Snijden

  • 7 February 2018
  • 17 reacties
  • 216 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik heb al heel mijn leven problemen.
En de laatste tijd wordt het alleen maar erger.
Ik wou altijd zielig gevonden worden maar als het moment daar is weet ik geen raad. Nu omdat ik veel op het internet erover zie ben in mezelf gaan proberen te snijden.

- Bericht is aangepast door de Kindertelefoon ivm overtreding forumregels -

17 reacties

Waarom snijd je is dit om je spanning te reguleren? snijden is nooit een oplossing het begint allemaal best onschuldig maar groeit uit tot een vijand van je en ik kan het weten. probeer anders iets anders dan snijden dat ook de pijn wegneemt maar geen schade toericht. zoals schreeuwen of bijv. tegen je kussen slaan
Reputatie 2
Badge +9
Wat dacht je van überhaupt niet gaan snijden? Ja dat is het beste. Je hebt problemen al heel je leven? Heb je dan ook hulp? Nou ga ik niet zeggen dat hulp altijd zin heeft maar je kan het zeker proberen.

Daarnaast, probeer wat anders te doen dan snijden. Je houdt vast wel van muziek. Kun je dan muziek luisteren? Of hou je van sporten? Ga dan is sporten als je het gevoel hebt.

Wij mogen geen raad geven of tips. Tenzij het voor goede dingen is. Maar dat is dit niet. Ga niet ergens anders lopen snijden, gewoon NIET doen oke.? Rode strepen zijn al klote en waarom zou je jezelf nog meer pijn bezorgen? Is dat niet een beetje overbodig?

Ik zou zeggen praten, praten, en nog s praten.

NIET NOG S SNIJDEN!!

Gr:Mr. S
Ik heb al veel gesprekken gehad met heel veel mensen, van school en buiten om. Ik weet gewoon niet wat ik moet doen. Sporten wilt mijn moeder niet voor me regelen dus daar zit het hem ook al niet in. Zingen doe ik veel maar het is niet genoeg. En heb al hulpbehoevende gehad maar niet genoeg of van iemand waar k me goed bij voel

- Bericht is aangepast door de Kindertelefoon ivm overtreding forumregels -
- Onnodige quote verwijderd door de Kindertelefoon -

hey luna1
het beste advies wat ik kan geven is om niet te snijden, hoe erg de verleiding ook is. ik heb het zelf ook gedaan. je zult er spijt van krijgen. ik weet zeker dat er iemand is in je omgeving waarmee je kunt praten. onthoud gewoon dat deze pijn niet voor altijd is.
xx
-R
Reputatie 2
Badge +9
En waarom denk je dan zelf dan snijden de enigste oplossing is? Wat wil je bereiken daarmee? En waarom wil je dit doen? Heb je zelf ooit is gekeken naar wat je hebt gedaan?

Luister, ik wil je niet boos maken of belachelijk. Ik vraag me altijd alleen af waarom? Ik ben zelf ook depri en ik heb ook hulp wat niet helpt. En ik heb ook nagedacht om te snijden. Maar het doen? Neh. En ik vraag me altijd af wat wil je bereiken? Dat je gaat? Denk erover dat je aders diepen liggen dan jij kan gaan.

Niemand hier ( en dat hoop ik ook echt!) geeft jouw advies over snijden.

Dat mogen we gewoon simpel weg niet doen, en ik zou het ook niet willen.

Gr:Mr. S

- Bericht is aangepast door de Kindertelefoon ivm overtreding forumregels -
Ik heb nu ook al veel het gevoel dat ik moet gaan snijden. Er zijn veel mensen die me willen helpen en ook hulp bieden. Ik wil niemand lastig vallen. Wil soms ook dood. Uit school meteen weglopen en gw ja..
Ik wou er eerst aandacht mee. Alleen ik bezef dat dit best erg is. Maar heb er geen gevoel bij. Net alsof het allemaal normaal is..
Kan iemand aub mij advies geven..

- Bericht is aangepast door de Kindertelefoon ivm overtreding forumregels en samenvoeging van reacties -
Reputatie 2
Badge +9
Wat voor soort advies wil je hebben dan? Je beseft zelf dat het erg is. Maar het gaat gewoon.

