snijden

• 3 March 2012
  • 19 reacties
  • 2863 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
ik wil graag mezelf gaan snijden, heb al vaak genoeg een keukenmesje in mijn hand gehad om er mee te beginnen. maar ik durf niet door te zetten.
supper chagie iemand
-Reactie aangepast door Kindertelefoon, in strijd met regel 9-

Dit topic is gesloten

19 reacties

weetje klinkt miss. gek maar ik ben blij dat je je (nog?) niet hebt gesneden. je kunt er verslaaft aan raken. en dr zijn heel veel mensen die er spijt van hebben omdat ze alllemaal lelijke littekens hebben.

denk er goed over na!!

xxx

ps sorry als dit heel bot klinkt zo bedoel ik het niet.
Hey,
ik snij zelf ook..
t is niet egt iets waar k trots op ben.
ik zou er niet aan beginnen als k jou was. :)
je komt er moeilijk van af.
k snij me zelf vaak in mn onderarm
en meestal valt dat wel op.
nogmaals; ik zou het echt niet doen als k jou was..
het is wel je eige keuze (:
denk er over na.

xx
bedankt voor jullie steun, en ik weet wel dat het niet bot is bedoeld.
maar kan iemand me misschien antw. geven op mijn vragen?
xx
Heey ben ik weer in je topic,
Plzz ga niet snijden.
Je gaat erspijt van krijgen.
Praat er anders met me over op social media waar ik je al heb.
ik wil graag mezelf gaan snijden, heb al vaak genoeg een keukenmesje in mijn hand gehad om er mee te beginnen. maar ik durf niet door te zetten.
supper chagie iemand

Hallo Nachtegaal,
Als allereerst: ik stimuleer je niet om te gaan snijden.
@daan maak je eigen forum

@nachtegaal je moet je niet gaan snikden het is snal gezegt Zelfverminking
Ja, het is echt niet slim om te snijden.
Je gaat erkapot aan en je blijft het altijd zien.
Je word er ook niet ookvan ofzow.
Gr. martino
Ik zou niet gaan snijden als ik jou was.
Ik heb het een tijdje gedaan, en je komt er moeilijk vanaf.
Ook krijg je littekens en dat is niet mooi. En als ze ontsteken(bijna altijd...) worden ze heel dik en branden ze.
hey.
ik heb exact het zelfde meegemaakt.
een paar weken terug wou ik ook heel graag mezelf snijden.
ik ben al bijna een maand aan het dieeten en iedereen om me heen snapt dat niet en zit tegen me aan te katten dat ik het niet moet doen.
toen mijn vriendin me ook nog eens had misbruikt, werd het me  allemaal teveel.
hai, 

ik zou als ik jou was niet je zelf snijden,
ik heb het ook gedaan, omdat ik me vreselijk rot voelde.
maar je schiet er niets mee op.
mensen zullen je inderdaad voor gek verklaaren, en je kunt er verslaafd aan raken dat ook nog.
want telkens als je je dan rot gaat voelen doe je je zelf pijn.
en dat is niet de bedoeling, want heel je lichaam gaat er ook nog aan.
en als je 'n keer een ader raakt ben je verder van huis.
ik zou het niet doen, hoe kut je je ook voelt!
hoop dat het helpt.

veel liefs x
Ik doe het ook.
maar zou er niet aan beginnen!
ik deed het 1 keer,
en heb mezelf direct eerste keer heel erg gedaan.
hele arm zat onder bloed.
en 2 uur later wilde ik alweer.
ik was direct verslaafd.
je krijgt er echt spijt van.
met gym krijg je vragen.
en moet je telkens weer liegen.
bijv. ben met de fiets in de bossen gevallen.
en dan paar weken zeggen ze: is het nog niet over?
dan weet je niet meer wat je moet zeggen.
ik zeg dan dat het jeukt, en er telkens weer aan jeuk.
maar je moet steeds meer liegen.
het is vreselijk!
echt!
xx
Lieve lieve,

Doe het alsjeblieft niet,
Ik ben zo gelukkig dat ik nooit diep gegaan ben en grote littekens heb achtergelaten.
Maar het is helemaal niet waar dat je er gelukkig van wordt!
Uiteindelijk word je alleen maar veel ongelukkiger, omdat je eeuwig in een parcour van pijn en dood blijft.

Hou van je lichaam, het is het enige wat je hebt
Hi,

Ik weet hoe je je voelt, ik heb ook zo gestaan.
Ik heb toen alleen het verkeerde gedaan.
Ik heb het mes op mijn huid gezet en inmiddels maak ik best wel diepe wonden.
Ik heb er echt ongelovelijk spijt van, dat ik begonnen ben
Het probleem is dat zodra je begint, je niet meer kunt stoppen.
Ik hoop dat jij het goede doet en het mes laat voor wat het is.
Je komt er wel overheen, door te snijden maak je het alleen maar erger.

