijd.
Om het het snelst en het mooist te laten helen moet je vooral niet aan de korstjes gaan krabben, dat worden het hele lelijke littekens (ik wou dat ik dit eerder had geweten, mn armen zitten nu onder met lelijke littekens)
Om te verbergen zou ik inderdaad, zoals 100divergent11 al zei, iets luchtigs met lange mouwen aandoen. Of er armbandjes over heen doen.

xx anoniem
Hoi @Itzxrania

Ik heb mezelf ook gesneden op de laatste weekend van de 2 weken vakantie op december 2017) en het gebruik maken van Bio Oil werk best wel goed! Zorg er wel voor dat een roze litteken (volgens mij) sneller weg zou gaan door het gebruik van verschillende hulpmiddelen. En als dat niet kan dan kan je altijd nog je litteken weghalen (?)


Liefs, moonlightheart. xxxx
Hoi,

Het licht er natuurlijk aan waar je jezelf hebt gesneden, om te weten hoe je het het beste kunt verbergen.

Hoe ze het beste helen, geldt voor alle plekken: goed reinigen (met betadine o.i.d.), als de randen uit elkaar staan kun je een zwaluwstaartje maken (met hansaplast: je knipt een klein stukje af, vervolgens knip je wat in en tadaaa. Mijn uitleg is wss vet vaag, dus hier een linkje naar een afbeelding met uitleg (die site is overigens uit de lucht, echt jammer, want ik vond 'm erg nuttig, maar goed)). Verder is het verstandig je huid soepel te houden. Dus insmeren met bv vaseline. Laat je wond op natuurlijke wijze helen, dan genezen ze het best en het snelst.

Ik weet niet hoe het eruit ziet op je lichaam, maar soms kun je dingen het beste verbergen in zicht. Mensen verwachten namelijk dat je snijwonden verbergt. Maar dat is iets waar je zelf over moet oordelen.

Verder heb ik niet veel toe te voegen aan de verbergtips.

Gr. Pin

Reageer