Kijk, ik zou zeggen ga praten met je ouders of mentor, maar ik zelf doe dat ook niet. Me ouders weten het maar ik zeg mooi niet dat ik me slecht voel. Met me mentor is dat net wat gemakkelijker via de mail heb ik goed contact met haar, en het werkt bij mij wel veel. Zeker niet altijd. Zoals vandaag, helaas ging er iets mis. Anders ja...

Me mentor weet het van wat er vandaag is gebeurd. Me ouders denken dat ik met het ov heel Nederland doorreis. Ik durf/ wil het ook niet tegen hun zeggen.

Misschien kun je is praten met de mensen van 113.nl
Www.113.nl. Ja ik weet zelf ook dat het een zelfmoord site is. Maar waar jij in zit, daar kunnen ze jou misschien wat moed mee in praten. Als je je overdag zo voelt kan je praten met de Kindertelefoon.

Ik hoop dat je stopt, en dat je eruit komt. Als dit niet het advies is wat je wou, dan kan ik je niet verder helpen, sorry daarvoor.

Gr:Mr. S
Reputatie 2
Badge +9
Praten helpt vaak voor mij. Als ik me slecht voel zoals vandaag dan neem ik contact op met de chat van de kindertelefoon. Of ik kijk op de 113 site. Of ik plaats gewoon een topic hier op het forum waar ik in zet hoe ik me voel en waar ik mee zit. De mensen hier zijn fantastisch en als ik hun reacties lees, wordt ik weer helder en denk ik van hey, zo slecht is het niet.

Gr Mr. S
Wat erg voor je. Ik voel niets meer voor niemand, ook mijn ouders niet. De enige waarmee ik iets had. Is mijn oma. Die vandaag precies 2 jaar dood is. Mijn mentor weet ook half van mijn problemen. En maakt zich zorgen. Net zoals bijna iedereen van school. Ik weet gwn niet wat ik moet doen. Ik wil niemand lastig vallen
Reputatie 2
Badge +9
Kun je je mentor niet een mail sturen met daarin dat het niet goed met je gaat, en of hij/zij misschien een oplossing weet zonder dat iedereen het hoeft te weten?

Ik snap dat je niemand wil lastig vallen en/ of in de weg wil lopen. Dat heb ik zelf ook. Daarnaast hou ik er niet van dat ik in het middenpunt wordt gezet vanwege me situatie. Maar met me mentor heb ik in een korte tijd best een sterke band meegekregen. Ze luisterd en ze begrijpt me ook, iets wat me ouders niet kunnen.

Ik denk dat je je mentor er niet mee lastig valt, sterker nog ik denk dat hij/zij trots is dat je met dit naar hem/haar bent toegekomen.

Probeer toch is in contact te komen met iemand die je kent.
Hij weet er al van. Van het minste. Ik had hem ook al een mail gestuurt dat het niet goed ging met me. Had toen maandag gesprekken. Ik heb mezelf weer gesneden maar ik wil verder gaan. Iets houd me tegen maar iets in me zegt. Doe het. En ik durf mijn mentor niet nog een mailtje te sturen dat het niet goed gaat.

- Bericht is aangepast door de Kindertelefoon ivm overtreding forumregels -
Reputatie 2
Badge +9
Kun je misschien een mail sturen met daarin van:

Hallo Mr....,

Zoals u al weet gaat het niet zo goed met mij, is het misschien mogelijk dat ik met u hierover kan praten? Ik ben al opzoek naar verschillende oplossingen maar die hebben tot op heden niet veel geholpen.

Hopelijk kan ik even met u praten over mijn probleem.

Met vriendelijke groet,

.......... ........

Nee heb je, ja kan je krijgen. Ik denk dat je gewoon is de stap moet maken. Je hoort vanzelf wel of hij wel of geen gesprek met je wilt.

Als dat niet helpt, dan nemen we een andere weg. Net zo lang tot dat er een weg is naar de oplossing!

Gr:Mr. S
Kk hebbdatblaatst dus gedaan. Maar het helpt niet. Ik wil wel hulp. Maar idk hoe.
Ik raad jou ook aan om er met anderen over te praten.
Er zijn sommige dingen die zelfs jij niet aankunt in je eentje, en dit lijkt mij daar een van.

Zou je er met een vriend/vriendin erover kunnen praten?
Of misschien jouw ouders.
Heb geen band met mijn ouders. En vrienden en vriendinnen vertellen toch alles door. Maar lm. Het gaat al goed met snijden.

Reageer