Xx me
maak die eerste snee NIET.
ik, en mensen die ik ken balen ervan dat we die eerste snee of kras hebben gemaakt.....
wees sterkt je zult er spijt van krijgen..

goodluck xx
Hee sweetie,

Een aantal jaar geleden voelde ik me ook altijd aangetrokken tot snijden; je ziet een leest ten slotte overal op fora, magazines etc., dat je je er veel beter door kunt voelen, dat het een rustgevende werking heeft, het voor afleiding zorgt en ga maar door.
Wanneer je overweegt om te beginnen met zelfverminking, raad ik je aan nog eens goed na te denken. Wat zijn de voordelen van mezelf snijden? Wordt je er gelukkiger door, denk je? Hierbij haal ik je snel uit je droom lol, want beginnen met snijden zorgt er alleen maar voor dat alles erger wordt.
Nadat mijn vader er na een paar weken later achtergekomen was dat ik aan zelfverminkeng deed, werd ik naar een psycholoog gestuurd. Ik ging al regelmatig naar het vertrouwenspersoon op school, maar dat hielp niet. Ik bleef ongeveer een jaar doorgaan met snijden en begon een paar maanden later weer voor een tijdje; vraag me niet waarom ik het toen deed, want voor mijn gevoel werd ik er namelijk echt niet gelukkiger door. Het was gewoon een soort ritueel van mezelf geworden om me elke keer wanneer ik onder de douche stond te snijden. Je moet nagaan dat ik erg diep sneed. Je zou je kapot schrikken als je mijn littekens nu zou bekijken. Dat overkwam mijn vriend een paar maanden geleden ook; we lagen samen op bed en waren behoorlijk opgewonden. Hij maakte mijn broek los en trok hem naar beneden, tot hij de littekens zag. We wisten allebei niet hoe we moesten reageren. Opeens begon mijn vriend te huilen. Hij hield namelijk echt heel erg van me en het deed hem enorm veel pijn om te zien op wat voor een afschuwelijke wijze ik mezelf behandeld had. Hij vertelde me dat hij niet teleurgesteld in me was, maar dat hij het gewoon enorm dom van me vond. En daar was en ben ik het inmiddels helemaal met hem over eens. Ik heb mezelf gewoon helemaal verpest. Ik zou bijvoorbeeld in jaren geen jurkje, rokje, korte broek en zelfs geen panty meer kunnen dragen. Voordat ik met snijden begon, had ik niet door dat ik er zo ontzettend veel spijt van zo krijgen en dat dit zo veel impact op mijn toekomst zou hebben. 
Mijn vriend had me ervan weten te overtuigen dat snijden niet de juiste oplossing was. "Beter een hele erge dip dan je op dat soort momenten snijden; die dip gaat vroeg of laat vanzelf wel weg, maar dat litteken.. mnah.." Helaas gaat stoppen niet zo makkelijk wanneer je een hele tijd maar door hebt blijven snijden. Ten minste, dat is bij mij en bij vele anderen het geval. Het is moeilijk uit te leggen, maar op een gegeven moment voel je een soort van 'druk' in je lichaam. In je hoofd wil je niet weer snijden, maar het lijkt wel alsof je lichaam het daar niet mee eens is. Het is vreselijk aangezien ik af wil van deze automulitatie-shit maar ik voel dat het me gewoon niet gaat lukken. Ik had het weken, maanden zelfs uitgehouden nadat ik mijn vriend had beloofd mezelf niet meer pijn te doen, maar die drang, die blijft gewoon en gaat maar niet weg. En geloof me, dat wil je niet. ECHT NIET. ;-; Ik zit nu serieus achter mijn pc te janken omdat ik gewoon helemaal gek wordt van dat gevoel dat ik nu overigens weer voel. Het is en voelt gewoon echt als een verslaving. Voor mij is het nog zwaarder dan stoppen met roken. Luister alsjeblieft naar je en doe zo iets jezelf niet aan. Ik weet hoe je je voelt op dit moment; ik heb in dezelfde 'ik wil snijden'-periode gezeten als waarin jij nu zit. Maar geloof me gewoon dat je er uiteindelijk alleen maar ongelukkiger door kunt worden en dat het voor geen **** helpt. Waarom mensen zeggen dat snijden fijn is, is omdat ze 'verslaafd' zijn als het ware en het een fijn gevoel geeft om dan te snijden omdat hun lichaam er dan pas behoefte aan heeft. Laat het alsjeblieft niet zo ver komen, want dat wil je namelijk echt niet. Want op een gegeven moment heb je jezelf zo onzettend verminkt dat je ervan af wilt en dan lukt dat gewoon niet meer zo maar één twee drie. 
Hoe komt het trouwens precies dat je jezelf graag wilt snijden? Wil je ergens over praten wat je dwars zit? Weet dat mijn mailbox open staat, okay? Met anderen over je problemen praten is veel beter dan je problemen als het ware weg te snijden.
ik ben er ook een paar weken geleden mee begonnen (vooral grote krassen maar ook slaan) bij gym valt het niemand echt vaak op anders gebruik ik smoesjes. het is een soort drang geworden omdat ik ook niet lekker in mn vel zit, ik had een lichte form van epilepsie, een jaar geleden dachten ze dat ik er vanaf was, nu denken ze dat het terug is omdat ik altijd kort antwoord geef en nooit echt praat dus moet ik weer aan de medicijnen, op school heb ik het nog aan niemand van mijn ongeveer 3 tot 5 vriendinnen verteld. met groepjes maken moet ik meestal alleen omdat er een oneven aantal meisjes is. ik ben altijd stil en verlegen als iemand aan me vraagt hoe het is zijn mn standaardantwoorden: goed, gaat wel goed. op school zet ik mn nep smile face op. niemand weet hoe ik me voel en wat ik doe..... begin er alsjeblieft niet aan je komt er niet meer vanaf....
Hey ik ben heel erg depri en ben ermee begonnen nadat t een opluchting gaf omdat ik zelfmoord heb geprobeerd te plegen -Reactie aangepast door Kindertelefoon, in strijd met regel 9- doordat ik ermee naar een psycholoog ben gegaan en een week ben opgenomen maar t jeukt wel erg en deed t eerst aan de onderkant van m'n arm maar nu gwn op m'n bovenarm. Het klinkt raar maar ik voel me er beter door. Niemand weet t nog en ik draag alleen lange mouwen -Reactie aangepast door Kindertelefoon, in strijd met regel 9-