Vraag

Snijden

  • 10 March 2018
  • 7 reacties
  • 163 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik ben eigenlijk pas over 2 weken 13 maar goed...
Ik ben begonnen met snijden. Om precies te zijn vorige zaterdag ongeveer. Ik ben al maanden depri en heb hier al heeel vaak aan gedacht maar nu kan ik niet stoppen met eraan denken... en als ik het doe voelt t fijn...... dan stopt alles even.... ik heb het al aan mn ouders mn oudste broer en mn zus verteld met een brief maar ik vertel nooit de waarheid wanneer ze erover vragen en ik voel me niet fijn bij mn moeder... wat moet ik doen??

7 reacties

Ik blijf zo’n grote drang hebben om te snijden
Misschien helpt het jou om iemand te hebben die jou hiermee steunt.
Erover praten met iemand kan al veel helpen.
Is er iets dat jou kan afleiden?
Hoi,

Snijden heeft een verslavende werking, dus dat je daar nu steeds behoefte aan hebt is niet raar, alleen erg vervelend.

Ik vind het erg knap dat je het hebt verteld aan je gezin! Dat is heel erg moedig! Het is ook niet raar dat je het niet fijn vindt hierover te praten met je moeder. Soms dan is het juist fijn om met een onafhankelijk iemand te praten. Je kunt met je ouders naar de huisarts. Die kan je doorverwijzen naar een psycholoog. Dat is wellicht erg fijn.

Directe vragen zijn ook lastig. Daarom heb je ook heel slim bedacht een brief te schrijven.

Gr. Pin
Ik heb echt een heel slechte band met mn ouders en voel me echt niet fijn wanneer zij er bij zijn dus dat praten word behoorlijk lastig
Hoii,

Ik snijd zelf nu al 3 jaar,
Ik weet hoe verschrikkelijk moeilijk het is om hier vanaf te komen.
Want na 3 jaar ben ik er nog steeds niet vanaf.
Dit heeft een verslavende werking. (Helaas)
Hiervoor moet je dat echt willen!
Probeer er over te praten met iemand die je vertrouwt.
(Ik zou zelf een psycholoog aanraden)
Bijvoorbeeld een goede vriend(in)
Wat motivatie kan zijn om hier vanaf te komen is de zomer!
Denk aan de zomer dat jij lekker in je korte mouwen en broek wilt lopen.
Is niet mogelijk want je wilt alles verstoppen.
Je kan er het best met iemand erover praten. Vrienden, vriendinnen, leraar, familie, ouders, broer/zus noem maar op.
Als je nog een vraag hebt, stel hem gerust! :)

Sterkte van mij ♡
Je ouders hoeven er niet bij te zijn als je inhoudelijk praat met je huisarts. Jullie kunnen er samen naartoe, zodat je huisarts weet dat je ouders het weten. Dan kunnen je ouders in de wachtkamer zitten, terwijl jij de inhoudelijke dingen vertelt. Dit mag je huisarts dan niet aan je ouders vertellen. Zo heb ik het ook gedaan.

Gr. Pin
Ik ben net voor het eerst begonnen met snijden... Ik zit al een tijdje niet lekker in mn vel (ik heb een topic erover) En wou mn ma vanavond vertellen dat ik me niet lekker voel, en nu ben ik ook al begonnen met snijden.... dus ik w8 met vertellen denk ik... Ik kan nu egt mn moeder nie meer onder ogen komen. Ik snap hoe je je voelt

Reageer